Local (Yerel) SEO Nedir (1)

Lokal SEO Nedir?

Lokal SEO Nedir?

Yerel SEO, işletmenizi çevrimiçi pazarlamanın en etkili yollarından biridir. Yerel SEO, yerel arama sonuçlarında görünecek bir web sitesinin optimizasyonudur. Bu, sayfa içi optimizasyon süreci ve içerik gibi bölümlerin yerel niyetle birleştirilmesiyle yaratılan çabanın toplamıdır.

Yerel SEO, web sitenizin yerel kitlenizle nasıl iyi sıralandığını optimize etmekle ilgilidir.

İşletmenizin hedef kitlesinin doğal olarak yaşadığınız şehrin içinde veya çevresinde olması, yerel SEO yapmanızı gerektirir.

yerel-seo

Yerel SEO nasıl yapılır? Sıralama faktörleri nelerdir?

İşletmenizi yerel aramalarda bulmak sadece yakınınızda değildir. Yerel aramalarda üst sıralarda yer alan siteler, çabalarından yararlanarak bu konumlara ulaşmayı başarmışlardır.

İlk olarak, bir Google My Business hesabı açmanız gerekecek. GMB, bir işletmenin yerel sonuçlardaki sıralamasını belirlemek için aşağıdaki kriterleri dikkate alır. Bağlantı

Google, alaka düzeyini belirlemek için GMB ile çalışan bir algoritma kullanır ve açtığınız hesaplar, arama yapanların aradıkları ürünle ne kadar alakalı olduklarını anlamalarına olanak tanır.

Hesap açarken dikkat edilmesi gereken bazı kriterler vardır.

Bu standartlar aşağıdaki gibidir;

Kategoriyi doğru seçmelisiniz. Sahip olduğunuz işletmede kullanıcılara sunmak istediğiniz hizmetleri doğru bir şekilde belirlemeniz zorunludur. Bu yüzden bir “ana kategori” seçmek önemlidir. Sunduğunuz farklı hizmetleri de Ek Kategoriler bölümünde belirtebilirsiniz.

İşletme profili oluştururken açıklama kısmında 750 kelimeye kadar işletmeniz hakkında bilgi verebilirsiniz. Bu bölümde anahtar kelimeler kullanınız.

İşletme bilgilerinizi eksiksiz ve doğru bir şekilde girmelisiniz.

İsim / Telefon v.b

Yerel aramalarda Google genellikle en yakın işletmeleri gösterir. Bu en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Web sitenizde konum tabanlı sayfaları kullanmak yararlı olabilir.

Bu tür sayfaları açarken dikkat etmeniz gerekenler şunlardır; Hedef kitlenize göre arama hacmi yüksek anahtar kelimeleri analiz edin ve kullanın. Ayrıca, “Hizmet Bölgesi ve Şehir Adı” yapısının kullanımına dikkat edin. Döner Shop rumeli örnek olarak verilebilir.

Anahtar kelime merkezli bir sayfa oluşturmalısınız. Anahtar kelimeler sayfa başlığında, meta açıklamasında ve içeriğinde bulunmalıdır.

Sayfa için sitename.com/trabzon/disci gibi bir URL yapısı oluşturmanız faydalı olacaktır.

GMB profilinize iç mekan, dış mekan, ekip, kimlik ve daha fazla bilgi girişi yaparak güven kazanabiliriz.Google’ın incelemeler için ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. İşletmenizi kullanan kişilerden işletmenizi derecelendirmelerini ve incelemelerini istemeniz faydanıza olacaktır. Bu size büyük bir avantaj sağlayacaktır.

Başka sitelerden sizinkine verilen bağlantılar, sayfanızın otoritesini ve arama görünürlüğünü artırmada en önemli faktörlerden biridir. Diğer web sitelerinden şirketiniz hakkında bağlantılar almalısınız. Yerel haber ve içerik sitelerinde arama yapabilirsiniz.

Ürün ve hizmetlerinizle en alakalı müşterilere mesajınızı göstermelisiniz. Yerel olarak arama yapmayı seçen kişilerin iki özel hedefi vardır. Ya belirli bir iş arıyor ya da aradığı ürün ve hizmeti sağlayan bir şirket arıyor. Potansiyel müşterilere ulaşmanıza yardımcı olmanın en etkili yolu olan yerel SEO sayesinde işletmeniz daha iyi görünecektir.

Zamanla, insanlar hareket halindeyken en iyi yerel işletmeleri bulmak isterler ve doğal olarak bunun için akıllı telefonlarını kullanırlar. Yerel SEO, sizi hem masaüstünde hem de mobilde görünür kılarken potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlar.

Yerel SEO çalışmalarını ücretsiz yapabilirsiniz. Gazeteler ve broşürler gibi geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak, yerel SEO yalnızca potansiyel müşterilerin önüne geçmenize yardımcı olur. Bu nedenle uygun maliyetle verimli çalışma sağlar.

İşletmelerin yalnızca %44’ü Google My Business’ı kullanıyor.

Hesap açmak ücretsiz ve çok kolay olsa da işletmelerin sadece %44’ü GMB kullanıyor. Bir GMB hesabınız varsa, yerel aramalardaki sıralamanız önemli ölçüde iyileşir. Rakiplerinizden daha ön plana çıkmak isterseniz dijital pazarlamada öncelikle yerinizi almalısınız.

Kullanıcılar çevrimiçi incelemelere ve İnternet’e güveniyor İşletmenize çevrimiçi olarak oy vermek ve yorum yapmak müşteriler için çok önemlidir. İnsanlar incelemelere güveniyor. Bu nedenle puanları ve yorumları iyi olan işletmeler tercih edilmektedir. İşletmeniz arama sonuçlarında yer almıyorsa, potansiyel müşterilere ulaşmıyorsunuz demektir.

 

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir