Hacı Mehmet KAYA: Dijital Pazarlama Uzmanı

SEO NEDİR ? Neden Seo ? Seo Eğitimi – SEO : Arama Motoru Optimizasyonu

SEO NEDİR ?

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu Google gibi arama motorlarında sitelerimizde çeşitli özel seo teknikleri ile yapılan çalışmalar sonrasında arama motorlarında web sayfalarımızın yükselmesini sağlayan çalışmaların tümüne birden verilen teknik bir isimdir.

Ülkemizde ve Dünya da kullanılan adı ile SEO : Search Engine Optimization olarak bilinen İngilizce kelimelerin kısaltılmış halidir.

Web sitelerimizde yapılacak SEO çalışmaları ile Google arama motoru ve diğer tüm arama motorlarının sonuç sayalarında (SERP) yükselmesi amacı ile yapılan ve sürdürülebilir olarak uygulanması gereken ancak süreklilik ile değişen algoritmaya göre revize edilmesi gereken bir süreçtir. Yapılan tüm bu çalışmalar hedef arama motorunun algoritmasına en uygun şekilde yapılmalıdır, Google Arama Motoru Optimizasyonu için Google algoritmasının sinir uçlarına dokunulmalı ve gerek sayfa itibarı, gerekse kullanıcı deneyimi optimizasyonu ile Google robotlarının dikkati çekilmektedir.

Sizlere bu yazıda SEO Nedir ? Sorusunun cevabını vermeye çalışırken, SEO’nun temellerini anlatarak kapsamlı bir SEO Çalışması Nasıl yapılmalı, çalışmalar yapılırken neler dikkate alınmalı ve hangi konulara özellikle dikkat edilmeli bu başlıkları açmaya çalışacağım. SEO ile alaklı diğer tüm konuları sitemde bulabilir ihtiyaç durumunda iletişim bilgileri aracılığı ile bana ulaşarak kafanıza takılan soruları benimle paylaşabilirsiniz.

 

NEDEN SEO YAPMALIYIZ ?

İnternet girişimcileri olarak aslında hepimizin en büyük gayesi sitemize daha çok ziyaretçi çekerek tanıtım yapmak, ürünlerimizi satmak veya hizmetlerimizi pazarlamak elbette bu yüksek ziyaretçi talebimizi elde edebilmek için çalışmalara ihtiyacımız var işte bu çalışmaların en görünmeyen ancak olmazsa olmaz ayağı SEO Optimizasyonu geliyor aslında tüm Dijital Pazarlama süreçlerimizi sınıflandırmak istersek SEO çalışmaları ilk üçte yerini hemen alacaktır. Seo sitemize, kanalımıza veya mobil uygulamamıza daha çok ziyaretçiyi çekmek değil en ilgili kullanıcıya, potansiyel müşteriye ulaşma sanatıdır. SEO projelerimizi verimli trafikle zenginleştirip kaynaklarımızı doğru yönde harcamamızı sağlayan bir teknik çalışma olduğundan SEO olmazsa olmazımızdır.

ARAMA MOTORLARININ ÇALIŞMA MANTIĞI NASILDIR ?

Arama motorları sonuç gösterim sayfalarında kullanıcılarına daima en alaklı içerikleri göstermek ve kullanıcıların sorularına cevap vermek isterler, bizlerde içerik sağlayıcılar olarak bu cevapların karşılığı olan içerikleri sitemizde barındırır, gerekli teknik konulara dikkat ederek içerik ürettirsek bizleride bu sonuç gösterim sayfalarında en üst kademelerde göstermeye başlayacaktır. Her zaman söylediğim gibi Google, Yandex vs. gibi arama motorları ile iyi geçinmeniz sitenizin hızla akan bu trafikte öne geçmesine sebep olacaktır.

Unutma ! SEO Arama Motorlarını Anlama ve Kullanıcılarını Mutlu Etme Üzerine Kurulu Bir Modeldir.

Web sitelerimizi optimize ederken Google üzerinde üst sıralarda görünmek için değil kullanıcı faydasını düşünmek amacı ile optimize edersek Google kullanıcısına faydalı içerik sağladığımız için bizi zaten bu süreçte ödüllendirecek ve sitemizi hak ettiği noktalara kolayca taşıyacaktır. Kaliteli içerikler ve iyi bir kullanıcı deneyimi ile arama motorlarında istediğimiz yerlere gelmemiz oldukça mümkündür. Kaliteli işler çıkarmak ve ziyaretçilerimizi memnun etmek diğer tüm iş alanlarında olduğu gibi Google Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları içinde oldukça kritik bir noktadır, Google kopya içerik kullanıp kullanmadığınıza ve içeriklerinizde başlıklarınıza, maddeleme yapmanıza, açık ve anlaşılır bir dil kullanmanıza, görsellerinize, etiket ve alt etiketlerinize, görsel açıklamalarınıza kadar bir çok önemli noktaya dikkat etmektedir.

SEO, görsel arama, yerel arama, video arama, akademik araştırma, haberler ve hatta sosyal medya siteleri dâhil olmak üzere farklı arama türlerini hedefleyebilir. SEO iki kategoriye ayrılabilir: uygun kullanıcıları çekmek için belirli anahtar kelimeleri hedefleyen yüksek kaliteli içerik oluşturma gibi “beyaz şapka” teknikleri ve pratisyenlerin web siteleri için ayrıcalıklı statü vermeleri için büyük arama motorlarını kandırmaya çalışan “siyah şapka” teknikleri (bağlantı spam’i gibi).

Arama motorları onları kandırdığınızı anlayabilirler bunu asla unutmayın, bugün değilse yarın mutlaka sıralama kaybeder ve ban bile yiyebilirsiniz.

Böyle bir risk almaya deyeceğinizi düşünmüyorum, ya siz ?

ARAMA MOTORLARI SİTEMİZDE NELERE DİKKAT EDİYOR ?

  • Site Optimizasyonu;

site optimization

Arama motorları sitenizin teknik olarak hız, temiz kodlama ve kullanıcı deneyimi gibi konularda başarılı olup olmadığını çeşitli testler ve robotlar ile kontrol ederler, bu testlerde alacağınız puanlar sitenizin sıralamasını belirlemede önemli rol oynar (Title) Sayfa Başlığı örneğin içeriğiniz ile alakalı bir başlık olmalıdır, sayfa açıklamalarınız, görsel optimizasyonunuz unutmayın görselleriniz olabildiğince minimum boyutta olmalıdır ki sayfa yüklenme hızınız yüksek boyutlardan etkilenerek sitenizin yavaş açılmasına sebep olmasın. H1-H2 gibi etiketlerinize ve yükledğiniz görsellerin alt etiket, alternatif metin gibi alanlarını doldurmaya özen göstermelisiniz. Siteniz Temiz bir kod yapısına sahip olmalı, WordPress kullanıyorsanız gereksiz eklentiler aktif olmamalıdır. Web Sitesi Tasarım aşamasında ve sonrasında CSS,JAVASCRIPT gibi kodlama yapıları olabildiğince optimal seviyeye indirilmelidir, bu konu sayfa yükleme hızı açısından oldukça önemlidir. Seçtiğiniz Hosting alt yapısı ve sitenize özel ip adresi kullanmanız sizi rakiplerinizden daha yukarı taşıyacaktır. Web sitelerinin sağlıklı bir hayat sürebilmeleri için Hosting Seçimi oldukça önemli bir rol oynamaktadır.

  • İçerik Kalitesi;

Hiç şüphesiz ki Google arama motorunun baktığı en önemli faktör içerik kalitesi, tutarlılığı ve kullanıcının faydasına olan argümanlar. Google’nin daha fazla kullanıcıyı tutmak ve reklam geliri elde etmek amacını düşünürsek bunun doğru olduğunu en basit mantıkla bile anlayabiliriz. Tüm arama motorları sitenizi ziyaret eden arama motoru botları ile sitenizi kendi algoritmalarına göre puanlarlar bu puanlama yapılırken size eğitim boyunca bahsedeceğim tüm faktörleri dikkate alırlar, içeriğinize verilecek bu puan sonucunda arama motorlar sonuç sayfasındaki yerinizi belirlerler. Tüm arama motorları kullanııcılarına en iyi ve net bilgileri sağlamak isterler bu yüzden özenle tüm bilgileri içeren içerikleri mutlaka ama mutlaka ödüllendirirler. En derinlemesine araştırmalar yapılmış görseller ile desteklenmiş ve kullanıcı faydasına içerikler ürettiğinizden emin olun ve gerisini Google’a bırakın hak ettiğiniz yere sizi ulaştıracaktır.

  • Site Güvenliği;

Arama motorları sıralamada yer verecekleri sitelerinin kullanıcıları için güvenli olduğundan emin olmak isterler bunun içinde Google botlarına çeşitki teknik işlemlerle sitemizin güvenli olduğunu anlatmamız gerekir. Site güvenliği, HTTPS şifrelemesinin kullanılması ile sağlanır. HTTPS şifrelemeli siteler, bir web sitesi ile kullanıcıları arasında güvenli bir bağlantı oluşturan SSL sertifikalarına sahiptir. Kullanıcılar ve site arasında değiş tokuş edilen bilgileri koruyan ekstra bir güvenlik katmanı ekler bu Google için önemli bir faktördür. Web sitelerinizde kötü amaçlı kod, virüs vs. zararlı bir yazılım bulunmamalı sitenizin güvenli olduğundan emin olmalısınız, mutlaka bir SSL sertifikası sahibi olmanız Google açısından oldukça önemlidir.

  • Mobil Uyumluluk;

responsive tasarımMobil uyumluluk kavramı ile bir web sitesinin mobil bir cihazda nasıl göründüğünü ve işlevselliğini ölçebilirsiniz. Mobil uyumluluk cihazlar arası farklılıkta sitenin ekrar ve tasarımlarının kullanılan cihaza göre özel olarak ayarlanmasıdır. Responsive tasarım olarakda ifade edilen mobil uyumlu arayüze sahip siteler tüm platformlarda mükemmel kullanıcı deneyimi saplamak üzere tasarlanmıştır ve sitenizi ziyaret eden tüm kullanıcılar göz yorulması, karmaşa yaşamadan sitenizi rahatlıkla ziyaret ederek dolaşım sağlarlar. İnternet trafiğinin %60’ının mobil platformlardan geldğini düşünecek olursak mobil uyumlu web sitelerinin ne kadar önemli olduğunu daha net anlatabiliriz. Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını ise Google Mobil Uyumluluk testi sayfasından test edebilirsiniz.

  • Kullanıcı Deneyimi;

Sitem üzerinde ayrıca yazdığım Kullanıcı Deneyimi İle SEO Süreçleri Nasıl Geliştirilmelidir ? isimli yazımda da bahsettiğim gibi Google artık bir yapay zeka ve bu yapay zeka algoritmasına uygun olarak çalışıyor. Bu yapay zeka testlerinide RankBrain teknolojisi ile yapıyor. Kullanıcıların sitenizde kalma süresi, hemen çıkma oranı, tıklama oranı gibi çeşitli göstergeler sitenizde ki kullanıcı deneyimi ile ilgili olarak Google botlarına fikir veriyor. Sitenize girne bir kullanıcının hemen çıkması sitenizde bulunan içeriğin kalitesiz olduğunu Google botlarına anlatacağından yine içerik kalitesinin önemide ortaya çıkıyor, yada ziyaretçileriniz bozuk bir tasarıma sahip sayfadan da hemen çıkmak isteyecektir, renk kombinasyonu olmayan iç sıkıcı bir alanda kimse uzun süre vakit geçirmek istemeyecektir. Tam tersi süreçlerde kullanıcıların sitenizde sayfanızda uzun süreli durmaları ise Google tarafından içeriğinizin kaliteli ve faydalı olduğunun mesajını botlara iletecektir. Sitenizi yapılandırırken kullanıcı deneyimini atlamamanız gerekmetedir.

  • Anahtar Kelime Optimizasyonu;

anahtar kelime aracıSite optimizasyonu, güvenlik, kullanıcı deneyimi gibi konuların yanı sıra en büyük sıralama kaynağıda içeriklerinizde bulunduracağınız ve konu ile ilgili anahtar kelimeler olacaktır, anahtar kelime planaması yapmanız ve uygun anahtar kelimeleri anlam üretecek şekilde uygun bir yapı ile içeirklerinizde bulundurmanız gerekir. Bu sayede kullanıcılar arama motorlarında arama yaptıklarında içeriklerinizde bulunan anahtar kelimeler vasıtası ile arama motoru sonuç sayfalarında sizi görüntüleyecektir. Sayfa başlıklarınıza (Title) mutlaka anahtar kelimelerinizden eklemeniz gereklidir. Sitenizi ziyaret etmesi muhtemel kullanıcılarınız için onları sitenize davet eden bir meta açıklaması oluştururarak gerekli alanlara girin mutlaka. H1 Etiketi 1 adet olacak şekilde hiyarşik bir yapıda H2-H3-H4 gibi etiketleri mutlaka kullanmanız ve bu başıklarda anahtar kelimelerinizi uygun biçimlerde geçirmeniz yararlı olacaktır. Son olarak görsellerinize mutlaka içeirkle alaklı alt etiketler girmeniz botların görselleri tanıması için faydalı olacaktır. Anahtar kelime planlaması ve araştırmaları için ise Google Anahtar Kelime Planlama aracını kullanabilirsiniz.

  • Web Sitesi Hızı;

Web sitelerinizin sayfa yükleme hızları hem masaüstü cihazlar hemde mobil cihazlar için oldukça önemlidir, Google ve tüm arama motorları bu süreye çok önem veririler, insanların büyük bir kısmı 3 saniye üzerinde yükleme hızına sahip sitelerde çok uzun zaman geçirmiyorlar bu sebeple site hızınızın bu sürenin altında olması olması çok önemldir. Site hızınızı arttırmak için gereksiz kodlama yapılarından ve büyük boyutlu görseller kullanmaktan kaçınmalısınız yine alt yapı seçimi yaparkende hızlı olan alt yapıları seçmeniz site yüklenme süresi açısından oldukça önem arz etmektedir. Sitenizin performanısını Google gözü ile görmek için sayfa hız testi aracını kullaranarak test edebilirsiniz.

  • URL Yapısı;

Sayfa ve Yazı, Kategori URL adrelerinizin konularınız ile uyumlu ve anlaşılabilir olması Google açısından oldukça önem arz eder. Bir çok web sitesi sahibi tarafından üzerinden yeterince durulmayan bu teknik konu Google açısından önemlidir. URL yapıları bir ziyaretçi tarafından web sitenizin ziyaret edilmesinin en kolay ve pratik yoludur bu sebeple karmaşık URL yapılarından uzak durmamız gerekir. URL yapılarımızı oluşturma işlemi site mimarimiz ile birlikte başlar daha sonra detaylı olarak değineceğim ancak doğru URL yapısı şu şekilde olmalıdır.

Örn : https://hacimehmetkaya.com.tr/hakkimda Bir Hakkımda Sayfası için en Doğru URL yapısı bu şekilde olmaldır.

SEO NEDİR ? ONLİNE SEO EĞİTİMLERİ GİRİŞ VİDEOSU ;


ÜCRETSİZ ONLİNE SEO EĞİTİMLERİ TÜM SET İÇİN TIKLA !

Son Eklenen İçerikler ;

SEO NEDİR ? Neden Seo ? Seo Eğitimi – SEO : Arama Motoru Optimizasyonu” te bir düşünce

  1. Pingback: Seo Uzmanı Nedir? Nasıl Olunur? - Bilgifix.Com

  2. Pingback: Backlink Nedir? - Hacı Mehmet KAYA

  3. Pingback: On Page SEO Nedir? Faydaları Neler ve Nasıl Yapılır?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir