Yapısal Veri (Stuctured Data) Nedir

Yapısal Veri (Stuctured Data) Nedir ?

Yapısal Veri (Stuctured Data) Nedir ?

Google Structured Data, sahip olduğunuz veya hazırlayacağınız web sitesini zenginleştirmek için kullanılan bir işaretlemedir.Web deki verilerinizi kolaylıkla botlara tanıtılmasını sağlar.

Bu veriler iyi tanımlanmış bir yapıya sahiptir, planlı bir sıra izler ve insanlar veya bilgisayar programları ile kolaylıkla bulunur ve yapılandırılmış veriler bir alanda toplanır. Yapılandırılmış veriler, arama motorlarının sayfa içeriğinin anlamını anlamasına yardımcı olur. Yapılandırılmış veri aramalarının çoğu, genellikle İnternet’te yapılandırılmış veri kullanımlarını gösteren bir web sitesi olan schema.org’u takip eder.

Schema.org ve yapılandırılmış veriler

Schema.org’da veri formatlarını bulabilirsiniz. Belirli bir sayfa için ihtiyacınız olan işaretlemeyi bulmak için Schema.org’u kullanabilir veya web sitenizde valiz satıyorsanız, örneğin, sattığınız valizlerin rengini ve boyutunu bir kod parçasında görüntüleyebilirsiniz. Bunun için ürün şemasını inceleyebilir, işlemlerinizi schema.org üzerinden rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

Pazarlama yapılandırılmış verileri, arama motorlarının web sayfalarında sağlanan bilgileri daha iyi anlamalarına, yorumlamalarına ve işlemelerine yardımcı olmak için Schema.org sözlüğünden yararlanabilir. Bu nedenle arama motorlarının bu verileri doğrudan arama sonuçlarında kapsamlı ve kullanışlı bir öğe olarak, özellikle Google’da göstermesi kolaydır.

Zengin öğeler çeşitli türlerde olabilir. Öne çıkan snippet denilince aklınıza yüzeysel bir fikir gelebilir ancak her türlü değerli bilgiyi içeren içeriğiniz burada görüntülenebilir, örneğin; bilgi panelleri, etkinlik snippet’leri, en çok konuşulan haberler, Google Haberler sağlamak için bu yapıyı kullanabilirsiniz. , yorumlar vb.

Google ve yapılandırılmış veriler

Son güncellemede, kullanıcıların artık alışmaya başladığı Google algoritması, arama geçmişi, konum, cihaz türü gibi birçok değişkeni temel alarak kullanıcı için en iyi arama deneyimi olduğunu düşündükleri arama sonuçlarını yansıtıyor. Bu her zaman doğru olmayabilir ve

Neden diye sorarsanız, doğal olarak hazırlanmış içeriğin bile bir noktada çok fazla bilgi vermeme, hatta basit bilgiler ve geçişler sağlasa bile bir ihtimal var.

Google, SERP’lerde çeşitli biçimlerde zengin sonuçlar sağlamaya yardımcı olmak için yapılandırılmış verileri kullanır. Arama motorları her zaman kullanıcılarına sundukları hizmetleri iyileştirmeye çalıştıklarından, yapılandırılmış veriler tek yol olarak görülmektedir.

Arama motorları, sonsuz kaydırma olmadan ihtiyacınız olan her şeyi sunarak hemen dikkatinizi çekmek istediğinden, bu sonuçların önce gelmesi tesadüf değildir.

Google’a “ki bağlacı ile” yazın. İlk sonuç, Google’ın size ki bağlacı, nasıl doğru olduğunu açıklayabilmesi ve hatta birkaç örnek vermesidir. Metin tabanlı sonuçlara ulaşmadan önce Youtube için eğitim videolarına da ulaşmak mümkündür. Yapılandırılmış verileri kullanmak çok önemlidir, kullanmazsanız rakipleriniz kullanabilir ve işinizi zorlaştırabilir.

Yapılandırılmış verileri kullanmak neden önemlidir?

Bir sıralama faktörü olmasa da, yapılandırılmış veriler içeriğinizin Google tarafından taranmasını kolaylaştırır ve bu da uzun vadede sıralamalarınız iyileşme sağlamaktadır.Anahtar kelimeler SEO’nun ayrılmaz bir parçasıdır, ancak bu ipuçları kullanabileceğiniz tek taktik değildir. Bazen, iyi yazılmış bir H1 etiketi, kullanıcının tıklaması için bile yeterli olmaz. Sonuçta internet kullanıcıları hem görsel hem de meraklı yaratıklar oldukları için burada önemli görülen birden fazla fonksiyon var.

Verileri JSON-LD ile yapılandırın

Kısacası, sayfanızı botlara daha kolay tanıtmak için kullanılan JSON-LD’yi işaretleme olarak adlandırabiliriz. JSON-LD, yapılandırılmış veri biçiminden biridir. Bir diğeri mikro verilerdir. JSON-LD, sayfadaki öğelere açıklama eklemek için Schema.org sözlüklerini kullanır ve verileri arama motorlarının anlayabileceği şekilde yapılandırır.

Yapılandırılmış Veri Örneği

Sosyal medya ve web siteleri: Twitter, Linkedin ve Facebook gibi sosyal ağların yanı sıra Instagram, fotoğraf paylaşım siteleri ve Youtube gibi sitelerden alınan veriler. Mobil ve iletişim verileri: metin mesajları, telefon kayıtları, sohbetler

Yapılandırılmış verileri nasıl test ederiz?

Arama konsolunu kullanın

Yapılandırılmış verileri test etmenin birden fazla yolu olsa da, doğru olma olasılığı en yüksek olan kullanıcıların sevdiği test araçlarını sizinle paylaşıyoruz. Diğer araçlarla karşılaştırıldığında, Yapılandırılmış Veri Test Aracı (yani Arama Konsolu), kullanımı en iyi ve en kolay araçlardan biridir.

Search Console hesabınızda oturum açın

Burada önemli olan nokta doğru planı takip etmenizdir. Yapılandırılmış verileriniz yanlış biçimlendirilir veya kopyalanırsa, Google bu ek bilgileri anlamakta zorlanacak ve istenen sonuçları size iletemeyecek. Google’ın kafasını karıştırmak, organik trafiğinize zarar verebilecek ve arama sonuçlarında yanlış snippet bilgileri oluşturabilecek sıralamalarda düşüşe neden olabilir. Search Console için yapmanız gereken işlem çok basit, yapmanız gereken tek şey

  • Yapılandırılmış Veri Test Aracını açın
  • Sayfa URL’nizi
  • Çalıştır” a tıkla

Burada bir işlemi tamamladığınızda, son güncelleme ile gelen bildirimler bölümü sayesinde sağ alt kısımda sitenizin zengin snippet’leri görüntülemeye uygun olup olmadığını kontrol eden bir sistemle karşılaşacaksınız. Dilerseniz buradan diğer testleri de yaptırabilir ve daha sağlıklı sonuçlar alabilirsiniz.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir