Google Snippet Öne Çıkma Rehberi
Son birkaç yıldaki güncellemelerle Google, arama yapanlara daha hızlı bilgi sağlamak için işlevselliğini geliştirdi. Google, kullanıcı sorgularına hızlı bir şekilde yanıt vermek için öne çıkan snippet’leri sunarak, gerçekten yalnızca en üst sıradaki siteleri aktif olarak kullanıma sunuyor. Bu yeni özellik ile, sayfalara neredeyse sıfır çabayla arama sonuçlarının en üst sıralarında yer alma şansı verdiği için aslında herkesin iyi bir sıralamaya sahip olmasını sağlamaktadır.
Yayınlanmasının üzerinden uzun zaman geçmesine rağmen snippet’ler kullanıcılar için oldukça faydalı bir özelliktir.
Google Snippet’i nedir?
Diğer arama sonuçlarına kıyasla daha hızlı bilgi akışı sağlamak için daha üst sıralarda yer almak anlamına gelir. Arama motoru sonuç sayfalarının en üstünde göründükleri için aşağıdaki arama sonuçlarından daha fazla trafik oluştururlar, bu nedenle en alttaki site sahipleri optimizasyona daha fazla önem verir ve snippet’lere dahil olmak için çaba gösterirler.
Google, algoritmasını ve bir sorguya en iyi yanıtı nasıl belirlediğini düzenli olarak değiştirdiğinden, içeriğinizi arama motorları için öne çıkan snippet‘lerı optimize etmek kolay bir işlem değildir.
Öne Çıkan Snippet bilgileri nasıl oluşturulur?
Google, sitenizden manuel olarak veri almak ve bunları snippet’lere çıkarmakla uğraşmaz. Bunun yerine, Google botları, Google’a bilgi sağlamak için ne kadar güncel olduğuna bağlı olarak sitenizi sürekli olarak tarar. Hızlı bilgi sağlamak için web sayfalarından bilgileri otomatik olarak çıkaran bir sistem ve bağlantı yapısına sahiptir.
Öne çıkan snippet’ler, aradığınız şeyin yalnızca bir kısmını gösterir çünkü Google, soruyu orijinal web sayfasını ziyaret etmeden en iyi şekilde yanıtlayacağını düşünür. Böylece farklı aramalar için farklı snippet’ler görebilirsiniz. Web sitenizi tamamen güncel tutmak ve elinizden gelen en iyi bilgiyi en doğru şekilde sunmaya çalışmak bu süreçte size ivme kazandıracaktır.
Google Snippet Öne Çıkan Kılavuz
etiketine sahip olduğundan ve Yoast SEO eklentisi olduğuna dikkat edin.
- l Sayfa başlıkları açıklayıcı olmalıdır
- l Sayfanızda
- l Sayfa başlıkları bu noktada önemlidir ve 70 karakterin altında kısa ve açıklayıcı olmasına dikkat edin.
- l Tekrarlanan kelimeler kullanmayın
- l Aynı soruyu birden fazla sayfada yanıtlamaktan kaçının.
- l Meta açıklamalara dikkat edin
Açıklayıcı bir özetini sağlamak için meta açıklamalar çok önemlidir.
İlgili görselleri ekleyin
Makalelerinize resimlerle hayat vermek, Google’ın sevdiği ayrıntılardan biridir. Google, öne çıkan snippet‘lerinde resim kullanmayı sever, bu nedenle içeriğinizin en az bir resim içerdiğinden emin olun, ancak bu genel veya rastgele bir resim olmamalıdır, gönderinizle alakalı resimler kullanmayı deneyin. Görsellerin paylaşılması daha kolay olmakla kalmaz, içeriğinizi farklılaştırmaya yardımcı olur ve okumaya devam etmenizi teşvik eder.
Görsellerin paylaşılması daha kolay olmakla kalmaz, içeriğinizi farklılaştırmaya yardımcı olur ve okumaya devam etmenizi teşvik eder. Görsel başlığında ve alt metin alanlarında anahtar kelimeler kullanarak görsellerinizi optimize etmeyi unutmayın, bu snippet’te görünme şansınızı artıracaktır.
Google Snippet hangi bilgileri görebilir?
Bazı yaygın örnekler şunlardır:
Yazar – yazar fotoğrafı, adı ve diğer makalelere/eserlere bağlantılar
Tarifler – fotoğraflar, yemek tarifleri, derecelendirmeler ve yemek tamamlama süreleri video
Ürünler – Puanlar, Resimler ve Fiyat Aralıkları
Olay – olay, tarih, yer, saat
Daha fazla kategoride istediğiniz web sitesi türü, yüksek kaliteli içerik ve optimizasyon ile birlikte Google Snippets‘te de görünebilir ve web sitenizi daha popüler hale getirebilirsiniz.