KULLANICI DENEYİMİ İLE SEO SÜREÇLERİ NASIL GELİŞTİRİLMELİDİR ?

Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Seo Süreçleri Nasıl Geliştirilmelidir ?

Kullanıcı Deneyimi İle Seo Süreçleri Nasıl Geliştirilmelidir ?

Arama motorları arama yapan kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile kullanıcı deneyimlerine önem veririler ve kullanıcı deneyimini geliştiren web sitelerini ödüllendirirler. Google algoritması kullanıcı deneyimini sürekli olarak takip ve analiz eder. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıları sürekli sayfalar arası yönlendirmek ve karmaşık bir yapıya itmek Google için kötü bir kullanıcı deneyimi olacaktır.

Sitenizde yapacağınız tüm işlemleri ve tasarım değişikliklerini uygularken kullanıcı deneyimi açısından düşünmek Google algoritması tarafından olumlu karşılanacağı için Google üzerinde sitenizin prestiji artacak ve Google robotları sitenizi daha sık ziyaret etmeye ve sizi ödüllendirerek rakiplerinizden daha üst sıralarda çıkarmaya başlayacaktır

Size bu anlatımda kullanıcı deneyim, ziyaretçi dostluğu ve tasarım ilişkisi ile sitenizi nasıl ön plana çıkarabileceğinizi anlatmaya çalışacağım bahsettiğim konuları siteniz üzerinde uyguladığınız zaman sitelerinizde gözle görülür bir Google sıralama yükselmesi fark edeceksiniz ve Google botlarınızın sitenizi daha çok ziyaret ederek içeriklerinizi daha ön plana çıkardığını fark edeceksiniz.

KULLANICI DİLİNDE KONUŞMAK ; RANK BRAIN

SeoRank Brain, kullanıcının tanıdık olmayan bir kelime veya kelime öbeği girdiğini gördüğünde onu tanıdık olan kelime veya kelime öbeği ile eşleştirerek uygun sonuçları kullanıcıya sunmaktadır. Aslında eş anlamlı kullanıcının daha bildik kelimeleri ile sonuçları karşısına sumak anlamına geliyor, algoritmanın alışmadık sorular karşısında daha bilindik eş anlamları ile karşılık vermesidir aslında sizlerde site içeriklerinizde bu yapıya uygun içerikler sağladığınızda Google tarafında bir adım önde olacağınızdan mutlaka faydasını göreceksiniz. Unutmayın Google soruları cevaplarla eşleştiriyor, kullanıcıların Google’a soracağı sorulara sizin içerikleriniz ile cevap veriyor ve kullanıcı diline yaklaşıyor olmanız, içeriklerinizde kelimelerin birkaç farklı anlamını birlikte kullanıyor olmanız Google için büyük bir pozitif öneme sahiptir.

Bu arada asla arama sonuçlarında ki içerikleri taklit etmeye çalışmayın, Google yalnızca bir arama karşısında kullanıcıyı tatmin ettiğini düşündüğü içerikleri ön plana çıkarmaktadır.

Sonuçlarda üst sıralarda çıkan web sitelerinin içerdiği gizli cevapları irdeleyin, başlıklarını ve metinler içinde kullanılan anahtar kelimeleri inceleyerek fikir oluşturun.

Kullanıcıların cevaplarına vereceğini en iyi cevap için nasıl, neden, ne zaman gibi soruların cevaplarını mutlaka bulmaya çalışın kullanıcılar hangi içeriği ne zaman arar öğrenin iyi biz analiz cetveliniz olsun

İçeriğimizi göstermek için özel görüntüler oluşturmak, farklı görseller ile içeriği desteklemek gerekebilir. Mesajınızı görsellik ile artırılmış bir sunum ile vermeniz gerekebilir.

En doğru içeriği sağlamak için hayal gücünü kullan ve kendine sor:

“Nasıl olur da ben bu mesaj daha açık ve net insanlara verebilirim.”

Bu, kullanıcı deneyimini göz önünde bulundurarak içerik oluşturma sürecidir.

KULLANICI DENEYİMİ İÇİN İÇERİK OLUŞTURMA

Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik içerikler oluştururken iyi bir kullanıcı deneyimini da atlamamak gerekir, kullanıcılar siteniz üzerinde dolaşırken tasarım ve sayfa hiyerarşisi konusunda boğulmamalı ve temiz stabil bir tasarıma sahip olarak mükemmele en yakın kullanıcı deneyimini ziyaretçilerinize yaşatmalısınız, bu sayede kullanıcılar sitenizde daha çok vakit geçirecek farklı alanlarda, farklı içeriklerinizi de ziyaret etmek isteyecekler bu sayede sitenizde vakit geçirme oranları artacak ve Google gözünde site değerinizde yükselerek bu durum reklam gelirleriniz içinde olumlu yönde bir etki yaratacaktır. Kullanıcılar daima daha pratik ve estetik alanlarda uzun süre vakit geçirirler bunu asla unutmayın, karmaşık boğuk ve göz yoran bir tasarım ile kimse sitenize uzun süreli bir ziyarette bulunmak istemeyecektir.

WEB SAYFASI DENEYİMİ NEDİR ?

Google farklı farklı testler ile içerik barındırıcılarının sitelerini gözden geçirir bu gözden geçirme ve testlerin ardından siteleri başarılı sıralaması ile bir sıraya koyar ve bu durum içeriklerinizin Google aramalarındaki sıralamasını belirlenmesine destek olur.

Bulunduğumuz rekabet ortamı içinde ideal bir web sitesi sürekli deneyimleri optimize ediyor olması gerekir zaten. Bu bağlamda site hızınız için maksimum verimlilik ile optimize edilmiş sunucu, veri tabanı okuma hızınız, yalın bir kodlama alt yapısı de önemli rollere sahiptir.

Web sayfanızın hızı optimize edildiğinde bu kullanıcıların oldukça memnun olacağı bir süreç olacaktır web sitenizde daha fazla zaman geçirmelerine sebep olacaktır. Optimize işlemleri yaptığınızda daha fazla dönüşüm, daha fazla talep  ve daha fazla gelir elde etmenizi sağlayacaktır.

Web sitenizdeki içeriklerinizi kendiniz okumayı deneyin, gözünüz yoran sizi site içerisinde sıkan veya siteyi terk etme düşünceleriniz oluştu mu ? eğer böyle ise neyi değiştirmeniz gerektiğinizde bulmuş olmanız gerekiyor.

Siteniz içerisinde seçtiğiniz görseller rakiplerinizden mutlaka farklı olmalı ve içeriğiniz ile ilgili görseller kullanmalısınız, kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiklerinde kafalarındaki soru işaretini giderici metinler, görseller yer almalı hatta videolar ve sesli anlatımlar ile içeriklerinizi desteklemeniz gerekiyor. Dünya değişiyor ve gelişiyor internet kullanıcıları olarak bizlerde sayfaları ziyaret ettiğimizde aradığımız konu dışında farklı anlamsız bilgiler ile uğraşmak yerine daha anlamlı bilgiler, görseller sorumuzun cevabını bulmak istiyoruz, bu detayı göz ardı etmemelisiniz ve sitenizi bu yönde optimize etmeniz gerekir, içeriklerinizdeki her alan anlamlı olmalı.

Daha İyi Bir Kullanıcı Deneyimi ile Seo Stratejinizi Geliştirmek İçin ;

  • Url yapılarınız mutlaka konu ile anlamlı olsun
  • Mümkün ise yazı tipi seçiminiz SANS-SERİF olsun veya güncelleyin.
  • CSS ve JavaScript gibi komut dosyalarını mümkün olan en az noktaya indirin.
  • Farklı mobil cihazlarda mutlaka sayfanızı test edin.
  • İçeriklerinizi ve Tüm sayfalarınızı özgün görseller ile destekleyin.
  • Görselleriniz için alt etiketleri ihmal etmeyin.
  • Sitenizdeki görsel boyutlarını minimize edin ve bunu asla ihmal etmeyin.
  • Sayfa içeriklerinizi paragraflara ayırarak Google robotlarına yardımcı olun.
  • İçeriklerde mutlaka H etiketleri kullanmaya özen gösterin ve bunu H1-H2-H3 vb… sıralı olarak yapın
  • İyi bir Kullanıcı deneyimi için daha açık tonları tercih edin.

Belirttiğim hususlara hassasiyet göstererek üzerinde gerekli optimizasyon çalışmalarını yaptığınız taktirde sitenizde trafik akışında değişiklik ve Google sıralamalarında yükselme etkisini kendi gözleriniz ile göreceksiniz.

Bu Yazıma Kaç Puan Verirsiniz ;
0 / 5

Your page rank:

Son Eklenen İçerikler ;

  1. Pingback: SEO NEDİR ? - Hacı Mehmet KAYA : Dijital Pazarlama Uzmanı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sorularınız İçin !
Merhaba, Size Nasıl Yardımcı Olabilirim?
Merhaba,
Hoşgeldiniz, Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz ?