semantik-seo-nedir

Semantik SEO Nedir? Semantik SEO Tekniği

Semantik SEO Nedir? Semantik SEO Tekniği

Semantik SEO ile kastettiğimiz şey, hazırladığınız içeriklerde kullandığınız kelimelerin daha fazla anlam kazanmasıdır. Ziyaretçilerinizin gerçek amacını anlamak ve ifadelerinizi optimize etmek önemlidir. Semantik SEO şu şekilde de ifade edilebilir: birinci soruyu cevapladıktan hemen sonra ikinci, üçüncü veya dördüncü soruyu cevaplamak yani ziyaretçiler sayfanızı ziyaret ettiklerinde tüm sorularının cevaplarını bulmak isterler ve beklentileri karşılandığında ise sayfada bulunma süreleri ve aktiflik süreleri artar.Eger ki bu şekilde içeriklerinizde bunu yaparsanız içeriğiniz derinlik kazanacaktır. Ziyaretçilerin tam olarak aradıklarını bulabilecekleri siteler Google tarafından kullanıcılara sunulmaktadır.

Semantik SEO Nedir?

Konular etrafında (sadece anahtar kelimeler yerine) optimize edilmiş içerik yazma pratiğine semantik SEO denir. Web sitesi trafiğini artırmak için bir pazarlama tekniği olarak da tanımlanabilir. Semantik SEO İçeriğin semantik bir şekilde hazırlanması, metadata ve spesifik arama amacı ile arama motorlarına doğrudan yanıt verebilmesi için önemlidir. Konunuzun bütünlüğünü ve anlamını hedeflediyseniz Semantik SEO kullanmak sizin için işe yarayacaktır. İnternette arama yapan kişiler, konu bütünlüğü olan bir sitede aradıklarını daha kolay bulabilirler. Konu ve anlam bütünlüğü denilince akla doğrudan Semantik SEO gelmelidir. Semantik SEO da Google tarafından desteklenmektedir.

Semantik SEO Avantajları

  1.  Daha fazla trafik çekebilirsiniz
  2.  Doğru kullanıcıyı bulabilirsiniz.
  3.  Uzun vadeli sıralama elde edebilirsiniz.
  4. Farklı anahtar kelimeler için sıralama şansınız daha yüksek olabilir.
  5. Anlam ve tema bütünlüğünü daha kolay sağlayabilirsiniz.
  6. Sıralamada öne çıkabilirsiniz.
  7. Daha fazla ziyaretçiyi sayfaya çekersiniz

seo-kolları

Semantik SEO Uygulama

“Ana cümleyi değil, tüm konuyu hedefleyin.” Bu cümle çok önemlidir çünkü Google resmi bir anlamsal arama motorudur. Başka bir deyişle, ziyaretçiyi cevaba yönlendirir. Semantik SEO, konu bütünlüğünü amaçlar. Belirli cümleler yerine daha geniş konuları

hedeflemelisiniz. Anlamsal bütünlüğe sahip içerik, Google’ın en çok ziyaretçiyi yönlendirdiği sayfadır.

1- Soruyu cevaplayın

Hazırlandığınız konuyla ilgili sorular bulun ve bunları hazırladığınız konuda yanıtlayın. Basit gibi görünse de birçok kişi bu basit süreci görmezden geliyor. Sorunlar her yerdedir, ancak onları bulmak için iyi bir araştırma yapmak önemlidir.

2- Doğal dil yapılarını kullanın

Sesli arama bu kadar popüler olduğu için doğal dil kullanımı da aynı doğrultuda giderek daha önemli hale geliyor. Bu durumda hazırlanan içerik doğal dilde hazırlanmalıdır. Semantik seo, semantik seo anlamına geliyorsa ve anlamsal bütünlük elde etmek için doğal dili kullanıyorsanız, bir şekilde anlamsal seo’yu başaracaksınızdır.

3- Ziyaretçileri daha uzun süre tutacak medya kullanın

Bir kullanıcı web sitenizi ziyaret ettiğinde, yalnızca iki sonuç vardır;

– İçeriğinizi beğenmiyor ve 10-15 saniye sonra çıkıyor.

– İçeriğinizi beğenir ve hazırladığınız içeriği sitede 10 dakika kalarak okur.

Kullanıcıların hazırladığınız sayfayı beğenmesi için biraz medya ve biçimlendirme kullanmanız gerekiyor. Elbette, onu kullanırken adın anlamının tamlığına uymanız gerekir.

Semantik SEO Medya Kuralları

İlgili görselleri sayfanın en üstüne yerleştirin ve blog görselleri için en iyi uygulamaları kullandığınızdan emin olmalısınız. İlk kez oturum açarken iyi ve hoş bir görünüm, kullanıcı üzerinde iyi bir izlenim bırakacaktır. Neredeyse tüm kullanıcılar uzun metinlerden hoşlanmaz. Arada bir resim koymak, ziyaretçileri sitenizde daha uzun süre tutacaktır. Resmi her kaydırma derinliğinde görünür yapın ve ziyaretçiler bunu fark etsin. Ayrıca uzun paragraflar kullanmayın. Paragraflar en fazla 3-4 satır olmalıdır.

Semantik SEO Adımları

Web sitenizde Semantik SEO için konu bütünlüğü oluşturmanın önemini ve etkisini gördük.Semantik SEO’yu kullanmanın farklı yollarını seçebilir ve bu adımları takip edebilirsiniz.

1- Hedef kelimeyi tanımlayın.

2- Anlamsal olarak ilgili cümleler kurun.

3- İçeriği hazırlarken cümleleri iyi düşünün.

4- Hedef ifadeler ve anlamsal olarak ilgili cümleler kullanın. Ayrıca daha geniş konularla ilgili birçok soruyu yanıtlayın.

5- Birden fazla kelime öbeği, başlık ve anahtar kelime kullanın.

Neden Semantik SEO’yu Seçmelisiniz?

Tüm arama motorlarının sorguları anlamak ve yanıtlamak için bağlama ihtiyacı vardır. Semantik SEO, aramaya net bir şekilde cevap veren meta veriler ve soruyu doğrudan semantik olarak cevaplayan içerik sağlayarak web sitesi ziyaretçi sayısını artıran bir pazarlama tekniğidir. Konuları anlambilimsel olarak gruplandırılmış içerik kümeleri de anahtar kelimelerin yerine kullanılabilir.

Bir kelime seçtikten sonra, kelimenin hangi sektöre ait olduğunu ve genel olarak ne olduğunu görün. Örneğin, anahtar kelimeniz “çiçekler” ise, içeriğinize bitkilerle ilgili bilgileri eklediğinizden emin olmalısınız.. Bu şekilde Semantik SEO’nun avantajlarından yararlanabilirsiniz. Kalıcı içerik için Semantik SEO kullanılmalıdır. Anlamsal bütünlük yapıldığında Google arama motorunun gözünde daha üst sıralarda yer alabilirsiniz.

 

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir