Etsy Satış Teknikleri Nelerdir? Etsy’de Satış Artırma

Etsy Satış Teknikleri Nelerdir? Etsy’de Satış Artırma Yöntemleri

Etsy Satış Teknikleri Nelerdir? Etsy’de Satış Artırma Yöntemleri

Etsy 2005 yılında doğru hamleler ile E-ticaret sektörüne girmiştir. Küçük ölçekli zanaatkarların örgülerinden, tablolara, ahşap işlerden orijinal el yapımı ürünlere kadar her şeyi satabilecekleri kaliteli bir pazar sunan Etsy, E-ticaret başarısını her yıl sergilemeye devam etmektedir. Satıcılar, Etsy satışlarını artırmak için bazı yönergeleri izlemeli ve bazı temel standartları karşılamalıdır. Ayrıca Etsy’de satışları artırabilecek, potansiyel müşterileri ödeme yapan gerçek müşterilere dönüştürebilecek ve daha fazla para kazanmanıza yardımcı olabilecek denenmiş ve gerçek pazarlama yöntemlerine odaklanmak fazlasıyla önemli bir hale gelmiştir.

Etsy hakkında bilmeniz gerekenler

İnternetten güvenli bir şekilde satış yapmak istiyorsanız ilk dikkat etmeniz gereken şey satış yapacağınız pazar yeridir. Etsy, bu pazaryerleri arasında en popüler olanlardan biridir. Etsy’yi diğer pazarlardan ayıran şey özgünlük ve el işçiliğine verdiği önemdir. Bu alanda özellikle hassas olan Etsy, bazı yönergeler oluşturmuştur. Ürünü yapan veya tasarlayan siz değilseniz, onu kimin ürettiğini mağaza ortağınız olarak belirtmelisiniz. Bitmiş bir ürün yerine bir ürünün tasarımında kullanılan malzemeleri satıyorsanız, bunu mutlaka “Craft Supplies” kategorisi altında göndermeniz gerekir.

Etsy üzerinden nasıl satış yapılır?

Bir Etsy hesabı oluşturun

Kendi Etsy işinizi kurmanın ilk adımı, aşağıdaki adımları izleyerek yapabileceğiniz bir Etsy hesabı oluşturmaktır:

  • Etsy Satış sayfasını ziyaret edin.
  • Görünen ekranın ortasında, “Get Started ” butonuna tıklayın.
  • E-posta adresinizi girdikten sonra “Continue ” butonuna tıklayın.
  • Bir sonraki ekranda adınızı yazın ve bir şifre seçin.

Not: Alternatif olarak, Google, Facebook veya Apple’ı kullanarak da otomatik olarak kaydolabilirsiniz.

Hesabınıza giriş yaptıktan sonra mağazanın ana sayfasına dönmek için “Get Started” butonuna tıklayın.

Mağaza bilgileriniz doğru olmalı

Bir hesap oluşturduktan sonra kendi mağazanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz. Etsy mağazası açmanın ilk adımı tercih ettiğiniz dili, sonrasında ise ülkenizi ve para birimini doğru bir şekilde seçmektir.

Ürünlerinizi ekleyin

Mağaza adı girişini yaptıktan sonra ürün sayfasına yönlendirileceksiniz.

  • Fotoğraflar alanında, ürününüzün çeşitli perspektiflerden bir anlık görüntüsünü eklemelisiniz.
  • Dilerseniz video alanına ürününüzle ilgili 5-15 saniyelik bir video ekleyebilirsiniz.
  • Ürününüzün başlığını, ürünle ilgili bilgilerini, kategorisini, yenileme sıklığını, ürün tipini, açıklamasını ve diğer bilgileri liste ayrıntıları kısmına girmelisiniz.
  • Envanter ve fiyatlandırma alanından ürünün fiyatını, yurt içi ve yurt dışı fiyatları arasındaki farkı ve stokta olmasını istediğiniz miktarı seçin.
  • Varyasyonla” alanında farklı ürün varyasyonları da ekleyebilirsiniz.
  • Tüketicileriniz ürünlerini kişiselleştirme alanında kişiselleştirebilir.
  • Kargo bilgilerini kargo bölümünden girebilirsiniz.
  • Devam etmek için tüm bilgileri doldurduktan sonra kaydet ve devam et” seçeneğine tıklamalısınız.

Hesap bilgileriniz

Ürünlerinizi girdikten sonra, nasıl ödeme alacağınızı belirlemeniz gerekecek.

  • Bulunduğunuz ülkeyi seçmelisiniz
  • Ödeme almak istediğiniz hesabın bilgilerini doldurmalısınız
  • Kişisel bilgilerinizi doldurmalısınız.
  • Adresinizi ve telefon numaranızı eklemelisiniz
  • Devam etmek için Kaydet ve devam et butonuna tıklamalısınız.

Ödeme bilgileriniz

Etsy’de satış yapmak için birkaç ödeme yapmanız gerekir

-Bu bölüme ödeme yapacağınız kredi kartı bilgilerini ve alacağınız faturanın adresini girmelisiniz

Etsy mağazanızı daha düzenli hale getirmelisiniz

Ödeme bilgilerinizi girdikten sonra mağazanız açılacaktır. Etsy satıcı paneline ulaşabilir, gerektiğinde değiştirebilir, işletmeniz hakkında bilgi ekleyebilir ve kalan bilgileri doldurabilirsiniz.

Etsy’de satış yapmak ücretli bir hizmet midir?

Etsy’de satış yapmak aslında ücretli bir hizmettir. Ücretsiz olarak bir mağaza oluşturabilmenize rağmen, listelediğiniz ve sattığınız ürünler için ücret ve komisyon ödemeniz gerekecektir.

Etsy’de şirket kurmadan satış yapmak mümkün müdür?

Etsy’de şirket kurmadan E-ticaret yapabilirsiniz. Ancak vergi mükellefiyseniz, vergilerinizi ödemek için bir şirket kurmalısınız. Vergi mükellefi olmadığınız için yıllık E-ticaret satış geliriniz 35.316 TL’nin altında ise iş kurmanıza gerek yoktur.

Etsy’de fatura kesmek gerekli midir?

Evet, vergi mükellefi iseniz fatura kesmeniz gerekmektedir. Sonuç olarak, yaptığınız tüm Etsy satışları için bir fatura göndermeniz gerekecek. Vergi mükellefi olmadığınız için online satışlardan elde ettiğiniz yıllık gelirin 35.000 TL’nin altında olması durumunda fatura ibraz etmenize gerek yoktur.

Gümrük İşlemleri

Hem satıcı hem de tüketici, büyük ölçüde gümrük prosedürlerine güvenmektedir. Lojistik operasyonlar, başarılı bir işlemin en kritik yönlerinden biridir. Alıcınız, gümrük sürecinde öngörülemeyen masraflar ve teslimat gecikmeleriyle karşı karşıya kalabilir. Bu tür senaryolardan kaçınmak için, hedef ülkenin gümrük süreçlerinde çok bilgili olmalısınız.

Avrupa Birliği’nde gümrük prosedürleri

Avrupa Birliği ülkeleri için gönderdiğiniz ürünün bedeli ne olursa olsun KDV uygulanacaktır. Alıcınızın ek ücretleri ödemeyi reddetmesi mümkündür. Ödeme ne kadar uzun süre ertelenirse, gönderimin gecikme olasılığı o kadar yüksek olur. Bu tür komplikasyonları önlemek için bir IOSS numarası almanızı öneririz.

IOSS numarası alırsanız, Avrupa Birliği ülkelerindeki alıcılara 150 Euro’dan daha düşük maliyetli ürünler ihraç ederken satış noktasında KDV tahsil edilip edilmediğini kontrol edebilirsiniz. Bunun sonucunda alıcınız herhangi bir ek ücret ödemeyecek ve teslimat sürecinde herhangi bir sorun yaşanmayacaktır.

Amerika Birleşik Devletleri’nde gümrük prosedürleri

Amerika Birleşik Devletleri’nde maksimum KDV muafiyeti 800 Dolar olarak karşımıza çıkmaktadır. Amerika’ya ihraç ettiğiniz ürünün maliyeti 800 doların altında ise KDV uygulanmaz. Ürününüzü güvenle gönderebilirsiniz.

Etsy IOSS numarası

Etsy’deki kullanıcılara benzersiz IOSS numaraları verilir. 150 Euro’nun altındaki gönderilerde, satış noktasında alıcıdan KDV tahsil eder ve kendi IOSS numarası ile durumu devlete bildirir. Satıcı olarak yapmanız gereken tek şey, Etsy tarafından verilen IOSS numarasını operatörünüze bildirmektir. Numarayı kuryeye vermezseniz, alıcınız iki kez KDV ödemek zorunda kalabilir. Bunun sonucunda müşteri memnuniyetiniz fazlasıyla zarar görecektir.

Etsy’de kimler satış yapabilir?

Etsy 18 yaşını doldurmuş herkese açıktır. Fakat bir ebeveyn veya yasal vasi nezaretinde 18 yaşından küçük kişiler de mağaza açabilir.

Etsy satışları nasıl artırılır?

Ürün listelemelerinizin gösterilmesini sağlamak ve olumlu yorumlar kazanmak, herhangi bir Etsy tedarikçisinin gerçekleştirmesi gereken en önemli şeylerden biridir. Bu, uzun vadede artan görüntüleme ve satış anlamına gelir. Daha fazla alıcıyı listelere bakmaya ikna etmek için listelemeleri, verileri ve diğer araçları nasıl kullanacağınızı öğrenmek çok önemlidir. Zamandan ve emekten tasarruf etmek için birincil odak, sergilenen ürün sayısını artırmak olmalıdır. Etsy’de onlarca şey sıralanabilir; sipariş almayan bir liste önemsizdir. Etsy’de satış yapmak için en iyi stratejileri bilerek potansiyel müşterileri gerçek müşterilere dönüştürmek en önemli kuraldır.

Dijital reklamlar

Dijital reklamcılık, müşteri trafiğini dijital mağazalara yönlendirmek için kritik öneme sahiptir. Özellikle Etsy reklamcılığı baştan sona gözden geçirilmelidir. Sosyal medya reklamları on binlerce kişiye ulaşabilir. Tıklama başına maliyet bir dijital reklama tıklamanın maliyetini açıklamak için kullanılan bir terimdir. Bunlar, hedeflenen kitleye ulaşmak için yapılabilecek harcamalardır. Reklam seçenekleri belirlenirken uygun unsurlar seçilerek reklam etkinliği belirlenir. Sonuç olarak, hedef kitlenin online olduğu süre, yaş aralığı, ilgi alanları, alanı ve dili gibi kriterlerin tümü dikkate alınmalıdır.

Ürün kategorizasyonu

Etsy satışlarını iyileştirmenin en kolay yolu, bir şeyleri bulmayı kolaylaştırmaktır. Ürünleri listelerken son derece açıklayıcı olmak çok önemlidir; ancak bu noktada sadece konuya konsantre olmak çok önemlidir. Belirli ifadeler kullanarak ürünü ne için yapıldığına veya ne için kullanıldığına göre değil, ne olduğuna göre tanımlamalısınız.

Arama motoru optimizasyonu

Google ve Etsy arama botlarının işletmeyi ve ürünleri erişilebilir hale getirmesi için en önemli şeylerden biri Arama Motoru Optimizasyonu veya herkesin bildiği ismiyle SEO’dur. SEO, görünürlük kazanmanın en hızlı ve en kolay yollarından biridir. Etsy mağazasında, ürün adı ve açıklamasına en çok aranan anahtar kelimeleri ekleyerek bunu yapabilirsiniz. Müşteriler, sunulan ürün veya hizmeti ararken terimler ve ifadeler kullanacaklardır, bu nedenle SEO araçları bunları bulmanıza yardımcı olabilir.

Eksik etiket ve başlıkları tamamlamak

Etsy’deki başlıklarda anahtar kelimeler için toplam 140 karakter ve 13 etiket kullanma seçeneğiniz bulunmaktadır. Etsy’deki ziyaretçiler sizi çoğunlukla arama yoluyla bulur. Arama sonuçlarındaki sıralamanız, başlığınız ve etiketleriniz de dahil olmak üzere çeşitli faktörler tarafından belirlenir.

Markalaşma

Marka bilinirliği oluşturmak, Etsy’de satış yapmak için en etkili stratejilerden biridir. Daha fazla dikkat çekmek için ürünler etrafında bir marka yaratmak hayati önem taşıyor. Etsy’de sunulan afiş ve resim alanlarını kullanarak, işletme için alışveriş yapanların zihninde yer edinmek mümkün olabilir. Ürünlerin fotoğraflarının kullanılmasıyla müşterilerin ürünlere ve markaya ilişkin algıları oluşturulabilir. Ayrıca bir ürün etiketi kullanmak, markalaşma ve pazarlama amaçları için de hayati önem taşır.

Mevcut ürün sayısını artırmak

Ne kadar çok ürün sahip olursanız, o kadar çok satış fırsatınız olur. Mevcut ürünlerin miktarını artırmak, arama yoluyla ulaşabileceğiniz müşteri miktarını ve onlara sunabileceğiniz ürün çeşitliliğini artırır. Hepsinde aynı etiketleri ve anahtar kelimeleri kullanmak yerine, bunlardan en iyi şekilde yararlanmak için her birine ayrı SEO uygulayabilirsiniz. Kuşkusuz bazı mağazalar daha az ürün ile başarılı olmuştur ancak bunlar istisnadır.

Sosyal medya varlığı

Sosyal medyanın marka bilinirliğini yayma aracı olarak önemi son dönemlerde fazlasıyla artmıştır. Sonuç olarak, şirketin sosyal medyadaki varlığı kritik öneme sahiptir. Etsy mağazasındaki mal veya ürünlere dikkat çekmek için sosyal medya hesaplarının kullanılması çok önemlidir. Sonuç olarak, potansiyel Etsy alıcılarının bu yöntemlerle Etsy mağazanızdan satın alma olasılıkları daha yüksek olacaktır.

Ürünlerin fotoğrafları

Ürün fotoğrafları, Etsy satışlarını artırmanın en önemli yönlerinden biridir. Sonuç olarak, ürün fotoğraflarının öne çıkması çok önemlidir. İyi bir kamera ve uygun aydınlatma ile üretilen ürün görselleri, müşterinin ürünü her açıdan görmesini sağlayarak satın alma seçimini olumlu yönde etkiler. Bu konuda ürün fotoğrafçılığı profesyonellerinden destek alınabilir. Ürün fotoğraflarını daha da etkili hale getirmek için fotoğraf düzenleme yazılımı da kullanılabilir.

Yorum istemek

Tüketicilerinizden siparişlerini aldıktan sonra geri bildirim istemek kötü bir fikir değildir. Aslında bu oldukça iyi bir fikirdir. Ayrıca Etsy’nin yönergelerini karşılar, böylece içiniz daha rahat eder. Fakat olumlu yorumlar karşılığında hediye, indirim çeki gibi teşvikler yapmak kurallara aykırıdır. Ayrıca bu konuda çok ısrarcı olmamalısınız. Sadece bir mesaj göndermeniz yeterlidir. Müşteriye siparişi teslim edildikten sonra mesaj gönderebilir veya paket ile birlikte göndereceğiniz teşekkür notu ile yorum isteyebilirsiniz.

Müşterilere bir sonraki alışverişlerinde kullanmaları için bir kupon vermek

Bir satın alma işlemi gerçekleştirdikten sonra onlara bir teşekkür notu ile birlikte bir indirim kuponu gönderirseniz, müşterilerin mağazanıza dönme olasılığı daha yüksektir.  Her şeyden önce, bu konuda ele alınması gereken en kritik husustan biri ise Etsy’de müşteriniz olmayan kişilere indirim kuponu sağlamak, favoriye alan kişilere indirim kuponu göndermek gibi eylemler kural ihlali olarak kabul edilir. Etsy, ürünü favoriye alanlara veya sepette ürün bırakan kişilere sizin adınıza indirim kuponunu ulaştırır.

Ürünlerin ne zaman teslim edileceğine dikkat edin

Etsy’de nakliye veya teslimat hızı, satın almaları artırmada en önemli faktörlerden biridir. Modern lojistik hizmetleri sunan bir kurye firması ile ürünler hızlı bir şekilde teslim edilebilmektedir. Modern kargo hizmetleri sayesinde ürünlerin uluslararası nakliye hızı, yurtiçi nakliye hızı ile aynı olabilir.

Satış hacmi araştırması 

Etsy’de satış yapmaya başlamadan veya yeni şeyler satmaya başlamadan önce, ürünün satış hacmini belirlemelisiniz. Aramanızı ürün adının yanı sıra benzer ürünler satan mağazaların satış numaralarını kullanarak yapmalısınız. Müşteriler arasında benzer ürünlere olan talep iyice araştırılmalıdır.

Mağazanızda basit bir politika sürdürün

Mağaza politikanız, işletmenizdeki tüm eylemlerin temel kurallarını belirler. Bunu okuyan müşteriler genellikle satın almak istedikleri bir şeyi tespit etmiş ve ödeme ve teslimat prosedürlerinizin tatmin edici olup olmadığını bilmek isteyen müşterilerdir. Bu bölüm, kişiselleştirilmiş tasarımlar satın almakla ilgilenen müşteriler için çok önemlidir, çünkü bunların ne kadar dahil olabileceğini ve tasarım sürecinin ne kadar sürdüğünü açıklar.

Hoş bir müşteri deneyimi sağlamanın anahtarı, politikaları basit tutarken nüanslar konusunda şeffaf olmaktır. Etsy’de yeniyseniz, para iadesi ve değişim politikalarını, ödemeleri, nakliyeyi ve diğer ayrıntıları kapsayan temel mağaza politikasıyla başlayabilirsiniz.

Etsy topluluğuna katılın

Etsy topluluğu çok büyük olduğundan, ona katılmanız sizin yararınıza olacaktır. Sitenin forumlarına katılın ve diğer satıcılara geri bildirimde bulunun. Bölgenizde yüz yüze erişim sağlayabileceğiniz yerel etkinlikleri araştırın.

Farklı kategoriler bulun

Potansiyel alıcılar Etsy’de arama yaptığında, ürünlerinizi benzer ürünler arasında fark edebilmeleri için ürünlerinizi farklı kategoriler altında sunduğunuzdan emin olmalısınız. Hangi ürünlerin belirli bir kategoriye girdiğine bakarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Neyi satabileceğinizi ve neyi satamayacağınızı bilmelisiniz

İş odaklı herhangi bir kişinin bir Etsy mağazası kurması kolaydır, ancak ürünleri göndermeye başlamadan önce ne satabileceğinizi ve satamayacağınızı bilmek çok önemlidir. Bu, sizi, alıcınızı ve platformu, özellikle fikri mülkiyet alanındaki yasal karışıklıklardan korur. Ayrıca, ürünlerinizi potansiyel alıcıların görebilmesi için organize etmek en etkili yaklaşımdır. Etsy’nin satıcı politikasına web sitelerinde herkes tarafından erişilebilir. Bu politika, Etsy satıcılarının hak ve yükümlülüklerinin yanı sıra, kategorilerinin her birinde neler sunulabileceğine ilişkin yönergeleri de içerir.

İlham ve kopyalama arasındaki farkı iyi anlamalısınız

Bazen kopyalanan ve ilham alınan çalışma arasında ince bir çizgi vardır ve bir şikayette bulunulursa Etsy rahatsız edici ürünü siler. Bu yüzden Etsy mağazanıza başlamadan önce bu durumun farkını bilmek çok önemlidir.

E-posta yoluyla pazarlama

Bugünlerde herkes bir şeylerle meşgul ve insanların zamanı oldukça kısıtlı. Müşterilerin Etsy mağazanızı hatırlamasını ve aramasını beklemek yerine onlara bir e-posta bülteni gönderebilirsiniz. Sonuç olarak, mağazanız bir kez daha hatırlatılmış olacak. Sipariş bilgilerinden alınan adreslere e-posta bültenleri göndermek artık çok kolay bir hale gelmiştir. Mağazayı tanıyan ve destekleyen hedef kitlenize gönderilen verimli haber bültenlerinde yeni ürünlerin reklamını yapabilirsiniz. Ayrıca müşterilere mevcut ürünleri de hatırlatabilirsiniz.

Sonuç

Başarılı Etsy satıcıları, harika ürünler oluşturmanın, onları düzenlemenin ve Etsy vitrinlerine eklemenin yeterli olmadığını anlamaktadır. Küresel E-ticaret pazarında 5 milyondan fazla aktif mağaza var. Etsy gibi çok fazla rekabetin olduğu bir pazarda, işletme sahipleri ayırt edilmek için sürekli güncel kalmalıdır. İnternetten alışveriş yapanların dikkatini çekmek, onlara ürünleri açıklamak ve sonra onları satın almaya ikna etmek asla kolay değildir. Sonuç olarak, Etsy satışlarını artırmak için en verimli teknikleri değerlendirmek her zaman faydalıdır.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir