YouTube SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

YouTube SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

Youtube’dan fazla etkileşim almak isteyenler Youtube SEO hakkında birçok konuyu merak ediyor. Youtube trafiğini arttırmak isteyen ve göz önünde bulunma hayali kuran kişilere neler yapılması hakkında bilgileri aktaracağız. Peki, Youtube SEO nedir?

Youtube SEO Nedir?

Bu günler içerisinde SEO kavramı Google ile meydana gelmiş bir kavramdır. Çünkü Google büyük bir arama motorudur. SEO denilince de akıllara düşen ilk terim bu sebeple Google oluyor. Fakat bu durum Google tek arama motorudur anlamını ifade etmiyor. Genel olarak hiçbir arama motoru Google büyüklüğü ile tartışılmaz, ama birçok arama motoru bulunur. Bunlardan biriside Youtube arama motorudur. Youtube SEO, kanalda kullanıcı deneyiminin oluşması ve çeşitli faktörler itibariyle oluşturulan kanal optimizasyonunu ifade eder.

Youtube’u bir arama motoru olarak düşünmek enteresan gelebilir. Ama Youtube tam olarak bir arama motorudur. Videoların en belirgin ulaşıldığı yer Youtube arama motorlarıdır.

Youtube SEO ile Kanal Optimizasyonu Yapma

Youtube SEO, normal husustaki SEO’lardan farklılık gösterir. Youtube SEO için bazı teknikler bulunur. Youtube SEO teknikleri şu şekildedir:

  1. Adım: Youtube Anahtar Kelimelerinin Araştırılması

Youtube SEO sürecine, video anahtar kelimelerinin araştırma yapılmasıyla başlanır. Youtube’un anahtar kelimeleri diğer arama motorlarının anahtar kelimelerinden biraz farklı durumdadır. Örneğin, genel olarak “nasıl yapılır” ile başlamakta olan Youtube anahtar kelimeleriyle karşılaşırsınız.

  • l Öncelikle, anahtar kelimelerin fikirlerini listeleyin.

En çok kullandığımız alternatif yol Youtube’un arama öneri özelliğinin kullanımını sağlamak. Yapmanız gereken tek şey Youtube’a bir kelime veyahut kelime öbeğini yazmak.

Örneğin, “web tasarım” ile ilgili arama yaptığınızda, birden fazla konu önerisi ile karşılaşırsınız. Karşınıza çıkan bu sonuçlar aslında kullanıcıların Youtube’a yazmış olduğu terimleri ifade eder. Youtube’un önerdiği terimler en popüler olanlardır.

Anahtar kelime optimizasyonu oldukça önemli konumdadır. Yani bir video izlenmesi yüksek durumda ise videonun popüler kelime etrafında bulunması gereklidir. Seçtiğiniz kelimeler ayda 100 veya daha fazla arama almalıdır.

l Listenizde var olan en iyi durumdaki anahtar kelimeyi keşfetmelisiniz.

Artık anahtar kelime listeniz olduğu için en iyisini seçme vaktiniz gelmiştir. Kanalınızda takipçiniz az durumda ise en düşük rekabetli anahtar kelimeleri tercih etmelisiniz. Rekabet olarak yüksek durumdaki anahtar kelimeler sizlere fayda sağlamayacaktır.

  1. Adım: Kaliteli Videolar Oluşturmalısınız

Videolarınızı daima takip ettirmek istiyorsanız içeriğinizin iyi konumlanması gerekir. Kitleyi kaybetmemek Youtube için oldukça önemlidir. Videolarınız kullanıcıları tutmayı başarırsa Youtube’da üst sıralarda yer almanız mümkün olacaktır. Youtube, kullanıcılarınızın reklamlara tıklamalarından ötürü platformda bulunmalarını istemektedir.

Videolarınızın izlenme süresi, oldukça önem taşıyan sıralama ölçüsüdür. İnsanlar videolarınız için oldukça zaman ayırıyorsa içeriklerinizi kabullenmişler demektir. Bu nedenle işe, insanları ilgilendiren kaliteli bir video oluşturma ile başlamanız gerekir.

Birbiri ile alakalı olan videolarınız için oynatma listeleri oluşturmanız kullanıcıları size çekecektir. Sizi takip edenler genellikle diğer videoları da sırasıyla izlemeyi hoş karşılayacaklardır.

  1. Adım: Videolarınızın Başlıklarını Optimize Etmelisiniz

Video başlıklarını optimize etmek için odak anahtar kelimeleri başlıklarınızda kullanmalı ve ilgi çeken başlıklar oluşturmaya önem vermelisiniz.

Videolarınızın başlıkları en az 5 kelime uzunluğuna sahip olmalıdır. Bir blog gönderisinde yapıldığı üzere, başlıklarınızın başına anahtar kelimeleri koyarak uzun kuyruklu video başlıkları yazmalısınız.

  1. Adım: Videolarınız Açıklamalarını Optimize Etmelisiniz

Videoların açıklamaları oldukça önem taşır. Video açıklamaları sayesinde Youtube ve Google içeriklerinizi rahatça kavrar. Video içeriği ne kadar anlaşılırsa o kadar üst sıralarda bulunur ve o ölçüde değerlendirilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi optimize etme hususunda:

  • l Anahtar kelimeleriniz ilk 25 kelimeye eklemelisiniz.
  • l Açıklamalarınızı en az 300 kelime yapmalısınız.
  • l Anahtar kelimelerinizi ve türevlerini birkaç kez kullanmalısınız.

Bu doğrultuda spam almadan videolarınız rahatlıkla sunulacaktır.

  1. Adım: Etiketlerinizi Optimize Etmelisiniz

Etiketlemeler, Youtube’un sağlamış olduğu SEO özelliklerindendir. Etiketleme çok önem taşımaz fakat videolarınızın görüntülenmesinde fazla kişiye ulaşması için yardımcı konumdaki anahtar kelimeleri girmede size olanak tanır. Yalnızca konu ile alakalı etiketleri kullanmalı, Youtube ve Google’ın videonuzun içeriğinin ne hakkında olduğunu anlayacaklarına dair etiketleri tercih etmelisiniz. 10’dan fazla etiket eklemeyin.

  1. Adım: Dikkat Çekici Bir Küçük Resim Yapmalısınız

Küçük video resimleri Youtube’un direkt olarak kullandığı bir sıralama faktörünü içermez, fakat yine de SEO için büyük bir etkiye sahiptir.

Güzel ve dikkat çeken küçük resimler daha fazla tıklanmak demektir. Bunun sonucunda daha iyi Youtube kanal optimizasyonu meydana gelir. Küçük resimlerinizin öne çıktığından ve videonuzu açıklayıcı nitelikte olduğundan emin olun. İnsanlar videolara genellikle küçük resim faktörü ile tıklar, bu adımı atlamayın.

  1. Adım: Alt Yazı Eklemelisiniz

Youtube videolarınız alt yazıları destekliyor. Bu durum işitme güçlüğü çekmekte olan insanlar içindir.

Youtube alt yazıları destekler durumdadır ancak alt yazıları yanlış, eksik oluşturabiliyor. Kendi alt yazınızı oluşturup, düzenleyerek gerçekleştirmeniz oldukça önemlidir.

  1. Adım: Videolarınızın Dosya İsmini Düzenlemelisiniz

Youtube SEO’a etkisi tartışılmakta olan bir tekniktir fakat yapılmasında bir sakınca bulunmuyor. Bu işlem video dosyalarınızı, başlıklarınızı veyahut hedef anahtar kelimelerinizi yansıtarak yeniden adlandırma yapmaktadır. Örneğin, dosyanız “ 20210315.mp4 ” gibi bir isme sahip durumdadır. Fakat yeniden adlandırarak hedef anahtar kelimenizin kullanımını sağlarsanız, Youtube’a videonuzun hangi konu ile ilgili olduğunu bildirmiş olursunuz.

Örneğin: “youtube-seo-calismasi-nasıl-yapilir.mp4” şeklinde düzenlenme sağlanabilir.

  1. Adım: Kullanıcılarınızın Yorum Yapmasını Sağlamalısınız

Videolarınızın oldukça fazla yorum alması ile Youtube videonuzu popüler olarak nitelendirir. Böylelikle Google gibi popüler içeriğe öncelik sağlar.

Tartışmayı başlatabilmek için videolarınızı bir soru ile bitirerek yorumları arttırabilirsiniz. Aldığınız yorumları cevaplamak insanların kendisini değerli hissetmesini sağlar. Buda yorum yapmada teşviki oluşturur.

  1. Adım: Kullanıcılarınızı Abone Olmaya Teşvik Etmelisiniz

Youtube aboneye çok önem verir. Abone sayıları Youtube’un algoritmalarının videoları sıralayabilmek amacı ile kullandığı faktörlerden birisidir. Bir videoya beğeni vermek veyahut yorum yapmak bir defaya mahsus bir işlem olur, fakat abone olmayı tercih eden kullanıcılar içeriğinizi düzenli şekilde görecektir.

Birçok video içeriği üretenler bu durumda teşvik etmeyi ihmal etmez. Her şeyden evvel aboneye teşvik oldukça önemlidir.

  1. Adım: Sosyal Medyada Paylaşmalısınız

Günümüzde birden fazla popüler sosyal medya siteleri bulunur. Youtube görünürlüğü için sosyal mecralarda videolarını paylaşmak güzel geri dönüş almanızı sağlayacaktır.

Sosyal paylaşımlarda bulunduğunuzda, harici bağlantı yardımı ile kanalınıza backlink sağlayarak sosyal varlığınızı büyütmek için adım atmış olacaksınız. Böylelikle gelen trafik ile birlikte hem videolarınız izlenecek, hem de sosyal medyada etkileşim alacaksınız. Bu duruma kazan-kazan yönetimi de deniyor.

  1. Adım: Embed ile Videolarınızı Gömebilirsiniz

Embed yardımı ile video gömmek videonuzu oldukça fazla kullanıcıya ulaştırır. Videonuzu rastgele yerleştirebilirsiniz, fakat alakalı blog gönderileri içine eklemeniz daha faydalı olur. Ayrıca embed kullanımı ile video eklemek, bloğunuzda var olan kullanıcı trafiğinize artış sağlayacaktır. Bu, videolarınızın daha fazla kişinin izlemesi ile ortaya çıkan bir sonuçtur.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir