WordPress SEO – Trafiğinizi Artıracak İpuçları

WordPress SEO – Trafiğinizi Artıracak İpuçları

Google’da iyi bir sıralama elde etmek istiyorsanız, SEO’nuzu ciddiye almanız gerekir. Neyse ki, WordPress’i kullanmak, kutudan çıktığı gibi bir hayli SEO dostu olduğu için sizi ön plana çıkartır. İnsanların 1. Tercihi olarak WordPress seçmesinin pek çok nedeninden birisi de budur.

Yine de, WordPress SEO bir sonraki seviyeye taşıma konusunda yapabileceğiniz bazı şeyler var. Yapacaklarınızı kolaylaştırmak için bu kılavuzu oluşturduk. Aşağıda, site trafiğinizi iyileştirmek için kullanabileceğiniz en iyi ipuçlarını öğreneceksiniz.

Bir WordPress SEO eklentisi kurun

WordPress zaten yerleşik bazı bir hayli sağlam SEO özelliklerine sahiptir. Ancak bir SEO eklentisi kullanarak optimizasyonu bir sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz. Piyasadaki en iyi SEO eklentisi All in One SEO Pack‘dir, esasında burada Hostinger’da kullanmış olduğumuz eklentidir.

Bu eklenti ile her sayfayı mükemmel bir biçimde optimize edebilir ve seçmiş olduğunuz anahtar kelime için yayınlayabilirsiniz. Ayrıca, en son algoritma güncellemelerine dayanan yerleşik bir analize sahiptir. Hatta bir XML site haritası oluşturabilir ve web sitenize yapılandırılmış veriler ekleyebilirsiniz.

All in One Seo’yu yapılandırmak için WordPress panonuza gidin ve Eklentiler> Yeni Ekle’yi seçin. Arama çubuğuna ‘ All in One SEO Pack ‘ yazın ve görünen eklentide ‘ Şimdi Yükle ‘ alternatifini tıklayın.

Son olarak, seçenek göründüğünde ‘ Etkinleştir’e tıklayın. Eklenti sitenizde çalışmaya başlayacak ve soldaki menüden SEO ikonuna tıklayarak erişebilirsiniz.

Anahtar kelime araştırmasını iyi yapın

Anahtar kelime araştırması, WordPress SEO stratejiniz için kritik öneme sahiptir. Anahtar kelime araştırması yapmak size şunları sağlar:

Ziyaretçilerinizin gerçekten aradığı içeriği oluşturursunuz.

Pazarınızın ihtiyaçlarını çok daha iyi anlarsınız.

Yazdığınız her şeyin başarısını takip edebilirsiniz.

Siteniz için önemli trafik oluşturursunuz.

Anahtar kelime araştırmasında size yardım edecek SEMRush ve hatta Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı içerir.

Anahtar kelime araştırması konusunu ele almak için birden çok makale gerekli olsa da temel bilgiler aşağıda belirtilen gibidir:

İyi bir trafik hacmi alan ve çok az rekabeti olan kelimeleri keşfetmek için bunları bir anahtar kelime arama aracına girin.

Bu anahtar kelimelerden hangisinin rekabet edebileceğiniz yeteri kadar düşük rekabete sahip olduğunu görürsünüz.

Anahtar kelime listeniz oluşturulduktan sonra, bu listedeki ipuçlarıyla içerik oluşturmaya ve onu optimize etmeye başlayabilirsiniz.

site hızı arttırma

Arama motorları için görünürlüğü etkinleştirin

Sitenizi ilk kurduğunuzda yararlı olabilir, fakat herhangi bir sıralama elde etmeyi olanaksız hale getirebilir. Bu listedeki bazı ipuçlarını uyguluyorsanız, fakat sıralamanızda iyileşme görmüyorsanız, sorun bu olabilir.

Bu ayarın etkinleştirilip etkinleştirilmediğini görmek için WordPress panosundan Ayarlar> Okuma’ya gidin. Aşağı kaydırdığınızda Arama Motoru Görünürlüğü adlı bir bölüm göreceksiniz.

Kalıcı bağlantı yapısını ayarlayın

WordPress’i ilk kurduğunuzda, sitenizin sayfaları ve gönderileri WordPress sitenizin SEO’su için iyi değildir.

En temiz ve arama motoru dostu URL yapısı, Giriş Adı ayarıdır. Bu ayara geçerek, yayınınızı ya da sayfa başlığınızı ve hatta URL’nize bir anahtar kelime bile ekleyebilirsiniz. Bu ayarları değiştirmek için Ayarlar> Kalıcı Bağlantılar’a gidin. Ortak Ayarlar bölümünde, Giriş Adı yazan seçeneği seçin.

Bu değişikliği çok geç yaparsanız, önceki URL’leri bir kez daha yönlendirmeniz gerekebilir. Bunu Change Permalink Helper gibi bir eklenti ile yapabilirsiniz. Yalnızca eski URL’lerinizi girin ve bu onları güncellenmiş URL’lerinize yönlendirecektir.

Sitenizi Google Arama Konsoluna ekleyin

Google Search Console’u kullanmak, sitenizin arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini gösterecek ve sitedeki herhangi bir yanlış konusunda sizi uyaracaktır.

Sitenizi eklemek için Google Arama Konsolu’nu ziyaret edin ve Alan Adınızı ya da URL’nizi ön ekiyle beraber girin. Ardından Devam’a tıklayın.

Alan adınızı ya da bir alt alan adı girdiyseniz, bunu web barındırma sağlayıcınızla doğrulamanız gerekir. Yalnızca talimatları izleyin ve Doğrula’yı tıklayın

URL’yi ve önekini girdiyseniz, sitenizi doğrulamak için kullanabileceğiniz farklı alternatifleri göreceksiniz.

En basit doğrulama yollarından biri HTML etiketidir. Bu yöntemi nasıl kullanacağımızı görelim.

Etiketi içeren kodu kopyalayın, ardından WordPress kontrol panelinize gidin. Bu kodu başlığımıza eklemek için bir eklenti kullanacağız. Eklentiler> Yeni Ekle’ye gidin, ardından ‘ Üstbilgi ve Altbilgi Ekle’yi arayın.

Ardından, Ayarlar> Üstbilgileri ve Alt Bilgileri Ekle’ye giderek eklentiyi açın.

Şimdi kodu Başlıkta Komut Dosyaları olarak işaretlenmiş kutuya yapıştırın ve Kaydet’i tıklayın. Son olarak, Google Arama Konsoluna geri dönün ve Doğrula düğmesini tıklayın.

Google Analytics’i Entegre Edin

Cephaneliğinizde olmasını isteyeceğiniz bir diğer Google aracı da Google Analytics’tir. Bu araç, site trafiğiniz hakkında size derinlemesine bilgi vererek WordPress siteniz için SEO stratejisinin ne kadar iyi çalıştığını gösterecektir.

Ardından, izleme kodunuzu bulmak isteyeceksiniz. İzleme Bilgisi> İzleme Kodu içinde olmalıdır.

Konunuza bağlı şekilde, Google Analytics izleme kodunu direk olarak ekleme alternatifiniz olabilir. Bu mümkün değil ise, önceden kullanmış olduğumuz Insert Headers and Footers eklentisini kullanabilirsiniz.

Eklentiyi açın, başlık bölümüne gidin ve izleme kodunuzu yapıştırın. Bu kadar! Artık sitenizin istatistiklerini görebilirsiniz.

Google’a bir site haritası gönderin

Site haritaları, web sitenizi çok daha iyi taramak için arama motorları tarafından kullanılır. Siteniz, site haritası olmadan da taranmaya devam eder, fakat bir tane oluşturmak, arama motorlarının taramasını arzu ettiğiniz verileri bildirmenize olanak tanır.

Bu, sıralamanıza katkısı olmayan belirli sayfaların taranmamasını sağlamanın ve en kıymetli sayfalarınıza öncelik vermenin en iyi yöntemidir.

Git SEO> Masaüstü> Özellikler. Ardından aşağı kaydırın ve ‘ XML Site Haritaları’nı etkinleştirin.

XML site haritasına bakın yazan bağlantıya tıklayın ve bu, gerçekten oluşturulduğundan emin olmak için site haritanızı açacaktır.

Sitenizi mobil cihazlar için optimize edin

Google, mobil öncelikli indekslemeyi test ediyor. Bu sebeple, duyarlı bir tema kullanmıyorsanız, düzeltmek için en iyi zaman budur.

Ancak, duyarlı bir tema seçmenin ötesinde, sitenizin şu an için mobil spektrumda nasıl performans gösterdiğini kontrol edebilirsiniz. Bunu yapabilmek için Google’ın mobil cihaz uyumluluk testini açın ve sitenizin URL’sini girin.

Bu size sitenizin mobil sürümünün nasıl çalıştığının bir dökümünü, bir ekran görünüşünü değiştiren gösterecek ve onu nasıl geliştireceğinize dair bazı ipuçları verecektir.

Web sitenizi hızlandırın

Web sitesi hızı daima önemli olmuştur. Yavaş yüklenen bir web sitesine sahip olmak, sıralamalarınız ve kullanıcı deneyiminiz üstünde olumsuz bir etkiye sahip olacaktır. Sayfa hızı bir sıralama faktörü olma yolunda ilerliyor.

Neyse ki yavaş yüklenen bir siteyi düzeltmek zor değil. Aşağıdaki adımlar başlamanıza yardım edecektir:

Bir başlangıç numarası alın

İlk olarak, sitenizin şu an için nasıl performans gösterdiği hakkında bir fikir edinmeniz gerekecek. GTMetrix adlı bir araç açın ve sitenizi orada doğrulayın. Bu size mevcut performans rakamlarınızın bir dökümünü verir, bu şekilde neleri iyileştirmeniz gerektiğini görebilirsiniz.

Sunucunuzu güncelleyin, bazen yanlış sunucu ayarları yavaşlamaya neden olabilir. Bu sebeple doğru web barındırma ortamını seçmek önemlidir. Bir WordPress sitesinin performansını artırmak için site yapılandırmanıza göre hazırlanmış WordPress’e özel bir barındırma paketi seçmenizi öneririz. Seçeceğiniz paket sizin ihtiyaçlarınızı karşılayacak ve sorunlarınızı halledecektir. Böylece web trafiğinizi istediğiniz seviyeye getireceksiniz.

 

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir