Kendi İşimi Kurmak İstiyorum

Kendi İşimi Kurmak İstiyorum Nereden Başlamalıyım?

Kendi İşimi Kurmak İstiyorum Nereden Başlamalıyım?

Kendi firmanızı kurmak çok çaba gerektirecektir. Kendi işinizi kurmanız için İlk başta, toplanması gereken çok sayıda evrak işi, yasal yükümlülükler ve iş geliştirme göz korkutucu görünebilir. Ancak çaba sarf etmeden fikrinizi karlı bir işe dönüştürmek imkansızdır.

Kendi İşinize Nasıl Başlarsınız?

Kendi şirketinizi ilk kez kuruyorsanız, nereden başlayacağınızı bilemeyebilirsiniz.

Şirketinizin ismine ve logosuna mı yoksa organizasyon yapısına mı odaklanmalısınız?

Ürün geliştirmeye odaklanmak mı yoksa kredi aramak mı daha mantıklı?

Uygun hareket tarzını bilmek ilk başta zor olabilir. Ancak, kendi girişiminizi yaratmanın tamamen hata yapmakla ilgili olduğunun farkında olmalısınız. Sizin için neyin işe yaradığını ve potansiyel müşterilere neyin hitap ettiğini belirlemek için süreçten geçmelisiniz.

Ancak, tüm süreci daha sorunsuz hale getirmek için işinizi kurmaya başlamak için başlayabileceğiniz birkaç eylem vardır. Şimdi bu aşamaları daha detaylı inceleyelim:

  • Girişimciliği sürdürmek isteyip istemediğinize karar verin.
  • Potansiyel kariyerinizin ayrıntılarına girmeden önce kendinizi ve durumunuzu gözden geçirin.
  • Bir iş kurmaya karar vermenize ne sebep oldu? Başkalarına bağımlı olmaktan kaçınmak istiyor musunuz, bir sorunu çözmek için paraya mı ihtiyacınız var yoksa başka bir faktör mü var?
  • Hangi becerilere sahipsiniz?
  • Hangi sektörlere aşinasınız?
  • Bir hizmet mi yoksa bir mal mı sunmak istiyorsunuz?
  • Ne yapmak istiyorsunuz?
  • Ne kadar parayı riske atmaya hazırsınız?
  • Tam veya yarı zamanlı olarak bir girişim başlatmak ister misiniz?

Bu tür sorulara verilen yanıtları kullanarak dikkatinizi odaklayabilirsiniz.

Bu engel sizi kendi şirketinizi kurmaktan alıkoymamalı ama büyük bir şirket sadece hevesle kurulamaz.

 

iş-kurma

Değerlendirme Yapmak

Önceden plan yapın, hedefler belirleyin ve en önemlisi kim olduğunuzu öğrenin. Hangi niteliklere sahipsiniz? Zayıf olduğunuz alanlar neler? Bu, normal iş operasyonlarını nasıl etkiler? Bu soruların her birinin yanıtı için bir SWOT analizi yapılabilir. İşiniz muhtemelen ilk başladığınızda zamanınızın çoğunu alacaktır, bu nedenle uzmanlık alanınızda kalırken ilginç ve zahmetli olduğundan emin olun. Kendinize aşağıdaki soruları sormak, sadece kariyerinizden ziyade genel olarak hayattan ne istediğinizi düşünmenize yardımcı olacaktır:

  • Para bir endişe olmasaydı, ne yapardınız?
  • Para gerçekten bu kadar önemli mi? Eğer öyleyse, muhtemelen birkaç olasılığı göz ardı etmeniz gerekecek.
  • Sizin için en çok ne önemli, gerçekten?
  • Aile üyeleriniz, özellikle size en yakın olanlar size destek oluyor mu?

Hedeflerinizi ve size ilham veren ve yönlendiren şeyleri düşünmek, kendiniz ve yetenekleriniz hakkındaki bu soruları yanıtlamanıza yardımcı olurken, başarıyı elbette garanti etmez.

Fikrinizi Mutlaka Geliştirin

Bir iş kurma arzunuzun arkasındaki nedenleri ele aldıktan sonra fikirleri keşfetme zamanı gelmiştir. Değerlendirmenizi yaptıktan sonra, büyük ihtimalle aklınıza bir şey gelir. Ancak sadece iyi bir fikriniz olduğuna inanmak ve ona göre hareket etmek yeterli değildir. Önce fikrinize ihtiyaç duyulduğunu tespit etmelisiniz. Sürdürülebilirliği de dikkate almayı unutmayın. Kendi işinizi kurmak sabah 10’da iş başı yapacağınız anlamına gelmez.bunu asla unutmayın.

Planla Başlayın

Plan adı verilen tek sayfalık basit bir belge, konseptinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Hedefinizi ve değer teklifinizi erkenden değerlendirmenizi sağlarken, firmanıza daha teknik yönler için bir yapı sağlar. Aslında, size kalan adımları yönetmek için ideal çerçeveyi sağlar.

Kendi İşinizi Kurmak İçin Piyasayı Araştırın

Hedeflerinize ve yaşam biçiminize uygun bir kariyer seçtikten sonra bu düşüncenizi değerlendirebilirsiniz. Aşağıdakiler, bu araştırmayı yürütmenize yardımcı olacaktır:

  • Geniş bir Google araması yapın.
  • Halihazırda hedef sektörünüzde istihdam edilenlerle konuşun.
  • Alanınızdaki yazarların yazılarını okuyun.
  • Etkili insanları arayın.
  • İlgili haber kaynaklarına ve ticari yayınlara başvurun.

Kendi İşinizi Kurarken Hedef Kitlenizi Analiz Edin

Sadece mevcut pazarınızı belirlemeniz yeterli değildir. Ek olarak, talep edebileceğiniz bölümlerin ve bunu yapmanın gerçekten mümkün olup olmadığının farkında olmalısınız. Hedef pazarınızın gerçekte ne kadar cazip olduğunu öğrenmek için bir pazar analizi yapmanız önerilir. Çalışmanız, aşağıdaki sorulara verilen yanıtlara göre yönlendirilecektir:

  • İnsanlar şu anda tedarik ettiğiniz veya sattığınız şeye ne kadar çabuk ihtiyaç duyar?
  • Pazar ne kadar büyük? Pek çok kişi sizinkine benzer mal veya hizmet satın alıyor mu? Hedef pazarınızı tam olarak belirlediniz mi?
  • Müşteri edinmek ne kadar basit olurdu ve bunun size maliyeti ne olacak?
  • Sağlamak istediğiniz değeri sağlamak size paraya ve çabaya mal olacak mı?
  • Ürün ne zaman piyasada olacak?
  • Başlamadan önce ne kadar ön yatırım yapmanız gerekecek?
  • Şirketiniz gelecekte hala geçerli olacak mı?

Rekabeti Araştırın

Kendi işinizi kurma yolunda bir adım daha ileri gitmek isterseniz, sektördeki işletmelerin şu anda karşılamadığı tüketici ihtiyaçlarını düşünün. Sektörünüzde rakiplerin varlığı genellikle olumlu bir göstergedir. Bu, mal veya hizmetiniz için zaten bir pazar olduğunu gösterir. Bu nedenle mal veya hizmetiniz için ödeme yapmaya hazır potansiyel müşterilerin var olduğunun farkındasınız. Hala vaktiniz varken, rakipleriniz hakkında, müşterilere neler sunduklarını, dikkatleri kendilerine nasıl çektiklerini ve müşterilerinin memnun olup olmadıklarını öğrenin. Herhangi bir şey olmadan önce neyin eksik olduğunu belirleyebilirseniz, işler çok daha sorunsuz ilerleyecektir. Rakiplerinizin e-ticaret alanında, sosyal medya ve dijital pazarlama alanında neler yaptıklarını kontrol etmeyi unutmayın.

Fikirlerinizi Tartın

Son olarak, konseptinizi, tekliflerinizi veya ürünlerinizi sahada test etmelisiniz. Çalışmanızı yürütürken potansiyel müşterilerinizle gerçekten konuşmak için zaman ayırın. İlgi alanlarını belirlemek için onlara sunmayı planladığınız fikri açıklayın. Mümkünse, sunacağınız değeri göstermek için asgari düzeyde uygulanabilir bir ürün oluşturun. Aşağıdakileri mutlaka deneyin. Bunlar:

  • Anket gönderin
  • Forumlara ve Facebook gruplarına kaydolun.
  • Reklam yerleştirin
  • Ön siparişleri kullanarak satış yapın

İş Planlarını Mutlaka Yazın

Dış finansmana ihtiyacınız varsa, bir iş planı önemlidir. Bununla birlikte, projeyi kendiniz finanse edecek olsanız bile, bir iş planı başlamak için ne kadar paraya ihtiyacınız olacağını, şirketinizi kazançlı hale getirmek için ne gerektiğini, ne zaman ve nerede ve ne kadar yapılması gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Bir iş planı, ilerlemenizi planlamanıza yardımcı olan ve hedeflerinize ulaşmak için yapmanız gerekenleri ortaya koyan bir yol haritası olarak düşünülebilir. Bu nedenle, bir iş planını, tek seferlik gerekli bir belge olarak değil, şirketinizin büyümesini ve hedeflerine ulaşmasını yönetmek için bir araç olarak düşünebilirsiniz.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir