İş Kurmak

İş Kurmadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

İş Kurmadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir işe başlamadan önce, takip etmek istediğiniz endüstri türünü düşünün. Sektörde herhangi bir deneyiminiz yoksa, sektördeki insanlarla konuşmayı düşünün. Bu kişileri çeşitli endüstri dernekleri, kütüphaneler ve kolej işletme okulları ile iletişime geçerek bulabilirsiniz. Girişimciler için devlet destekli kuruluşlar da vardır ve bunların çoğu, hiç kendileri için iş yapmamış kişiler konusunda uzmanlaşmıştır. Bu kişileri belirledikten sonra, faaliyet göstermek istediğiniz belirli endüstriyi araştırmaya başlayabilirsiniz.

Bir fikir bulmak

Yeni bir iş için fikir edinmek başarınız için çok önemlidir ve bir işe başlamadan önce hedef pazarınızın kim olduğunu düşünmelisiniz. Bunun için ne ödeyeceklerdi? İşletmelere veya bireylere satış yapıyorsanız, ürününüzü satın almak için hedef pazarınızdaki insanların ne tür bir gelir düzeyine sahip olduğunu anlamanız gerekir. Aksi takdirde para kazanmakta zorlanabilirsiniz. İşte harika bir fikir bulmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları.

En iyi fikirler mevcut sorunları çözebilir, ancak daha fütüristik bir yaklaşım sergileyebileceğiniz zamanlar vardır. Elon Musk, Solar City girişimiyle bir örnek olarak öne çıkıyor. Herkes bu tür bir girişimde bulunmasa da, fosil yakıt eksikliğinin yakın gelecekte büyük bir sorun olacağını anlamak hayati önem taşımaktadır. Musk, bunun olmasını önlemek için şimdi gerekli adımları atıyor. Harika bir fikir bulmanın yanı sıra, çok fazla araştırma yapması gerekiyor.

Pazarı değerlendirmek

Bir işe başlamadan önce pazarı değerlendirmek, sektörünüzdeki rekabete bakmayı içerir. Teklifleri nedir ve müşterilerini nasıl hedefliyorlar? Bu pazardaki avantajları ve dezavantajları nelerdir? Ana rakiplerinizin bir listesini yapın, ardından güçlü ve zayıf yönlerini araştırın. Güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için bir SWOT analizi kullanın. Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini belirledikten sonra uygulanabilir bir iş planı geliştirebilirsiniz.

Bir işletmenin ilk aşamalarında, uygun stratejileri planlamak için pazar büyüklüğünü değerlendirmek çok önemlidir. Örneğin, pazarın büyüklüğünü bilmek, teklif ettiğiniz fiyatın işi karaya taşımak için yeterli olup olmayacağını veya kâr elde etmek için çok küçük olup olmadığını belirlemenize olanak tanır. Hedef pazarınızı ne kadar ayrıntılı hale getirirseniz o kadar iyi olur. Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin demografik özelliklerini de göz önünde bulundurun.

İşletme kredisi almak

İşletme kredisi alırken dikkat edilmesi gereken birçok husus bulunmaktadır. Bir startup kurucusunun muhtemelen çok az kredi geçmişi olacaktır, bu nedenle borç veren onay için kişisel kredi puanınıza bakacaktır. Genellikle bankalar kredi notu altı-yedi yüz veya daha yüksek olan borçlulara finansman sunacaktır. Banka dışı borç verenler, daha düşük kredi puanına sahip borçlular için daha uygun olabilir. Bir işe başlamadan önce işletme kredisi almak, şirketinizi ayağa kaldırmak için ihtiyaç duyduğunuz finansmanı elde etmenize yardımcı olabilir.

Yeni girişimcilerin yaptığı bir hata, kredi ihtiyaçlarını hafife almaktır. Bunu önlemek için, işletmelerinde satmayı planladıkları her ürünün bir listesini oluşturun. Mümkün olduğunca spesifik olun – örneğin, her envanter türünü ve öğe başına satılan birim sayısını listeleyin. Ayrıca, teminat olarak kullanacakları tüm teminatların bir listesini alın. Bu şekilde, kredilerini geri ödeyemezlerse, kredi verenin başvurunuzu onaylama olasılığı daha yüksek olacaktır.

İş Kurmak
İş Kurmak

Büyüme için planlama

Bir işe başlarken büyümeyi planlamanın en önemli kısımlarından biri uygun genişleme seçeneklerini belirlemek ve bunları plana dahil etmektir. Personel ihtiyaçlarını belirlemek ve mevcut personel becerilerini değerlendirmek de çok önemlidir. Bir işletme kârlıysa, aynı hizmet kalitesini korurken ekibi genişletmek mümkün olabilir. Sorunsuz bir geçiş sağlamak için, büyüme planlaması düzenli olarak, tercihen yılda bir kez gözden geçirilmelidir.

Bir iş büyüme planı genellikle orijinal planın bir uzantısıdır. Bu planlar, işin genişletilmesi ve yeni ekonomik kaynakların edinilmesi hakkında bilgi içerir. İşletme sahipleri genellikle operasyonun ilk aşamalarında temel bir büyüme planı geliştirir ve daha sonra yeni büyüme fırsatları ortaya çıktıkça daha ayrıntılı planlar oluşturur. Plan, hedeflerin uygulanması için gereken zaman ve kaynakları içermelidir. Plan kilit çalışanlarla paylaşılmalıdır. Bir işletme sahibi içeriyorsa, planın onlar ve ekip üyeleri için motive edici bir belge olması muhtemeldir.

Düzenli tutmak

Organize olmak, bir işletmeyi yönetmenin önemli bir parçasıdır. Son teslim tarihlerini takip etmenize ve yan yolları en aza indirmenize yardımcı olabilir. Yapılması gerekenleri takip etmek için görev yönetimi araçlarını kullanabilirsiniz. Önemli görevler için takvim uyarıları bile ayarlayabilirsiniz, böylece onları asla kaçırmak zorunda kalmazsınız. Bu, sizi unutulan belgelerin peşinden gitme zahmetinden de kurtarabilir. Organize olmak, işiniz için başka birçok yönden faydalı olabilir.

Ofisinizi ve iş gününüzü organize etmek, daha sorunsuz bir iş yürütmenize yardımcı olacaktır. E-postalar, masaüstünüz, okuma listeniz ve şifreler gibi görevleri otomatikleştirebilirsiniz. Hatta müşteri desteği ve pazarlama kampanyaları gibi görevleri otomatikleştirebilirsiniz. Tüm bunlar işinizin daha sorunsuz yürümesini sağlayacaktır. Ve organizasyon hakkında daha fazla şey öğrendikçe, ikinci doğa haline gelecektir. Bu adımları uygulayarak uzun vadede kendinize binlerce dolar tasarruf edebilirsiniz.

 

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir