JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.
internetten takı satmak

İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi

İçindekiler

İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi

E-Ticaret düşünüldüğünden daha avantajlıdır. Sebebi ise markanızı oluşturmanıza ve satış için yeni kanallar açmanıza yardımcı olmasıdır. Son zamanlarda popüler olan, girişimciler ve şirketler tarafından fazlasıyla tercih edilen alternatif bir E-Ticaret iş modeli olarak online takı satışı yapmak ve bir takı sitesi kurmak karşımıza çıkmaktadır. Bir E-ticaret takı sitesi oluşturarak online takı satışı yapabilirsiniz. Bir takı web sitesi kurmak için bir iş kurmanın yanı sıra, organizasyonunuzu nasıl yöneteceğinizi ve uygun E-Ticaret altyapısını nasıl seçeceğinizi de bilmeniz gerekir. Online takı satmak için yapmanız gerekenler bu makalede ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Online takı satış sitesi oluşturmak ile ilgili endişelerinizi giderecek makalemizi sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Online takı mağazası ne kadar sürede açılır?

Online bir takı mağazası kurmanın adımları, yapmayı planladığınız iş hacmine ve satacağınız ürünlere göre değişir. Bir ajans veya freelancer ile çalıştığınızda, projenin kapsamına ve gereksinimlerinize göre mağaza açma zaman çizelgesine karar verirler. Orta veya küçük ölçekli işler genellikle bir ayda bitirilirken, istenebilecek özelliklere göre bu işlem daha uzun veya daha kısa olabilir.

Önceden hazırlanmış E-Ticaret paketleri ile süreç biraz daha hızlı ilerlemektedir. Tüm evrak işleriniz tamamsa, bir gün içinde kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Tabi burada bahsettiğimiz sitenin altyapısı. Ürünlerinizi web sitenize ekleyerek birkaç gün sonra satış yapmaya başlamak için şirketinizi kolay ve hızlı bir şekilde kurabilirsiniz.

Neden online takı mağazası açmalısınız?

Online bir takı mağazası açtığınızda birçok avantajınız olacaktır. Fakat internette mal satabilmek için bir işletmeye ihtiyacınız var. Ayrıca internetten satış yapanlar vergi kanunlarına göre vergi mükellefidir. Kendi markanızı oluşturmak için kendi web siteniz olmalıdır. Kendi markanızı geliştirmezseniz hedef pazarınıza ulaşamama riskini de alırsınız. Takı ve diğer ürünleri günün her saatinde online olarak satabilir, satış için bir web sitesi kurarak hem yurt içinde hem de yurt dışında bu işi yapma şansına sahip olabilirsiniz. Bir takı satış web sitesi başlatmanın ek faydaları aşağıda listelenmiştir.

Online takı mağazası açmanın avantajları nelerdir?

Dilediğiniz zaman indirim ve kampanya oluşturmak

Kendi web siteniz olduğunda, satışlarınızı artırmak için her an kampanya ve indirimler belirlemek için tamamen size ait bir uygulama oluşturabilirsiniz. Bunu yapmak, ürünlerinizi online pazarlarda veya bazı platformlarda sattığınızdan çok daha kolaydır.

Sadık müşteri kitleleri

Bir marka geliştirirken marka değerini yükseltmelisiniz. Markanızın yardımıyla hedef kitlenize ulaşmak, sadık müşterilerden oluşan bir takipçi kitlesi oluşturmanızı sağlayacaktır. Zamanla tekrar iş kazandıkça, sadık bir müşteri tabanı oluşturmak, garanti olarak pazarlanacak ürünler üretmenizi de sağlar.

Dijital pazarlama

Tanınırlığı artırmak için markanızı oluşturduktan sonra dijital pazarlama araştırması yapmalısınız. Doğrudan E-ticaret sitenizde dijital pazarlama araştırması yaparak hem ürün hem de marka bilinirliğini artırmak için dilediğiniz gibi çalışabilirsiniz.

Günlük satış şansı

Bir E-Ticaret siteniz varsa, normal mesai saatleri dışında bile haftanın her günü iş yapabilirsiniz. Her an sürekli satış yapabilmeniz, bunu günün her saatinde yapabilmeniz ve mağazanızın her zaman açık olması ile mümkün olmaktadır.

Ürün fiyatları

Mağaza ücretleri, her satış komisyonu ve online mağazalarda listeleme ücretleri gibi masrafları karşılamak için ürünlerinizin fiyatını artırmanız gerekir. Kendi E-Ticaret siteniz olduğunda kendi ürün fiyatlandırma politikalarınızı belirleyebilir ve satılacak ürünleriniz için daha ucuz fiyatlar belirleyebilirsiniz. Bu tamamen sizin isteğinize kalmış bir durumdur.

Kişisel marka geliştirme

Online takı satmak için bir web sitesi kurarsanız kendi markanızı oluşturma şansınız olur. Kendi markanıza sahip olmanın, müşterilerin sizin hakkınızda daha fazla şey keşfetmesini sağlamak ve marka bilinirliğinizi artırmak gibi faydaları vardır. Müşterileriniz ve hedef kitleniz doğrultusunda ürün ve markanızın tanıtımını yapmak için özel reklamlar da kullanılabilir.

Takı mağazası için hedef pazar nasıl olmalıdır?

Online takı satmaya başlamadan önce bir hedef pazar oluşturmalısınız. Sunmayı düşündüğünüz ürünlerin demografik verileri, coğrafi verileri, hedef profili, satın alma gücü, hedef kitlenin alışveriş alışkanlıkları gibi özelliklerini araştırırsanız, işinizi kurarken devasa bir avantaj elde edersiniz.

Bir hedef pazarı nasıl araştırırsınız?

  • Online mağazalarda, kategorinizdeki en çok satan ve en çok beğenilen ürünleri arayabilirsiniz.
  • Firmaların kataloglarına bakın.
  • Online mağazalardaki müşteri ve ürün incelemelerine göz atın.
  • Popüler takı ve aksesuarlarla ilgili ürünler için İnternet’te arama yapın.
  • Üreticilerin en yeni tekliflerini inceleyin.
  • Rakipler tarafından sunulan en çok satan ve en sevilen ürünlere bakın.

Hedef kitlenizi nasıl araştırırsınız?

Hedef pazarı inceleyerek bir müşteri profili geliştirmek için araştırma yapmalısınız. Bu çalışmalar aşağıdakilerden bazılarını içermelidir. Bunlar:

  • Müşteri profiliniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için rakiplerinizin ulaştığı hedef pazarları araştırın.
  • Topladığınız veriler doğrultusunda hedef kitlenize odaklanarak ulaşmak istediğiniz ideal tüketici profillerini belirleyin.
  • Hedef pazarınızın özellikleri hakkında varsayım yapmaya başlayın.
  • Varsayımları gözden geçirerek çeşitli tüketici profilleri oluşturun
  • İlgi alanları, konum, demografi, satın alma gücü ve alışveriş tercihleri ​​hakkındaki bilgilere dayalı olarak farklı tüketici profilleri oluşturun.

Takı satışı için hangi online satış kanalları kullanılabilir?

Çeşitli satış kanallarına katılarak online mağaza kurduktan sonra ürün satışına kolay bir şekilde başlayabilirsiniz. Hatta birden fazla satış kanalı kullanarak farklı hedef kitlelerle de iletişime geçebilirsiniz. Geleneksel kanalların yanı sıra online mağazalar ve platformlar da karşımıza çıkmaktadır. Burada kendi mağazanızı kurarak ürünlerinizi listeleyebilir ve bu pazarlardaki kalabalıklara hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Bu kanalların her birinin kendi yönergeleri olduğundan, bu kısıtlamalara mutlaka uymalısınız. En popüler satış kanalları aşağıdaki gibidir. Bunlar:

n11

Elektronikten tekstile, mutfak gereçlerinden paha biçilmez Türk el sanatlarına kadar milyonlarca ürün n11.com’da üyelere farklı bir alışveriş deneyimi yaşatmaktadır. Üyeler ayrıca alışveriş yaparken para kazanmak için kupon uygulamalarını da kullanabilmektedirler. N11, mağazalar adına işbirliğini ve E-Ticaretin büyümesini, müşteriler için güven ve rahatlığı vurgulayan bir stratejiye sahiptir.

Hepsiburada

Online bir alışveriş sitesi olan Hepsiburada, 1998’den beri faaliyet göstermektedir. Hepsiburada, ayda 100 milyondan fazla görüntüleniyor ve 2011, 2012 ve 2013 yıllarında Türkiye’nin en popüler markası seçilmiştir.

Amazon

Fiziksel ürün satan markaların Amazon sayesinde birçok fırsatı olmuştur. Sebebi ise herkesin Amazon’da satış yapabilmesidir. Ayrıca bu satışları yapabilecek olanlar sadece ABD vatandaşları ve işletmeleri değildir. Satış yapmak için ABD’de olmanıza gerek yoktur.

eBay

Dünyanın en kapsamlı online pazarı olan eBay, 1995 yılında Pierre Omidyar tarafından oluşturuldu. Başlangıçta pazara girmek için yalnızca online açık artırma modelini kullanan eBay, çeşitli satış modelleri sunmaya devam etti ve sonunda en yaygın kullanılan satış platformu haline geldi. Kullanıcılar artık eBay’i kullanarak seçtikleri herhangi bir bölgeden arama yapabilir ve dünyanın herhangi bir yerinden mal satabilir veya satın alabilir. Yeni veya ikinci el kitaplar, giysiler ve hatta oyuncaklar bile eBay’de bulunabilir.

Alibaba

Dünyanın en büyük B2B E-Ticaret pazarı, Alibaba Group’un bir bileşeni olan online alışveriş platformu Alibaba olarak karşımıza çıkıyor. Alibaba Group’un bir parçası olan web sitesi, küresel tedarikçileri ve küresel alıcıları tek bir platformda bir araya getiriyor.

Instagram’dan takı satışı yapmak

Instagram, takı satmak için kullanabileceğiniz yerlerden biridir. Uygulamanın son zamanlarda artan popülaritesi nedeniyle tüketiciler artık detaylı olarak markaları da takip etmektedir. İlk olarak, yeni bir satış kanalı eklemek, ürün ve marka bilinirliğini artırmayı düşünmek için web sitenizi kurduktan sonra Instagram’da da pazarlama ve reklamcılığı kullanabilirsiniz.

Facebook’tan takı satışı yapmak

Facebook, Instagram ile aynı satış fırsatlarını sunuyor. Facebook, geniş kullanıcı tabanı ve çeşitli reklam teknikleri nedeniyle, takı satışı için de başarılı bir platformdur. Facebook üzerinden mağazanız için dilediğiniz gibi reklamlar oluşturabilir ve ürünlerinizi tanıtmak için ürün listeleme ve katalog özelliklerini kullanabilirsiniz.

Yurtdışına takı satışı yapmak

Hem yurtiçinde hem de yurtdışında kaliteli bir şekilde takı satışı yapabilirsiniz. İster doğrudan girmek istediğiniz pazarları araştırarak bir E-Ticaret sitesi kurabilir, ister uluslararası ticarete yönelik sanal pazar yerlerini de deneyebilirsiniz. Ayrıca mevcut E-Ticaret sitenize çok dilli bir seçenek ekleyerek satışlarınızı fazlasıyla artırabilirsiniz.

Toptan bir şekilde takı satışı yapmak

Eğer bir üreticiyseniz, ürettiklerinizi toptan bir şekilde pazarlayabilirsiniz. B2B hacmi B2C hacminden önemli ölçüde büyük olduğu için üreticiler için toptan internet satışı yapmak çok önemlidir. Kurumsal reklamcılık ve pazarlama girişimlerine ve toptan alımlar için AdWords araştırmalarına katılarak B2B E-Ticaret sitenizi büyütebilir ve yeni kitlelerle dilediğiniz gibi bağlantı kurabilirsiniz.

Online takı satışı için tavsiyeler

Takı satışı için web sitenizi geliştirmek için site yönetimi çok önemlidir. Ürün ve stok kontrolleri, web sitenizin çalışır durumda olmasını sağlama, SEO çalışması yapma, sitenin güvenlik açıklarını kontrol etme, ürünlerle ilgili kullanıcı yorumlarını düzenleme, gelen siparişleri takip etme, doğru ürünlerin uygun müşterilere ulaşmasını sağlamak her zaman ilk önceliktir.

Ürün yönetimi

Ürün yönetiminin uygun şekilde yapılmaması durumunda kayıplar yaşayabilirsiniz. Yeni ürünlerin takibi, ürün stoklarının takibi, ürünlerin depoda raflara yerleştirilmesi, gelen siparişlere göre ürün stoklarının güncellenmesi gibi konuları izlemeli ve dikkatli bir şekilde düzenlemelisiniz.

Sipariş kontrolü

Web sitenizden alışveriş yapan müşterilere doğru ürünleri zamanında ulaştırmak istiyorsanız, siparişlerinizi gün boyunca tutarlı bir şekilde yönetmeniz gerekir. Siparişleri depo personeline teslim etmeli ve siparişleri takip ederek ürünlerin zamanında teslim edildiğinden mutlaka emin olmalısınız.

Kargo kontrolü

Ürünleri sipariş alındığında paketlemeli ve zamanında kargo şirketine teslim etmelisiniz. Ürünler kargoya verildiği andan teslim edilene kadar prosedüre son derece dikkat etmelisiniz.

Kargo sürecinde dikkat edilmesi gerekenler

Alıcılar, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca cayma haklarını ürünü teslim aldıkları tarihten itibaren 14 gün içinde kullanabilirler. Alıcı, bir kez daha kurallara uygun olarak, masrafı satıcıya ait olmak üzere herhangi bir sebep göstermeksizin ürünü gönderme ve ürünün teslim alınması için ödediği ücretin iadesini alma hakkına sahiptir. Cayma bildirimini aldıktan sonraki 14 gün içinde, satıcı olarak tüketicinin ürününüz için kendisine ödediği ürün toplama ücretini geri ödemeniz gerekmektedir. Ayrıca malları iade etmek için de 20 günlük bir süreniz olduğunu bilmelisiniz.

E-Ticaret yaparken satmak istediğiniz mal miktarı ile birlikte stok bilgilerini de göndermeniz gerektiğini gözden kaçırmamalısınız. Çünkü ürünle ilgili beklentilerini karşılayamazsanız, müşterilerin sizden şikayet etme hakkı vardır. Tüketicinin mağduriyetini durdurmak ve kayıpları durdurmak için bu şikayetler doğrultusunda E-Ticaret pazar yerleri tarafından cezalandırılabilirsiniz. Hatta daha da kötüsü bu suçlamalar sonucunda resmi makamlar tarafından idari soruşturmaların hedefi olabilirsiniz.

Pazarlama ve reklamcılık çalışmaları

Marka ve ürün bilinirliğini artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için pazarlama ve reklam girişimlerinize özel planlar geliştirerek bu çalışmalara belirli bir bütçe oluşturmalısınız.

Takı satışı için açılan E-Ticaret sitesi fiyatları ve site kurulum masrafları

Her e-ticaret sitesinin ödenmesi gereken kurulum ücretleri vardır. Bu fiyatlar, arzu ettiğiniz özelliklere ve sitede satılacak ürünlerin hacmine göre de değişiklik gösterebilir. Bu nedenle şu anda kesin bir rakam vermek uygun olmayacaktır. Seçtiğiniz yönteme bağlı olarak bu maliyetler değişebilir.

Fiyatlar, altyapınızda olmasını istediğiniz özelliklere ve sitenin ne kadar kapsamlı olduğuna, tescilli veya açık kaynak yazılım tercih etmenize göre de değişiklik göstermektedir. Özel yazılımlar, ekstra hizmetler için ekstra ücret alır ve bu ekstralar, bir yazılımı tamamlamak için gereken süreyi de uzatabilir. Açık kaynak kodlu yazılımlar ücretsiz olsa da sitenizi daha kapsamlı hale getirmek için ek yazılımlara ihtiyaç duyacağınız için fiyatlarınız bu özelliklere göre değişiklik gösterecek ve yükselecektir. Önceden hazırlanmış E-Ticaret paketleri istiyorsanız, belirli bir yıllık paket ücreti ödersiniz. Tüm bu hizmetlere ihtiyacınız olan paketi ve özellikleri seçtikten sonra tek fiyat ödeyerek de sahip olabilirsiniz.

Aradaki farkı her zaman ödeyebilir ve seçtiğiniz paketi yükselterek hemen daha kapsamlı hizmet almaya başlayabilirsiniz. Açık kaynak kodlu veya özelleştirilmiş yazılım geliştirmek daha uzun sürebilirken, maliyetleri de daha yüksek olabilir.

Online takı satışı sektörünün potansiyeli ve rekabeti

Online bir şekilde takı satarken sektör potansiyelini ve pazardaki rekabet gücünü de düşünmelisiniz. Bu işte başarılı olmak istiyorsanız, gireceğiniz pazarı ve dinamiklerini çok iyi anlamalısınız. Rekabetin yoğun olduğu bir pazarda, marka değeri oluşturmak ve diğer işletmelerden pazar payı almak zor olacağından çok fazla nakit paraya ihtiyacınız var demektir. Pazar potansiyelden yoksunsa ve sonunda doygun hale geleceği için daha fazla genişlemeyecekse yatırımlarınız kaybolabilir. Bu nedenle kapsamlı bir pazar ve rekabet araştırması yürütmelisiniz. Aşağıdaki konular artık rekabet analizinize dahil edilebilir. Bunlar:

  • Sektör ve pazar için orta ve uzun vadeli beklentilere bakın.
  • İnceledikten sonra rakip işletmelerin bir listesini yapın.
  • Bir SWOT analizi oluşturun.
  • Piyasadaki en büyük oyuncuların kimler olduğunu öğrenin ve onların kaynakları ile üretkenliklerini eşleştirip eşleştiremeyeceğinizi görün.
  • Rakiplerin yıllık satışlarını ve cirolarını öğrenin.
  • Satmayı planladığınız malların fiyat noktalarını ve kar marjlarını araştırın.

Online takı satışı için doğru E-Ticaret altyapı seçimini yapmak

Özel SEO ve arama motoru uyumluluk araçları

Seçtiğiniz altyapı paketi size çeşitli SEO araçları sağlayabilmelidir. Bu araçlar, anahtar kelimeleri seçmenize ve web sitelerinizin işlevselliğini ve kalitesini artırabilecek sayfa içi SEO araştırması yapmanıza yardımcı olabilir. Siteniz Google uyumlu değilse, organik kullanıcıları web sitenize çekemezsiniz. Bu nedenle altyapı paketleri artık SEO araçları hakkında önemli detaylar sağlamaktadır.

Ürün ve kategorilerin yönetimi

E-Ticaret sitenizin ürün ve kategorilerinin doğru yönetimi en önemli konulardan biridir. E-Ticaret paketinizin özelliklerinden biri mutlaka ürün ve envanter yönetimine sahip olmasıdır. Stok durumunu gözden geçirerek ve yeni kategoriler ekleyerek, web sitenizdeki ürünleri istediğiniz zaman güncelleyerek ve yenilerini ekleyerek ürünlerinizin müşterilere sunulma şeklini iyileştirebilirsiniz.

Online pazar yerleri için uyumlu olması

Sanal marketler E-Ticaret işletmeleri için ek bir satış alternatifi olduğu için seçtiğiniz pakette pazar yeri entegrasyonları varsa görevinizi tamamlamanız daha kolay olacaktır. Online bir pazar yerinde bir mağaza oluşturduktan sonra, E-Ticaret web sitenizdeki ürünleri oradaki mağazalarınıza basit ve otomatik olarak ekleyerek ürünlerinizi orada satmaya başlayabilirsiniz. Uyumluluk sağlanırsa tek tek ürün girişleri oluşturmanıza gerek olmayacaktır. Bu durum, çok fazla ürününüz varsa size fazlasıyla zaman tasarrufu sağlayacaktır.

Müşteri hizmeti

Seçtiğiniz altyapı paketi ayrıca size yüksek kaliteli müşteri hizmeti sağlamalıdır. Alt yapıyı seçtikten sonra ihtiyaç duyacağınız sorunlara çözüm üretebileceğinizi, kaliteli hizmet alacağınızı ve işlerinizin daha iyiye gideceğini garanti edilmelidir. Bir altyapı sağlayıcı seçmeden önce sunulan müşteri hizmeti düzeyini mutlaka göz önünde bulundurmalısınız.

Ödeme alternatifleri

Ödeme mekanizması, online ticaretin çok önemli bir bileşenidir. Çeşitli ödeme yöntemleri ve sorunsuz ödeme sistemi çözümleri sunarsanız, müşteriler sitenizden rahatça alışveriş yapabilir. Farklı bankalarla ilişkiye girerseniz, kredi kartları için Sanal POS çözümlerini daha kolay sunabilirsiniz. Seçtiğiniz altyapı paketinin çeşitli ödeme seçeneklerini kabul ettiğinden mutlaka emin olmalısınız.

Online alışverişlerde banka veya kredi kartı kullanımının güvenli olmasını sağlamak için 3D Secure adlı bir güvenlik mekanizması oluşturulmuştur. 3D Secure ödeme mekanizması, işletme ve bankanın birlikte çalışması ile mümkün olmaktadır. Güvenli ödeme yöntemleri ile E-Ticaret sitenizde müşterilerinize güven aşılayarak takipçi kitlesi oluşturabilirsiniz.

3D Secure nasıl çalışmaktadır?

Ad, adres ve iletişim bilgilerinin yanı sıra ödeme ve kart bilgileri gibi kişisel bilgiler, ödeme işlemi sırasında 3D Secure ile korunmaktadır. Bilgiler girildikten sonra ödeme işlemindeki son adımdır. Kullanıcı ekranında bankanın sunduğu benzersiz 3 boyutlu işlem ekranı gelir ve alışveriş kartı sahibinin cep telefonuna SMS onay numarası gönderilir. Onay kodu doğru ve verilen süre içerisinde girildiğinde ödeme işlemi güvenli bir şekilde tamamlanır.

Neden 3D Secure kullanılmalıdır?

Online satın alma giderek daha popüler hale geliyor. Güvenli alışveriş sistemi sayesinde online alışverişler güvenli bir ortamda yapılmaktadır. Hem kart sahibi hem de online mağaza, güvenli alışveriş yönteminden büyük kazanç sağlar. Her şeyden önce, kart sahiplerinin cep telefonları alışverişleri doğrulamak için kullanıldığından, ödeme yapmak için çalıntı kredi kartlarının kullanılması girişimlerini durdurur. Kartlarla ilgili bilgiler de aynı şekilde korunur. Ek olarak, başka birinin kartınızı kullanmasını engeller.

Sosyal medya uyumluluğu

Web sitenizin sosyal medya ağlarıyla uyumluluğu da bir diğer önemli faktördür. Web siteniz sosyal ağlarla uyumlu olmalıdır çünkü sosyal medya platformları pazarlama ve müşteriye ulaşmada önemli bir rol oynar. Instagram satışları ve Facebook gibi hizmetlerin kullanılabilirliği, sosyal ağ bağlantılarına ek olarak daha fazla satış kanalının kapısını aralamaktadır.

Kargo yönetimi ve entegrasyonları 

Ürünlerinizi gönderdikten sonra gönderiyi takip edebilmeniz çok önemlidir. Tüketiciye kargo teslimatı hakkında açıklayıcı bilgiler vermelisiniz. Siparişlerin doğru adreslere teslim edilmesini de sağlayan kargo takip modülü ile işiniz kolaylaşmaktadır. Bu nedenle bu altyapı paketlerinin kargoyu entegre etmesi ve size seçenekler sunması işinizi kolaylaştıracaktır.

Blog ve e-posta yönetimi

İçerik ve pazarlama araştırması yaparsanız sitenizin Google görünürlüğü artacaktır. Blog gönderilerini ziyaretçilerle iletişim kurmak, onları bilgilendirmek ve web sitenizi güncel tutmak için kullanabilirsiniz. Ek olarak, E-ticaret altyapı paketinizin blogları yönetmek için araçlar içerdiğini de doğrulamalısınız.

E-Ticaret ve e-posta pazarlaması, önemli ticari iletişim ve pazarlama araçları olmaya devam ediyor. Seçtiğiniz E-Ticaret altyapı paketinin e-posta yönetimi ve göndermeyi içerdiğinden emin olun. Ek bir yazılıma ihtiyaç duymadan mevcut altyapınız üzerinden e-posta göndererek pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Raporlama araçları

Sitenizin tüm operasyonları (satışlar, site ziyaretçileri, aylık trafik vb.) altyapı paketinize dahil edilmelidir. Bu veri analizi kuruluşunuza yardımcı olabileceğinden, seçtiğiniz altyapı paketindeki raporlama araçlarını da göz önünde bulundurmalısınız.

Nasıl takı satış sitesi açabilirim?

Bir takı satış sitesi açmanın çeşitli yolları vardır. Ücretsiz altyapı yazılımlarını kullanarak kendi E-Ticaret sitenizi oluşturabilir, bir freelancer veya ajans ile iş birliği yapabilir veya hazır E-Ticaret paketlerini de kullanabilirsiniz.

Bir takı nişi seçin

Cinsiyet ayrımı yapmayan ender sektörlerden biri takı sektörüdür. Ancak sektörün müşterilerinin çoğunluğunu kadınlar oluşturmaktadır. Her kıyafet, aktivite ve mod için farklı takılar vardır. Kullanıcıya bağlı olarak, farklı bir takı türü seçilmelidir. Sonuç olarak satış yapacağınız hedef pazarı iyice belirlemeli ve etkili teknikler uygulamalısınız.

Her alanda hedef kitlenizi tanımak size önemli bir avantaj sağlar. Tercih edilen takılar kişilere göre değişiklik göstermektedir. Bir gencin takı tercihi, orta yaşlı bir kişininkinden farklıdır. Gençler daha fazla takı isterken, orta yaşlılar kaynaklarını daha akıllıca kullanmayı ve takılarını değerlendirmeyi isteyeceklerdir. Belirlediğiniz hedef kitleye uygun belirli bir kategori seçmelisiniz. İnternette takı alıp satacağınız piyasada çok fazla rakibiniz olmadığından emin olun. Rakibiniz çoksa bir şeyler satmak sizin için zor olacaktır.

Bir marka hikayesi oluşturun

Kendi markanızı oluşturmanın gerekli olduğu bazı endüstriler vardır. Kendi markanızı kurduğunuzda, insanlarla kendi duygu ve fikirleriniz hakkında iletişim kurmanız daha kolay hale gelmektedir. Bir marka oluşturarak, markayı neden yarattığınız, karşılaştığınız zorluklar ve motivasyonunuzun ne olduğu gibi çeşitli sorulara yanıt verebilirsiniz. Vereceğiniz yanıtlar, bireyleri harekete geçirecek ve duygularında yer kaplayacak şekilde sunulmalıdır. Kuruluş sürecinizi anlatı tarzında anlatırsanız insanlar etkilenecektir. Bu hikayenin etkisi ne kadar güçlü olursa o kadar büyük olacaktır.

Kendi E-Ticaret sitenizde, sosyal medya profillerinizde ve video formatında geliştirdiğiniz anlatıyı metin halinde paylaşın. Paylaşımınız başkalarının neşesini, arzusunu ve merakını ateşlesin. Kitlenizin anlayacağı terimleri kullanın. Kitlenizin ne duyduğu ve ne duymak istemediği gibi şeylere de dikkat edin. Farkında bile olmadan bir fotoğraf kullanmak, kitlenizin olumsuz tepki vermesine ve sosyal medyada sizi linç bile etmesine neden olabilir.

Bazı endüstriler sürekli bilinmeyi ve konumlanmayı gerektirir. Gerçekte, bu tüm endüstriler için geçerlidir. Ancak bunun takı sektöründe daha yaygın olduğunu söyleyebiliriz. Ürünlerinizin reklamını yapmak için videolar ve çekici fotoğraflar çekin. Bunları elinizden geldiğince sektöründe başarılı uzmanlara yaptırın. Çabalarınızın bir fark yaratmasına izin verin. Canlı bir manken üzerinde olabildiğince çok çekim yaptırın. Yapılan işi desteklemek için sponsorlu sosyal medya reklamları kullandığınızdan da emin olun. Sınırlı bir bütçeyle bile, reklam kampanyalarınızı bazen değil, sürekli olarak gerçekleştirin. Ürünlerinizi gören herkes, onlara sahip olduğunuzu bilmelidir. Bu ancak bilinerek ve konumlanarak mümkün olabilir. Sadece reklam yoluyla bilinmek ve bulunmak mümkündür. Mesajlarınızda ve reklamlarınızda saygılı bir dil kullanın. Başkalarının size yakın hissetmesini istiyorsanız samimi olmalısınız.

Influencerlar, takılarınızı tanıtmanıza yardımcı olabilir. Çok sayıda takipçisi ve etkisi olan kişiler, Influencer olarak bilinir. Influencerların en başarılı olduğu sektörlerden biri de takı sektörüdür. Artık onlarla çalışmak bir zorunluluk halini almıştır. Influencer’a reklam vermenin maliyeti, diğer reklam türlerine göre daha yüksektir. Ancak en büyük kar yaratan bir reklam stratejisi olduğunu söyleyebiliriz.

Takı ürünlerimi nerede satmalıyım?

Bir online mağaza açmanın maliyeti yüksektir. Maliyetler, bir alan adı, hosting ve E-Ticaret sitesi yazılımını içerebilir. Para sorununuz varsa Facebook, Instagram gibi sosyal medya sitelerinde hesap açtıktan sonra satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bunlardan kazandığınız parayla kendi online mağazanızı açabilirsiniz. Pazar yerlerinde satış yapmak istiyorsanız vergi levhasına ihtiyacınız olacaktır. Vergi levhanızı aldıktan sonra mağazanızı açabilirsiniz. Amacınız ürün satışlarını artırmaksa, her yerde olmak faydalıdır.

E-Ticaret web sitenizin, pazar yerinizin ve sosyal medyanızın her birinin kendi faydaları vardır. Her birinden başlayarak, zamanla en çok satan yere odaklanmalısınız. Ancak bizim tavsiyemiz kendi E-Ticaret sitenize öncelik vermenizdir. Sosyal medya ve pazar yeri tamamen sizin kontrolünüzde değildir. Kimse bir gün haber vermeden mağazalarınızın kapanmayacağına söz veremez. Tüm çabanız tek bir günde boşa gidebilir. Ancak kendi E-Ticaret web siteniz için böyle bir durum söz konusu değildir. Web siteniz sadece sizin tarafınızdan kapatılabilir. Kendi E-Ticaret web siteniz, marka bilinirliği için en basit mekandır.

Pazar yerlerinde kendi E-Ticaret sitenize yönlendirme yapamazsınız. Ancak, insanları kendi web sitenize yönlendirmek için sosyal medya ağlarınızdan harika gönderi paylaşımları ve kısa videolar kullanabilirsiniz. Kullandığınız platform ne olursa olsun, müşterileriniz ve takipçileriniz göz önünde bulundurmanız gereken en önemli faktörlerdir. İlk hedefinizin ürünleri satmaya çalışmak yerine müşterilerinizi iyi ve değerli hissetmelerini sağlamak olmalıdır. Takı sektörü için bu durum düşündüğünüzden daha da önemlidir.

E-Ticaret web sitenizi tasarlarken dikkat edilmesi gerekenler

Web sitenizde takı satışı yaparken ilk önce Instagram’da başladıysanız veya her ikisini birden yapmaya başladıysanız dikkat etmeniz gereken bazı durumlar vardır. Online mağazanız için kullandığınız görseller beyaz bir arka plana sahip olmalı, iyi bir çözünürlüğe sahip olmalı ve ürünü vurgulamak için birkaç açıdan çekilmiş olmalıdır. Mümkünse, ürünün fotoğrafları da gerçek bir manken kullanılarak çekilmelidir. Ürünlerin videosu çekilmeli ve ürün sayfasında yayınlanmalıdır.

Not: Ürünleri 360 derece sanal tur olarak bilinen formatta çekerseniz önemli bir avantaj elde etmiş olursunuz.

E-Ticaret sitenize yüklediğiniz takı ürünlerine ilgi ve trafik çekmek için başlık ve metin oluşturmak için arama hacmi yüksek anahtar kelimeler kullanmalısınız. Takı sektöründe rekabet etmenin tek yolu benzersiz olmaktır. Yapmadıkları bir şeyi yaparak onlara karşı bir avantaj bulabilir ve aynı derecede rekabet edebilirsiniz. Web sitenize önemli miktarda trafik çekecek anahtar kelimeler içeren bir açıklama dili oluşturmak için bireylerden veya Seocu olarak da bilinen SEO firmalarından uzman yardımı almanızı da tavsiye ederiz. Ürün açıklamalarınızda sadece teknik detaylar vermemelisiniz. Ürünün tarihçesini, özelliklerini ve bu tür bilgilere erişilebiliyorsa sunduğu faydaları da açıklamalısınız.

Takı ürünleri satışı yapacağınız web sitesi için teknik destek alabileceğiniz bir işletmenin E-Ticaret yazılımını dikkatli seçmelisiniz. E-Ticaretin temeli güvendir. Online mağazanız, görünüm açısından ziyaretçinin güvenini sağlamalıdır. Güven uyandıran görsel ve organizasyonel bir stille web sitenizi oluşturmalısınız.

E-Ticaret için hazır site paketleri

Önceden oluşturulmuş E-Ticaret altyapı paketlerini kullanarak, karmaşık yazılım işlemleriyle uğraşmadan işinizi başlatabilir ve bu hizmeti sunan firmanın sunduğu ek özelliklere erişebilirsiniz. Bu paketler, deneyime sahip olmayan veya ilgili prosedürlerle uğraşmak istemeyen kişiler için özellikle uygundur. Hazır E-Ticaret paketleri sağlayıcılarının sağladığı ekstra özelliklere ek olarak, paket sağlayıcıların müşteri destek hizmetleri ile herhangi bir sorun yaşamanız durumunda sorunlarınıza çözüm bularak işinizi daha başarılı bir şekilde sürdürebilirsiniz. Bu paketler, herhangi bir kodlama veya tasarım deneyimi yaşamadan tasarımlar oluşturmanıza ve yapacaklarınıza daha fazla odaklanarak işinizi yönetmenize de olanak tanır.

Açık kaynak site yazılımları

Açık kaynaklı yazılımlar web siteniz için çerçeve görevi görse de, dikkat etmeniz gereken çok sayıda nüans vardır. Güvenlik yazılımı kurulumları, site tasarımı ve SSL kurulumları dahil tüm teknik zorluklarla uğraşmanın yanı sıra, altyapıyı ve siteyi tamamen siz idare etmelisiniz. Gerekli ön bilgiye sahip değilseniz prosedür uzayacaktır. Buna ek olarak, sayısız konsept üzerinde çalışmanız ve kendi tasarımınızı yaratmanız gerekecek. Açık kaynaklı yazılım ücretsiz olsa da, işiniz için güvenli bir temel oluşturmak ve tasarımınızı geliştirmek için ek programlara para harcamanız gerekebilir. Ek olarak, bu programları kurmaktan da siz sorumlu olacaksınız.

Alt yapı problemleri

Web sitenizin altyapısını kendiniz kurmanız gerektiği gibi tüm teknolojik konuları da ele almalısınız. Sitenin rutin bakımı ve yükseltmesiyle ilgilenirsiniz ve bir şeyler ters giderse yardım alamazsınız.

Ek ücretler

Varsayılan ücretsiz kaynak yazılım tüm taleplerinizi karşılayamayacağından ayrı olarak ekstra yazılım satın almanız gerekebilir.

Ödemeler için sistem entegrasyonları

Her ödeme sistemi tedarikçisi, açık kaynaklı yazılımlarla entegrasyon sunmaz. Bu durum alternatiflerinizi kısıtladığı için doğrudan bankalarla çalışmak istiyorsanız bankaların Sanal POS’unu almanız sizi sıfırdan bir E-Ticaret sitesi kurmaya zorlayabilir.

Kargo anlaşmaları

Bu yazılımı kullanmadan önce kargo işletmeleri ile çeşitli anlaşmalar yapmanız gerekmektedir.

SSL kurulum maliyetleri

Açık kaynaklı yazılım size bir SSL sertifikası sağlamaz. SSL sertifikasını ayrı olarak satın almalısınız. Ayrıca bu sertifikayı aldıktan sonra kendi altyapınıza da SSL kurmalısınız.

Freelancer veya ajans kullanmak

Takı satış sitesi oluşturmak için bir ajansla mı yoksa freelancer ile mi çalışacağınıza karar verebilirsiniz. Bu tekniği kullanarak, web sitenizi tasarlamak için bir şirket veya birey bulabilirsiniz. Bu yöntemle elde ettiğiniz hizmetlerin maliyeti, seçtiğiniz web sitesinin düzenine ve özelliklerine göre de değişiklik gösterir.

Maliyet, uzayan site açma prosedürü ve ihtiyaçlarınızı karşılamak için gereken artan iş miktarı nedeniyle değişir. Bu prosedüre bağlı kalmanın yanı sıra, isteklerinizi net bir şekilde ileterek iyi bir iletişim sağlamalısınız. Ek olarak, bu yaklaşımın birkaç dezavantajı vardır.

Müşteri desteğinin sürekliliği

Bir ürün satın aldığınızda nasıl bir garanti süresi olduğuna benzer şekilde, ajanslar veya freelancer sizinle çalışmak için belirli bir süre belirler ve bu süre boyunca destek sunar. Tabii ki, bu zaman diliminden sonra sağlanan yardım için ek bir ücret vardır. Bu süreden sonra yeni bir sözleşme imzalamazsanız müşteri hizmetleri alamazsınız.

Ekstra özelliklerin maliyetleri

Açık kaynaklı yazılımlara benzer şekilde, yenilik yapmak amacıyla web sitenize daha fazla özellik ekledikçe bu yazılımların maliyetleri de artar.

Online bir takı mağazası açmak için hangi evraklar gereklidir?

Online takı satış sitesi veya takı mağazası açabilmek için öncelikle şirket kurmalı ve işletme sahibi olmalısınız. Sanal POS kurulumları oluşturmak ve fatura göndermek için bu şirket kurulumu yapılmalıdır. Ödeme sistemleri entegrasyonu kurumsal olmanızı gerektirdiğinden online ürün satışları da vergiye tabidir.

Nasıl şahıs şirketi açabilirim?

Şahıs şirketi nedir?

Şahıs şirketleri, anonim şirketlerden veya limited şirketlerden daha küçük bir kişi olarak oluşturabileceğiniz işletmelerdir. Bir limited şirket veya anonim şirket kurarken olduğundan hem daha hızlı hem de daha kolay bir şekilde kurulabilir ve ayrıca vergi mükellefi olarak kayıt olabilirsiniz.

Şahıs şirketi kurmanın bedeli nedir?

Vekaletname, muhasebeci ve mali müşavirinizin yanı sıra imza sirkülerinizi ve muhasebecinizi hazırlatmanız ile ilgili masraflar değişiklik göstermektedir.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler nelerdir?

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi .
  • İkametgah senedi.
  • Noter imzası.
  • Muhasebecinize veya mali danışmanınıza vereceğiniz vekaletname.
  • Alan kiralanacaksa kira sözleşmesi. (Mülk sahibi iseniz, tapu belgesinin bir kopyası)

Limited (LTD) şirket nedir?

Limited şirketler, bir veya daha fazla gerçek veya tüzel kişinin ticaret unvanı kullanarak kurdukları işletmelerdir. Bu tür bir iş birden fazla ortaklığa sahip olabilir ve organizasyon yapısı 50 kişiye kadar büyüyebilir. Bu şirket şekli, esas sermaye paylarının tamamından oluşan sabit bir temel sermayeye sahiptir.

Limited şirket kurmak için gerekli belgeler nelerdir?

Limited şirket kurmanın maliyeti, ortak sayısı, yönetici sayısı, ödenen kira, sektör ve şehre göre değişmektedir.

Diğer gerekli belgeler nelerdir?

Ticaret Odası’na kayıtlı olmanızın yanı sıra işinizin ayrıntılarını içeren belgelere sahip olmanız gerekir. Ticaret Odası’na kayıt ücretleri yaşadığınız şehre göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca bankaların Sanal POS’unu kullanabilmeniz için web sitenizde SSL Sertifikası bulundurmanız da gerekmektedir. Kuruluşunuzun niteliğine ve büyüklüğüne bağlı olarak çeşitli SSL Sertifika alternatiflerinden yararlanabilirsiniz.

Sonuç

Takı ürünleri satarak online olarak önemli miktarda para kazanabilirsiniz. Fakat kurallara uymalı ve dikkatli olmalısınız. Takı ürünlerinin satılabilmesi için sosyal medya ve dijital pazarlama stratejilerinin etkin bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Sosyal medyada belirli bir marka bilinirliği geliştirdikten sonra, kendi ürünlerinizi üretip kendi markanız altında kendi E-Ticaret sitenizde ve pazar yerlerinde satabilecek eşsiz bir konumda olacaksınız. Online takı satışı yaparken kıyasıya bir rekabet olduğu için, rakiplerinizi sürekli izlemeniz ve alternatif adımlar atmanız gerekiyor. Oyunun kurallarına uyarsanız, online takı ürünleri satma konusunda başarılı olabilirsiniz.

Bu Yazıma Kaç Puan Verirsiniz ;
0 / 5

Your page rank:

Son Eklenen İçerikler ;

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.