KOSGEB Personel Desteği

KOSGEB Personel Desteği Nasıl Alınır?

KOSGEB Personel Desteği Nasıl Alınır?

Kosgeb tarafından vatandaşlara verilen hibe destekleri arasında Çalışan Maaş Desteği de bulunmaktadır. İşletme Geliştirme Destek Programı kapsamında 2 yıl boyunca lisans mezunu personellerin istihdam etmesi durumunda Kosgeb, “Nitelikli Eleman Desteği” programından yararlanma imkanı sunmaktadır.

Kosgeb personel desteği, işletmelerde yükseköğretim mezunu olarak çalışan personellere 2 yıl boyunca 50 bin liraya kadar verilen destek fonudur. Üniversite mezunu personel çalıştıran işletmelere, Kosgeb tarafından maaş desteği sağlanmaktadır.

Kosgeb personel desteğinden faydalanmak için yapılan başvurudan sonra, onay alınması durumunda personelin SGK girişi yapılır ve 3 aylık dönemde personel aylığının %60’ı kadar olan tutar toplu bir şekilde alınabilir. Yani Kosgeb tarafından verilen personel desteği, personel maaşının %60’ı kadar sağlanan bir hibe desteğidir.

Kosgeb tarafından verilen personel desteği tutarları, şartlara göre değişiklik göstermektedir.

  • Kosgeb personel desteği hibe tutarı 50 bin TL ile sınırlıdır.
  • Kosgeb eleman desteği süresi, İşletme Geliştirme Desteği kapsamında 2 yıl boyunca verilmektedir.
  • Personel destek oranı, personel maaşının %60 oranını kapsar. (Yeni mezun engelli, gazi ve kadınlar için bu orana %20 ek yapılarak, verilen destek %80 olmaktadır.)

 Nitelikli Eleman Desteği 

Kosgeb tarafından verilen Nitelikli Eleman İstihdam Desteği, 2 yıl boyunca 50 bin lira limit ile verilmektedir. İşletme sahipleri için büyük avantaj olan hibe desteği, işletmelerin istedikleri kadar nitelikli personel alımına yardımcı olarak işletmelerin prestijini ve değerini arttırmaktadır.

Kosgeb, işletmelere vermiş olduğu personel desteği ile istihdam alanına büyük bir katkı sağladı. %60 oranı kadar nitelikli personel alımı için Kosgeb, personel maaşlarının %60’ını ödemektedir. Bu destek ile işverenlerin, personelleri için maaş kaygısı olmadan yüksek verim ve performansta çalışma ortamı sağlar.

Üniversite mezunu personel çalıştırmak isteyen işletmelere, Kosgeb tarafından destek verilerek hem istihdam artırılır hem de daha rahat ve konforlu bir çalışma ortamı sağlanır.

Kosgeb Nitelikli Eleman Desteği Nasıl Alınır?

Kosgeb’e kayıtlı olan ve güncel KOBİ beyannamesi onaylanmış işletmeler, nitelikli personeller için maaş desteği almaya hak kazanmaktadır. Bu desteği almak isteyen işletmeler, Kosgeb’in resmi internet sayfası üzerinden başvuru işlemini gerçekleştirebilirler.

Kosgeb Personel Desteği Başvurusu Nasıl Yapılır?

Kosgeb tarafından verilen personel maaş desteği ile ilgili başvurular, Kosgeb resmi internet sitesi üzerinden yapılmaktadır. İşletme, firma ve işverenlerin bu destekten yararlanabilmesi için Kosgeb tabanına kayıt olmaları ve sonrasında kobi beyannamesini güncellemeleri gerekir.

Kosgeb’in vermiş olduğu personel maaş desteğinden yararlanmak için başvuru yapmadan önce mutlaka gerekli şartların sağlanıp sağlanmadığının tespit edilmesi gerekir. Ayrı olarak bu destek ile ilgili detaylı bilgi almak için ikamet ettiğiniz bölgenin Kosgeb İl Müdürlüğünü ziyaret edebilirsiniz.

Kosgeb Maaş Desteği İçin Gerekli Adımlar

  • İşletmenin, Kosgeb’in destek verdiği sektörler arasında olması gerekir.
  • Kosgeb resmi internet sitesi üzerinden sektörünüzü kontrol ederek, NACE kodunuzu bulabilirsiniz.
  • İşletmenin Kosgeb veri tabanına kayıtlı olması gerekir.
  • Güncel kobi beyannamesi oluşturulmalıdır.
  • Sisteme kayıt olurken, istenen bilgilerin doğru ve eksiksiz bir şekilde girilmesi gerekir.
  • Sonrasında ise Kosgeb’in girilen bu bilgileri onaylaması gerekmektedir.
  • Gerekli olan belgelerin hazırlanarak, Kosgeb müdürlüklerine başvuru yapılması gerekir. (Online başvuru da yapılabilir.)
  • Başvuru yapıldıktan sonra, yapılan başvuru Kosgeb yetkilileri tarafından incelenir.
  • Başvurunun olumlu sonuçlanması durumunda, e-posta adresinize onaylandığına dair bir mail gelir.
  • Başvurunun onaylanmasından sonraki 45 gün içerisinde nitelikli personel sigortasının başlatılması şarttır.

 

kosgeb-iş-planı

Kosgeb Nitelikli Eleman İstihdam Desteği Şartları 

Kosgeb tarafından verilen nitelikli eleman desteğinden yararlanılabilmesi için bazı şartlar bulunmaktadır.

  • Başvuru yapmadan önce işletmenin, Kosgeb veri tabanına kayıtlı olması şarttır, aksi takdirde başvuru işleme alınmaz.
  • Bu destek, İşletme Geliştirme Destek Programı kapsamında verilir.
  • Başvuru yapmadan önce gerekli olan bütün şartların sağlandığından emin olunması gerekir.
  • İşe alınacak personelin son 1 yıl içerisinde işletmede çalışmamış olması gerekir.
  • Bu desteğe başvuru, personel işe başlamadan yapılması gerekir.
  • Bir işletme, nitelikli personel desteği en fazla 2 kez verilir. Bu desteğe en fazla 4 personel için başvuru yapılabilir

Kosgeb Nitelikli Eleman Desteği Başvuru Şartları Nelerdir?

  • İşe alınacak personelin daha önce aynı işletmede çalışmamış olması,
  • İşletmenin SGK kapsamında en az 5 çalışanı olması,
  • Çalışan personelin nitelikli eleman sıfatına uygun olması,
  • Elemanın 45 gün içerisinde sigortasının başlatılması,
  • En az ön lisans seviyesinde eğitim aldığını belgeleyen diploma,
  • Nitelikli personelin tam zamanlı istihdam etmesi,

Personel desteğine başvuran işletmeler bu desteği, işe alım tarihinden son 12 ay içerisinde istihdam edilmemiş ve tam zamanlı nitelikli eleman olmak şartıyla almaktadır.

İşletme ve firmaların nitelikli personel desteğinden faydalanabilmesi için elemanın işe giriş tarihinden önceki işletmenin son 2 aya ait SGK Tahakkuk Fişlerinin gün sayısının toplam 120 gün olması şarttır.

Kosgeb Nitelikli Eleman Desteği İçin Gerekli Evraklar

Kosgeb nitelikli eleman desteği için gerekli olan belgeler aşağıdaki gibi sıralanmıştır. Bu belgelerin eksiksiz ve doğru bir şekilde teslim edilmesi durumunda başvurunuz işleme alınır.

  • SGK sigortalı listesi
  • Mahsup dilekçesi
  • Personel 30 gün içinde işe giriş belgesi
  • İşletme veya firmanın SGK borcu yoktur belgesi
  • Nitelikli elemana ait ücret bordrosu
  • İşe alınan personelin, aylık ücretinin yatırıldığına dair dekont
  • İstihdam edilecek nitelikli personelin diploması
  • İşletmeye ait son 12 aylık SGK Prim ve Hizmet belgesi
  • Nitelikli personelin engel durumunu gösteren belge
  • Nitelikli personelin gazi, şehit olduğunu gösteren belge
  • Denklik belgesi (Personelin yurt dışındaki bir üniversiteden mezun olması durumunda)

Kosgeb Nitelikli Eleman Desteği Ne Kadar?

Kosgeb Personel destek oranı %60 ile sınırlandırılmıştır. Kosgeb’in işletme ve firmalara vermiş olduğu “Nitelikli Eleman İstihdam Desteği” kapsamında işe alınacak personelin üniversite mezunu, engelli, gazi ve kadın olması durumunda toplam destek oranına ek olarak %20 ilave yapılmaktadır. Bu destek kapsamında sağlanan toplam miktar ise 50 bin TL ile sınırlıdır.

Kosgeb, bu destek ile işletme ve firmaların nitelikli işçi çalıştırmasına, markanın değerini artırmasına ve işsizliğin büyük ölçüde önüne geçilmesine olanak sağlamıştır.

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir