sağlık-seo-medya

Sağlık Sektöründe Dijital Pazarlama ve Marka Yönetimi

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ

Ülkemizde sağlık sektörünün büyümesi ile birlikte sağlık alanında gelişen tedavilerin ve uzmanlık alanlarının tanıtım ihtiyaçları doğmuştur, ülkemizin yükselen en büyük ekonomik kaynaklarından biri olan sağlık sektörünün dijital pazarlama süreçleri de oldukça önem kazanmıştır. Sağlık sektörü bir çok alana göre sosyal medya ve online platformlarda oldukça fazla ilgi görmekte ve etkinliği git gide artmaktadır. Sağlık sektörü için kullanıcıların online platformlarda ki geçirdikleri zaman ve arama motoru kelime arama raporları baz alındığında sağlık sektörü için dijital pazarlama süreçlerinin ne denli önemli olduğu bir kez daha ortaya çıkmaktadır.

Sağlık Turizmi de dahil olmak üzere tüm sağlık sektörü pazarlama süreçleri artık geleneksel pazarlamadan uzaklaşarak, online pazarlama süreçleri önem kazanmıştır. Sağlık sektöründe faaliyet gösteren fizik tedavi merkezleri, hastane, klinik, tıbbi görüntüleme  merkezleri sağlık bakanlığının ilan ve reklam hükümlerine tabidir. Sağlık firmaları herhangi bir ticari işletme gibi özgürce reklam veremez, tanıtım çalışmaları yapamazlar, bu şartlar göz önüne alındığından eldeki mevcut imkanlar en efektif şekilde kullanılmalı ve verimli pazarlama çalışmaları yapılmalıdır.

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA STRATEJİSİ

Sağlık sektöründe açık açık bir pazarlama çalışması yapılamayacağından hiçbir sağlık kurumu “biz mükemmel tedavi uyguluyoruz.” Gibi bir reklam veremez, yine fiyatları ile ilgili de reklam veremez. Resmi gazetede yayınlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğine göz atabilirsiniz. İlk bakışta sağlık kuruluşlarının hiçbir şekilde reklam yapamayacağı gibi bir algı oluşsa da durum aslında böyle değildir, sağlık kuruluşları bilgilendirme içeren ticari ifade bulunmayan reklam çalışmaları yapabilirler.

Sağlık Kuruluşları ;

  • Çeşitli yayın ve basımlara sponsor olabilirler
  • Hastalıklar hakkında sesli ve görsel medyada bilgilendirici yayınlar yapabilirler
  • Tanıtım ve El broşürleri basabilirler
  • Yeni bir doktorun göreve başladığını veya tedavinin başladığını duyura bilirler.
  • Reklam alanlarına duyurular asılabilir
  • Hastalıklar hakkında uyarı levhaları ve panoları kullanılabilir
  • Çeşitli TV ve Radyo yayınları bilgilendirme amaçlı yapılabilir.

Tüm pazarlama argümanlarının dönüşü uzun zaman alır ve oldukça maliyetlidir, bazılarının ise kullanımı artık son derece azalmıştır.

En önemli hususlardan biri ise geleneksel pazarlama yöntemlerinin raporlana bilmesi oldukça zordur, son derece dar bir alana hitap eder. Toplam pazarlama maliyetlerinin oldukça yükselmesine sebep olur ancak buna karşılık alınan sonuç çok düşüktür. Dijital pazarlamanın en önemli unsuru kitleler gruplandırılabilir ve doğru hedef kitleye çok daha çabuk ulaşabilmektedir.

DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR ?

Genel anlamda Dijital Pazarlama; Bir marka veya kuruluşun ürün, hizmetlerinin doğru potansiyel müşteri kitlesine ulaşması amacı ile reklam ve tanıtım faaliyetlerinin dijital platformlarda yapılmasıdır. Dijital Pazarlama süreci online platformların tamamını kullanarak en etkili şekilde kullanılması işleminin tamamıdır. Dijital Pazarlama, dijital medya araçları ile yapılmaktadır.

Sağlık kuruluşlarının bütün dijital pazarlama araçlarını kullanarak doğru strateji ve yönetim ile verimli biçimde hizmetlerinin, tedavi ve tanı yöntemlerinin rahatlıkla yapılabilmesi mümkündür. Sağlık sektörü için dijital pazarlama sağlık sektörü için en etkili ve verimli pazarlama yöntemidir.

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE NEDEN DİJİTAL PAZARLAMA GEREKLİDİR ?

Sağlık işletmeleri tarafından geleneksel pazarlama çalışmalarının verimsiz olduğunu, ölçeklendirme ve raporlama noktasında yetersiz olduğunu, günümüz teknoloji ve alışkanlıkları verilerine dayanarak atıl, ağır bir pazarlama yöntemi olarak kaldığını açıklamıştık. Sağlık sektöründe çeşitli reklam yasaklarının bulunması sebebi ile bilgilendirici ve duyuru bazlı bir pazarlama stratejisi güdülmesi gerekmektedir.

“Göğüs Ağrısı” aramalarında sizin işletmenizin görüntülenmesi ve tıklanarak sitenizin ziyaret edilmesi, içeriklerinizin görüntülenmesi bir reklam faaliyeti değildir ve tamamen yasal bir süreçtir. İşte tam burada doğru Arama Motoru Optimizasyonu yani SEO çalışmaları devreye giriyor. Doğru bir SEO Optimizasyonu ile günlük milyonlarca görüntüleme almanız ve hastaya yasal yollardan ulaşmanız mümkündür, en önemli noktası ise sürekli reklam parası harcamadan doğal yollardan trafik elde etmiş olursunuz.

Dijital pazarlamanın en büyük ayaklarından biriside içeriktir, örneğin “diyabet tedavisi” başlığından arama yapan birisi sitenizde ve sosyal medya hesaplarınızda bulunan içeriklere Google üzerinden ulaşacağından, Google arama motoru aramalarında üst sıralara çıkmak için sitenizde bulunan içeriklerinizin güçlü ve kullanıcı faydasına olması çok önemli bir noktadır. Bu süreç en legal biçimle hastalara ulaşmanın en düşük maliyetli ve verimli yoludur.

SAĞLIK İŞLETMELERİNDE DOĞRU DİJİTAL PAZARLAMA PLANLAMASI NASIL YAPILMALIDIR ?

Tüm işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının önemi son yıllarda hiç şüphesiz ki daha çok anlaşılmıştır, sağlık sektörü de bu alanlarda en çok ve başarılı çalışmalar yapıla bilecek alandır. Dijital pazarlama çalışmalarına başlaya bilmek için öncelikle dijital medya araçlarına ihtiyacımız olur bunlar çeşitli sosyal medya hesapları, Google konum hizmeti, blog siteleri, ve tabi ki internet sitemiz olacaktır, dijital pazarlama çalışmasının olmazsa olmaz en büyük faktörü bir internet sitesi sahibi olmamızdır.

Tabi ki bu internet sitesi sıradan bir web sitesi olmamalıdır işlevsel iyi düşünülmüş, SEO optimizasyonu akıllıca yapılmış, hızlı, kesintisiz ve zengin içerikli bir web sitesi sahibi olmamız dijital pazarlama alanında ki en önemli argümanlardan birine sahip olmamız demek olacaktır, çünkü yapılacak tüm çalışmalarda asıl trafik, ziyaretçi ve iletişim gibi bilgiler bu web sitesi üzerinden toplanacak ve sonuçlanacaktır.

Projelendirme ve Strateji

Dijital pazarlama yüzlerce kişiye erişebilmenizi sağlayan çağımızın en verimli pazarlama ve markalaşma alanıdır, bu alanda yapılacak çalışmaların iyi ve doğru bir strateji ile işletmenin misyonuna uygun olarak kurgulanması gerekir. Verimli bir dijital pazarlama çalışması için tüm süreçlerin işletilmesi ve tüm mecraların kullanılması oldukça önemlidir web sitesinden sosyal medya araçlarına, eposta pazarlamadan etkileyici pazarlama (influencer) süreçlerine kadar bir çok alanda çalışmalar bir strateji ve bütünlük içinde yürütülmelidir.

İyi kurgulanmamış planlama yapmadan yapılan dijital pazarlama çalışmalarında başarılı olmak mümkün olmayacaktır. Gerekli görülen noktalarda veriler, raporlar incelenerek gerekli revizyon işlemleri hızlıca yapılmalı ve eşsiz bir dijital pazarlama süreci tüm argümanları kullanarak bütün platformlar da aynı dil üzerinde işletilmelidir. Sağlık işletmelerinde reklam yasakları olduğundan özellikle faydalı içerik pazarlaması ve bu yönde geliştirilecek stratejiler oldukça önemlidir.

Faydalı İçerik Geliştirmek

Dijital medya dediğimiz hepimizin aklına içerik gelir tüm süreçlerde içerik üzerine kurgulanmıştır. Yazılı, sözlü, görsel, işitsel tüm medya araçları kullanılarak kullanıcılar faydasına içerikler hazırlanmalı ve bu içeriklerin Arama Motoru Dostu içerikler yani SEO uyumlu olması oldukça önemlidir.

Sağlık sektöründe pazarlama çalışması için içerik hazırlamak bir yana nitelikli ve doğru bilgileri de aktarmak oldukça önemlidir. Sağlık alanında yayınlanacak içeriklerin okuyucuları yanıltmaması ve özellikle uzmanlık gerektiren alanlarda konunun uzmanlarından bilgi alınması daha sonrasında alınan bilginin derlenmesi gerekmektedir hatta mümkünse içeriklerin birinci elden yazılması oldukça önemlidir.

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı

Sağlık işletmelerinde sosyal medya kullanımı geniş kitlelere hitap etmek ve merak uyandırmak açısından oldukça önemlidir, insanız ve hepimizin en çok sağlığa ihtiyacımız var dolayısı ile sağlık ile ilgili kaliteli içerikleri gördüğümüzde hepimiz dikkat kesiliyoruz bu sebeple sosyal medya alanında düzenli içerikler üretilmeli bu içerikler ile SEO uyumlu optimize edilmiş web sitemize ziyaretçiler yönlendirilmelidir.

Sosyal Medya araçlarını kullanarak üreteceğimiz düzenli görsel içerikler, video ve tüm argümanlar bilgi verici ve konu ile ilgili aydınlatıcı tarzda geliştirilmelidir, sağlık sektöründe dijital pazarlama asla sizi şöyle tedavi ederiz dili ile yapılmamalı tüm süreç bilgi aktarmak, gerçekleştirilen tedavilerin ne kadar olumlu cevap verdiğini göstermek üzere kurgulanmalıdır. Özellikle hasta videoları, doktor tedavi videoları, egzersizler, diyet videoları gibi konularda videolar çok faydalı olacaktır, çünkü insanların kendilerinden birisini ekran karşısında görmeyi bilinç altı olarak daha pozitif karşılarlar bu sebeple hasta yorumları bu alanda oldukça önemlidir.

Sağlık Sektörü Firmaları Dijital Pazarlama Süreçleri ile Markalarını Güçlendirebilir mi ?

Dijital pazarlama çalışmaları ile tüm sağlık firmaları firma imajlarını yönetebilir, marka bilinirliğini arttır ve son kullanıcı tarafında güvenilir bir marka imajını kaliteli içeriklerle sağlayabilirsiniz. Sağlık Sektörü için dijital pazarlama çalışmalarının bir çok amacı olabilir; trafik çekmek, tanıtım yapmak, marka bilinirliği, imaj yönetimi, hasta sayısı arttırma, imaj güçlendirme gibi alanlarda çalışmalar yürütülmektedir. Potansiyel hastalarınızın ihtiyaçlarına cevap verecek içerikler üretmeniz fısıltı gazetesi ile de bilinirliğinizi arttırmaya yardımcı olacaktır.

Ve unutmayın ki sağlık hepimiz için ihtiyaçtır bu sebeple sağlık sektöründe dijital pazarlama ve marka çalışması geniş kitlelere hitap etmekte olduğundan içerik çalışmalarında daha anlaşılır ve ortalama bir dil kullanılmalıdır. Sağlık sektöründe yazılı içeriklerin anlaşılır ve detaylara önem vererek yazılması ancak okuyan kişinin metin içerinden kaybolmasının da önüne geçilmesi gerekir.

Bu Yazıma Kaç Puan Verirsiniz ;
0 / 5

Your page rank:

Son Eklenen İçerikler ;

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sorularınız İçin !
Merhaba, Size Nasıl Yardımcı Olabilirim?
Merhaba,
Hoşgeldiniz, Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?