Marketing Danışmanlık Hizmeti

Marketing Danışmanlık Hizmeti

Yıkıcı rekabetin arttığı ve bilginin herkes tarafından kolayca elde edilebildiği günümüz dünyasında pazarlama(marketing), işletmelerin en çok ihtiyaç duyduğu fikir olarak ortaya çıkmıştır. En çok talep gören danışmanlık hizmetlerinden biri artık pazarlama danışmanlığıdır. Pazarlama ile ilgisi olmayan yaygın bir olgu, çok sayıda işletmenin sahip olduğu ve temel sorumluluğu yalnızca satış olan “Satış ve Pazarlama Departmanı”dır.

Son yıllarda satıştan pazarlamaya geçişin çok arzu edildiği ve ihtiyaç duyulduğu bildirilmiştir. Bu eğilim işletmelerde başladı ve dünyanın artan küreselleşmesiyle alevlendi. Pazarlamanın en temel tanımı, geçiş gerekliliğini ifade eden “Pazarlama, satış faaliyetini gereksiz kılacak plan ve eylemlerin bütünüdür” tanımıdır. Bu hizmet ile birlikte;

  • Ürünü tüketicinin ihtiyaçlarını kesin olarak tatmin edecek şekilde noktadan noktaya oluşturmak,
  • Rakip ürünlerin avantaj ve dezavantajlarını analiz ederek etkin ürün farklılaştırması ve konumlandırması
  • Ürün oluşturma sürecinden önce pazarlama sürecini başlatarak satışı kolaylaştırmak
  • Fiyatlandırma ve Promosyon Stratejilerinin detaylı olarak oluşturulması,
  • Harcanacak ciddi emeği geri dönüşün hızlı olacağı bir noktaya yoğunlaştırarak, ürün ve pazarlama stratejisinin hedef odaklı ve somut katma değer artışı sağlayacak şekilde belirlenmesine yardımcı olunur.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?

Dijital pazarlama, teknoloji geliştikçe ve internetin günlük yaşamdaki rolü arttıkça popülaritesi artan bir hizmettir. Hemen hemen tüm sektörler dijital ortama geçiş yaptı ve birçok hizmet online olarak sunulmaya başlandı. Tüketici satın alma kalıpları bunun bir sonucu olarak değişti. Dijital pazarlama danışmanlığı hizmeti ile hedef pazarınızın satın alma alışkanlıklarını tespit edebilir ve pazarlama planınızı bu fikirler üzerinden oluşturabilirsiniz. Ek olarak, dijital pazarlama hizmeti sayesinde, çevrimiçi pazarlarda yer almaktan çevrimiçi olarak daha geniş bir kitleye ulaşmaya kadar hayatınızın birçok yönünü iyileştirebilirsiniz. E-ihracat danışmanlığı, sosyal medya danışmanlığı ve SEO danışmanlığı gibi hizmetlerle çevrimiçi görünürlüğünüzü en üst düzeye çıkarmaya devam edebilirsiniz.

Dijital Pazarlamayı Önemli Kılan Nedir?

Dijital pazarlama, müşteri davranış değişiklikleri ve çevrimiçi platformlara geçişin bir sonucu olarak daha önemli hale geldi. Dijital dönüşümünü rakiplerinden önce bitiren şirketler sektörlerine hakim oldu. Her geçen gün artan dijital dönüşümün gerekliliği nihayet anlaşıldı. İşletmenizin bu yarışta geride kalmasını istemiyorsanız dijital pazarlama gerçekliğini de göz ardı etmemelisiniz. Dijital pazarlama hizmeti kapsamında işinizle ilgilenen, alanında uzman kişiler, markanızın tanıtımına odaklanarak içerik geliştirme ve gerekli planlamaları gerçekleştirme ile ilgilenir. Bu sayede müşteri tabanınızı genişletebilir ve gelirinizi artırabilirsiniz. Online dünyanın bir parçası olan dijital pazarlama ile işletmenizin online görünürlüğünü artırabilirsiniz. Aşağıdakiler, dijital pazarlama danışmanlığının kapsamına giren alanlardır.

  • Sosyal Medya Danışmanlığı
  • SEO Danışmanlığı
  • Dijital Reklam Danışmanlığı
  • Entegre Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Günümüzün işletmeleri, günümüzün rekabetçi ve karmaşık pazarlarında hedef müşterilerini çekme konusunda şüphesiz geçmişe göre daha büyük zorluklarla karşı karşıyadır. Bu rekabetin en zor kısmı çevrimiçi platformlarda yaşanıyor. Firmamız olarak dijital pazarlamayı çok sayıda ayrılmaz parçadan oluşan bir bütün olarak görüyoruz. Arama motoru optimizasyonu, sosyal medya, dijital reklamcılık, içerik pazarlaması ve e-posta pazarlaması dahil olmak üzere mevcut tüm araçları aynı amaç için bir bütün olarak verimli bir strateji içinde kullanmanın uzun vadeli olmanın anahtarı olduğunun bilincindeyiz.

Bir dijital pazarlama ajansı olarak dünya çapındaki müşterilere geniş bir dijital hizmetler yelpazesi sunuyoruz. Her bir müşterimize, uzun vadeli başarı elde etmeleri için, dijital pazarlama planıyla başlayan ve yukarıda belirtilenlerle devam eden kapsamlı dijital pazarlama hizmetleri almalarını tavsiye ediyoruz. Öte yandan, dijital gereksinimlerini şirket içinde veya başka ajanslar aracılığıyla karşılayan birçok müşteriyle çalışıyoruz. Şu anda dijital pazarlama danışmanlığı kategorisine giren müşterilerimize sunduğumuz hizmetler şunlardır:

  • Hedeflerin doğruluğunu doğrulamak
  • Markalarının veya işletmelerinin çevrimiçi hedeflerine ulaşma derecesini belirlemek
  • Daha büyük sonuçlara ulaşmak için yeni taktikler oluşturmak

Dijital Pazarlama Seçilen Platformda Genişlemeye Yardımcı Olur

Müşterilerimize zaman zaman sosyal medya hesaplarını nasıl daha verimli kullanacaklarını gösteriyoruz, zaman zaman reklamlarının dönüşüm oranını nasıl artırabileceklerini açıklıyoruz, zaman zaman verileri nasıl ve ne zaman değerlendirmeleri gerektiğini gösteriyoruz. Yürütme ve uygulama, dijital pazarlama danışmanlığı kapsamına girmez. Örneğin, danışmanlar Facebook veya Google Ads kampanyalarınızı izlemez, sosyal medya platformlarınızda paylaşım yapmaz veya web sitenizi geliştirmez. Kayıpları belirleyen, fırsatları keşfeden, yeni stratejiler geliştiren vb. kapsamlı analizler yaparak bir firma veya markanın arzu ettiği kanallarda büyümesine yardımcı olabilecek fikir ve yöntemler sunar.

Ek olarak, müşterilerimiz isterlerse, önerdiğimiz fikirleri gerçekleştirmekte zorlandıkları veya bunu gerçekleştiremeyecek durumda olduklarında uygulamalarını sağlarız. Artık geçerli olan dijital pazarlama ajansının hizmet alanına giren hizmetlerimiz arasında bazen sitenin daha etkin ölçümlenebilmesi için farklı bir platforma entegre edilmesinin sağlanması, bazen reklam kampanyalarının iyileştirilmesi, bazen de web sitesinin optimize edilmesi yer almaktadır. Dijital pazarlama danışmanlığının amacı, müşteri tabanını genişletmek, internette marka görünürlüğünü artırmak ve geliri artırmaktır. Dijital pazarlama operasyonları, web siteleri, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformları, mobil uygulamalar, e-postalar, Google ve YouTube merkezlidir.

Ek olarak, işletmeler çevrimiçi pazarlama girişimlerini kontrol edebilir. Dijital pazarlama uzmanı ise işletmelerin avantaj ve dezavantajlarını tartar ve kaynakların hangi platforma taşınacağını daha net planlar. Dijital pazarlama danışmanlığı alan şirketlerin sektörleri ve hedef pazarları incelenmekte, potansiyel kitlelerinin alışkanlıkları ölçülmekte ve şirkete özel teknikler geliştirilmektedir. Ek olarak, müşteri tabanı iletişimi daha hızlıdır ve sektör değişiklikleri aktif olarak izlenebilir. Dijital pazarlama danışmanlığı faaliyetlerinin aşamaları şu şekilde sıralanabilir:

Şirketin Potansiyelinin Değerlendirilmesi

Dijital pazarda marka konumlandırmasının oluşturulması gerekiyor. Sektörün ihtiyaçları ve rakiplerin kaynakları analiz edildikten sonra firmaların avantaj ve dezavantajları hakkında kapsamlı bir rapor oluşturulur.

Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirme

İşte bu noktada dijital pazarlama danışmanlığı alan işletmeler fayda sağlamaya başlıyor. Uzmanlar, kendi deneyimlerini bir önceki aşamada edindikleri deneyimlerle birleştirerek şirketin geleceği için kararlar verirler. Dijital pazarlama girişimlerinin etkinliğini ölçmek için bir aktivite planı oluşturulmaktadır. Plan, ne zaman hangi platformdan çalışılacağına ve finansmanın ne sıklıkta kullanılacağına ilişkin ayrıntıları içerir.

Çalışmalara Başlanması

Dijital pazarlama danışmanlığı faaliyetleri, şirketlerin plan ve stratejiyi kabul etmesiyle hemen başlatılır. Strateji doğrultusunda hedeflere ulaşılır ve markanın dijital pazardaki gelişimi belirginleşir.

Değişimi İzleme ve İletişim

Süreç boyunca yapılan çalışmaları, bütçenin nasıl kullanıldığını ve sonuçlarını anlatan detaylı raporlar son aşamada firmalara iletilir. Sunulan dijital pazarlama hizmetlerinin etkinliği hem ajanslar hem de işletmeler için çok önemlidir. Etkisiz çalışmayı bırakma ve yeni yaklaşımlar geliştirme ihtiyacı nedeniyle bu çok önemlidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir