Trendyol Satış Artırma Taktikleri

Trendyol Satış Arttırma Taktikleri

Trendyol Satış Arttırma Taktikleri

E-ticaret denilince akla gelen ilk isimlerden biri de Trendyol olarak karşımıza çıkıyor. Trendyol, agresif pazarlama taktikleri sayesinde tüm medyada yıl boyunca insanların dikkatini başarıyla çekiyor. Trendyol’da mağaza açmak basittir, ancak popüler bir marka oluşturmak da bir o kadar zordur. Trendyol’da büyük bir marka oluşturmak için bazı önemli stratejilerin öğrenilmesi sonucunda satış oranları da önemli ölçüde artacaktır.

Trendyol’un satışları artırma yöntemleri arasında farklı taktikler kullanılabilir. Bu yazımızda Trendyol satış artırma stratejilerini kullanarak mağazanızın neden bugüne kadar başarılı olamadığını öğrenebilir, ardından cironuzu artırmak için gerekli adımları atabilirsiniz. Belirlenen püf noktaları okuduktan sonra kolaylıkla Trendyol’da başarılı olabilirsiniz.

Trendyol Satış Arttırma Taktikleri ve Trendyol’da Satışları Artırma Stratejileri

Ürün Seçimi

E-ticaret bağlamında, ideal ürünü seçmek, bir pazarlama planı geliştirmek kadar önemlidir. Satışlarda başarılı olmak istiyorsanız daha iyi kar marjlı ve daha az rekabete sahip ürünleri seçebilirsiniz. Trendyol, satıcı olarak e-ticaret yapan işletmelerden belirli bir komisyon almaktadır. Ürünlerinizi seçerken bu komisyon oranını da dikkate almaya özen gösterin.

Sattığınız ürünler sizin için yeterli gelir veya kâr getirmiyorsa, daha küçük bir hedef pazara sahip ancak daha az yoğun rekabete sahip ürün kategorilerine bakabilirsiniz. Bunlara sıklıkla niş ürünler denir.

e-ticaret-danışmanı

Satıcı Mağaza Profili

Müşterilerin sizi tanımak için göreceği ve kullanacağı alanlardan biri de Trendyol’da açtığınız mağaza profilinizdir.Tıpkı geleneksel pazarlamada olduğu gibi, görünüşe değer vermelisiniz. Bu nedenle öncelikle profilin fotoğraf alanına dikkat etmeniz önerilir. Firmanızın henüz bir logosu olmasa bile, çeşitli platformlarda e-ticaret logoları oluşturacak tasarımcılara ulaşabilirsiniz.

Trendyol Mağaza Açma yazımıda inceleyebilirsiniz.

Trendyol’da mağazanızın bilgilerini eksiksiz bir şekilde doldurmalısınız. Ürünlerinizi bu şekilde görüntüleyen kullanıcılara kendinizi etkili bir şekilde tanıtabilirsiniz. Karşı tarafın güvenini artıracak şeylerden biri, aldığınız puanlar kadar hayati önem taşıyan profil bilgileridir.

Hedef Kitlenizi Doğru Bir Şekilde Tanımlayın

Ticari faaliyette bulunan tüm işletmeler, hedef pazarlarını doğru bir şekilde belirlemeye büyük önem vermektedir. Ürünlerinize ihtiyaç duyan pazar segmentini tespit edip gerekli hazırlıkları yaparsanız satışlarınız artacaktır. Trendyol, hedef pazarınızı belirlemenizi kolaylaştıracak araçlar sağlar. Platformda hedef kitlenizi seçmeden önce kategori seçimini de dikkatli bir şekilde düzenlemelisiniz. Bunu yaparak, uygun arama sonucu listesinde görünebilir ve mağazanızla müşteri temasını artırabilirsiniz.

Daha sonra bir hedef cinsiyet seçebilirsiniz. Bu yöntemde hedef kitleniz ürünlerinizi ek bilgilerle çok daha sık görecektir. Satışlarınızı olumlu yönde etkileyebilecek en önemli unsurlardan biri, uygun aramalarla hedef kitleye ulaşmaktır.

Trendyol Satış Arttırma Taktikleri
Trendyol Satış Arttırma Taktikleri

Fiyat Testleri

Fiyatlarınıza karar verirken her zaman rekabet ettiğiniz ve en çok satışın gerçekleştiği yerlerin ürün fiyatlarına bakın. Bu fiyatları kendi fiyatlandırmanız için bir kıyaslama noktası olarak kullanın. Bu fiyatların biraz üstüne veya altına inmek, ne kadar kâr etmek istediğinize bağlı olacaktır.

Bilgi çağında insanlar artık satın alma yapmadan önce kapsamlı araştırmalar yapıyor. Pazarın rekabetçi işletmelerinden biri olmak istiyorsanız ürünlerinizin fiyatını doğru belirlemelisiniz. Aksi takdirde, fiyatlandırmanızı güncel tutmama ve potansiyel müşterileri kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

Trendyol Satış Arttırma Daha Fazla ve Daha İyi Ürün Görselleri

Trendyol’da arama yapan ziyaretçilerin benzer birçok ürün arasından ürününüzü gördüklerinde fark edebilmeleri için ürün görseli ile öne çıkmalısınız. Ürün sayfanıza girdiklerinde ek fotoğraflara da bakacaklardır. Daha fazla ürün fotoğrafı olduğunda alışveriş daha güvenlidir.

Trendyol’da satışları artırmanın en etkili yollarından biri kaliteli, benzersiz ve çok sayıda ürün görseline sahip olmaktır. Sadece bu stratejiyi uygulayarak bile mağazanızı ziyaret etmesi için daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz. Ayrıca ziyaretçilerin dönüşüm oranını da artırabilirsiniz.

Ürün Adları ve Açıklamaları SEO ile Uyumlu Olmalıdır

Ürün başlığınız marka adı, model adı, varsa ürün özelliği ve cinsiyet bilgilerini içermelidir. İlk 60 kelime kategori sayfalarında görünecektir. Bu alanda, en önemli açıklamaları dahil etmeye çalışın.

Online görünürlüğü artırmanın en önemli unsuru SEO‘dur. E-ticareti önemli ölçüde etkiler. Bu nedenle Trendyol’a eklediğiniz ürünlerin isimlerini ve açıklamalarını kendi arama algoritmasına uygun olarak hazırlamalısınız. Bunu yaparak hem arama motoru trafiği hacmini hem de Trendyol’da arama yapan kullanıcı hacmini artırabilirsiniz.

Kampanyalara Katılım Sağlayın

Tanınmış online firmalardan biri olan Trendyol, tüm yıl boyunca kampanyalar yürütür. Kampanyalar ürünlerinizi de kapsıyor mutlaka katılmaya çalışın. Bu yöntemde daha fazla potansiyel müşteriyle bağlantı kurabilirsiniz. Kampanyaların kapsamını iyice incelerseniz katılmanızda fayda var. Fakat elbette Trendyol komisyon oranlarını göz önünde bulundurarak zarar yapacağınız bir senaryoya girmekten kaçının.

Trendyol’un satışları artırma stratejilerinden biri olan kampanyalara katılmak marka bilinirliğini artırmak açısından da büyük önem taşıyor. Kampanyalarda yer alarak işletmenizin popülaritesini artırabilir ve daha fazla Trendyol kullanıcısına ulaşabilirsiniz. Ayrıca kampanya dönemleri çok dikkat çektiği için aynı zamanda işletmenizin cirosu da yükselecektir. Ayrıca sattığınız ürünlere güveniyorsanız, mağaza puanınız ve ürün incelemeleriniz yükselecektir.

Buybox

Buybox sistemindeki ürün, en düşük fiyat, en yüksek puan ve en yüksek mağaza puanına sahip verilere göre seçilir. Buybox sistemi ile aynı kategoride ürün sunan satıcılar arasında en iyi fiyat en üste çıkarılıyor. Bir satıcının Buybox’a kabul edilebilmesi için o ürünü diğer satıcılardan daha düşük bir fiyata sağlaması gerekir. Ek olarak, bir ürünün Buybox’ı kazanmasına yardımcı olan şeylerden biri de çok fazla stoğa sahip olmasıdır.

Trendyol satış artırma yöntemlerinden biri olan Buybox’ın herkese uygun olmadığını kabul etmek gerekir. Fiyatlandırmayı belirlerken mutlaka kargo, Trendyol komisyonu, vergi gibi maliyetlerinizi de hesaba katmalısınız.

Trendyol Satış Arttırma ve Trendler

Satış artırma yöntemleri arasında en çok öne çıkan konulardan biri de trendlere hakim olmanızdır. Trendleri takip ederek popülaritesi artan ürünleri mağazanızın kataloğuna hızlı ve kolay bir şekilde ekleyebilirsiniz. Bu yöntemde periyodik olarak satış oranınızı ve potansiyel müşteri kitlenizi yükseltebilirsiniz. Konuyla ilgili araştırma yaparak satışlarınızın kesintili değil sabit olmasını sağlayabilirsiniz. Bu alanda ücretli danışmanlık hizmeti veren firmalar da bulunmaktadır. Bu işletmelerle anlaşarak güncel trendler hakkında kapsamlı bilgi edinebilirsiniz. Sosyal medyadaki platformlar, trendleri takip etmek için kullanışlıdır. Sosyal medya kanallarını kullanarak güncel satış trendlerini kontrol edebilirsiniz.

Pusula Bölümünü Düzenli Olarak Kontrol Edin

Satıcı panelinin pusula bölümünü sürekli kontrol etmelisiniz. Bu bölüm mağazanıza özel istatistiksel bilgileri içerir. Pusula, en çok ve en az hangi ürünleri sattığınızı bulmayı kolaylaştırır.

Ayrıca bu bölüm, ürünlerinizin stok seviyelerini takip etmenizi de kolaylaştırır. Satıcı panelindeki pusula alanına sürekli dikkat ederek satış oranlarınızın derinlemesine analizlerini yapabilirsiniz. Bu yaklaşımda eksik unsurları tespit edebilir ve bu durumlar için uygun düzenlemeleri yapabilirsiniz.

Müşteri İhtiyaçları

Müşteri ihtiyaçları sürekli değişmektedir. Bu ayarlamalar mevsimsel veya dönemsel olabilir. Müşteri isteklerini dikkatlice izleyerek ve araştırarak satılabilecek ürünleri bulmalısınız. Sattığınız ürünler hakkında diğer satıcılardan gelen yorumları da okuyun. Önemli geri dönüş oranları varsa, nedenini belirleyin ve uygun eylemi gerçekleştirin.

İndirim ve Kupon Kampanyaları

Trendyol’da satış hacmi yüksek ürünleriniz için kupon oluşturabilirsiniz. Bu, yalnızca kullanıcılarınız için benzersiz bir kampanya oluşturacağınız anlamına gelir. Kullanıcılar, Trendyol’dan en çok beğendiğiniz ürünlerde indirim yaptığınızda “Favorilerinize eklediğiniz ürünün fiyatı düştü” gibi bildirimler alır. Sonuç olarak satışlarınız artabilir.

Kupon uygulaması, bir tüketicinin sizden satın aldığı aşağıdaki üründe belirli bir indirim sunmanıza olanak tanır. Sizden daha önce satın almış olan müşterileri elde tutma becerisi, yeni müşterilere satış yapmak kadar önemlidir.

Yüksek Stok

Tüm e-ticaret platformları, stok seviyesi yüksek ürünleri daha çok tercih etmektedir. Trendyol algoritmasına göre özellikle en çok satan ürün kategorilerinde yüksek stoklu ürünler daha belirgindir. Bu algoritmayı kullanırken sahip olmadığınız bir stok miktarını girmeniz elbette önerilmez. Bu senaryoda, beklenenden daha fazla sipariş almak müşterilerinizle ilgili sorunlara neden olabilir. Ek olarak, bu, derecelendirmelerinize ve yorumlarınıza da zarar verir.

Tavsiyemiz, farklı ürün gruplarınızın her birinde çeşitli ürünler bulundurmanız ve Trendyol’un her bir ürün hattınız için stok miktarına ne kadar ağırlık verdiğini belirlemeye çalışmanızdır. İdeal senaryoda sahip olduğunuz stok miktarından satışlarınızın olumlu etkileneceğini görebilirsiniz.

Sonuç

Trendyol satışlarını artırmak için bu gönderide tanımladığımız yaklaşımlar, cironuzu artırmak için bağımsız olarak kullanılabilir. Özellikle hızlı ve etkili yollar arasında ürün açıklamaları, başlıklar, resimler ve fiyat testleri yer alır. İşinize yarayanları deneyerek başlamanızı tavsiye ederiz. Elbette Trendyol’da satışları ve görünürlüğü artırmak için yapılması gerekenler bunlarla sınırlı değildir.

Bunlar, satılan ürünler türlerine, kategorilere ve en önemlisi müşteriye göre değişir. Tüketici tabanınızda uzman sizsiniz. İstek ve beklentilerini yerine getirmek için fazlasıyla çalışmanız gerekir. Tıpkı fiziksel mağazalarda olduğu gibi vitrinlerin düzenli olarak güncellendiği ve rafların düzenlendiği bir mağaza olarak düşünebilirsiniz.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir