SEO Anahtar Kelime Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
Anahtar kelime analizi, tüm internet kullanıcılarının bir arama motoruna girerek aradığı terimleri aramak ve bulmak için yapılan tüm araştırmalar olarak ifade edilebilir. Web siteniz için içerik hazırlarken bu analizi yapmanız önemlidir. Bu çalışmayı atlamak, web sitesi trafiğinin azalmasına ve yapılan işten beklenen sonuçların alınmamasına neden olabilir.
Google Anahtar Kelime Analizinde En İyi Önericiler
Sağlıklı bir SEO stratejisi planlamak için ilk adım sektördeki analitik araçları incelemek ve şartlara en uygun olanı kullanmaktır.
Bu programlardan en ünlüsü Google Anahtar Kelime Analiz Sistemidir. Hızlı ve kolay bir Google anahtar kelime analizi yaparak doğru anahtar kelimeleri belirleyin ve bu anahtar kelimelere göre içeriği sıralayın ve web sitesine yükleyin. Anahtar kelime nedir ve nasıl bulunur? Bu soruyu araştıran biri Google Ads hesabı açıp anahtar kelime analiz sistemini kullanmaya başlayabilir.
Kelimenin arama hacmini düşünün
Kelime boyutu, anahtar kelime analizinde önemli bir göstergedir. Bu ciltler aylık olarak gözden geçirilmelidir. Web sitesi trafiği kazanmak için arama hacmi yüksek kelimelerden oluşan içerik araştırması hazırlanmalıdır. Terimler için arama hacmi incelenirken bu değerler kendi kategorisi/sektörü içinde değerlendirilmelidir. Bir kategorideki veriler, başka bir kategorideki verilerden daha düşük veya daha yüksek olabilir. Bu nedenle her terim/kelime kendi ilgi alanı içinde değerlendirilmelidir.
Rakip sıralaması şartlarını görün
Anahtar kelime analizinin bir diğer konusu da rakip takibidir. Google’da sıralanan rakiplerin trafiği dikkate alınır. Aynı hedef kitle ile yapılan araştırmalarda benzer kelimelerle rekabet etmek bu işin özüdür. Takip ettiğiniz rakiplerin sürece ne zaman başladıkları ve ne kadar içeriğe sahip oldukları da önemlidir.
Analiz araçları, rekabetçi kelime analizi yapmak için kullanılır. Rakipler, kullanılan terimler, bu terimler için nerede sıralandıkları, rekabet durumları ve sağladıkları trafik hakkında rapor verebilirler.
Hedef kitlenizin ortak aramaları
Her web sitesinin ulaşmak istediği belirli kitleleri ve bu kitlelerin aradığı ortak terimleri vardır. Bu ortaklar arasında en çok arananları belirledik. Bu sayede sitenizin ulaşmak istediği kişilerin kullandığı yaygın terimler sayesinde doğru kişilerden trafik alabiliriz.
Yeni açılan bir web sitesi için öncelikle popülaritesini arttırmalı ve ünlü hale getirmelidir. Peki site satış odaklıysa sattığı ürün kategorisine göre çalışmalıdır.
TO (tıklama oranı) kontrol edilmelidir
Burada önemli olan, anahtar kelime analizi sonucunda ortaya çıkan terimler kullanılarak anlamlı içerik hazırlanması sonuçlarının web sitesinin hedef kitlesine yüksek oranda ulaşmasının beklenmesidir.
Web Sitesi Geliştirme Planlamasında Temel Roller
Anahtar kelime zorluğu bu süreçteki en önemli etkenlerden biridir. Anahtar kelime analizinden sonra belirlenen kelimeler/kelimeler arasında ilk sırada yer alan web sitesinin kalitesine göre belirlenir. Bu süreçte yeni veya orta ölçekli bir web siteniz varsa öncelikle zor kelimeleri hedeflemek gerçekçi bir yaklaşım olmayacaktır. Böyle bir web sitesi için uzun kuyruklu anahtar kelimelere dayalı stratejiler yürütmek ve her şeyden önce web sitesinin otoritesini güçlendirmek gerekir. Bu güce sahip olduğunuzda, daha yüksek seviyelere yüksek zorlukta meydan okumaya başlayabilirsiniz.
Kısa kuyruklar olarak adlandırılan arama terimleri, kullanıcılar tarafından kısa ve net bir şekilde araştırmalarından analiz edilir. Bu sorgusu, konunun hedef kitlesi olan herkes tarafından kullanılabilen kısa kuyruklu bir aramadır.
Uzun kuyruk, bir önceki paragrafta bahsettiğimiz kısa anahtar kelimelerin tam tersi olarak tanımlanabilir. Otorite kurma sürecinde küçük ve orta ölçekli web sitelerinin kullanımı oldukça aktiftir. Arama sorusu, belirli bir konu kategorisi diyebileceğimiz şeyin içinde yer alan uzun kuyruklu bir aramadır. Yeni web sitelerinin trafik çekmesi için idealdir.