E-Ticaret Şirketi Kuruluşu ve İzinleri

E-Ticaret Şirketi Kurmak ve İzinleri

E-Ticaret Şirketi Kurmak ve İzinleri

E-ticaret şirketi açmak ve e-ticaret sektöründe iş kurmayı düşünen işletme sahipleri için bu bölümde işletmenin kuruluş aşamaları, süreçleri ve maliyetleri hakkında bilgi vereceğiz. Öncelikle e-ticaret sektöründe girişim kurmak isteyen işletme sahipleri, şahıs veya sermaye şirketi kurarak ve iş kurarak bunu yapabilirler. Diğer bir deyişle, hukuki süreç firma türünden bağımsızdır. Ancak bizim önerimiz, ticari itibarı ve iş birliği yaptığı işletmelere vereceği güven nedeniyle bir sermaye şirketi kurulması yönündedir. Bu bir anonim veya limited şirket olabilir.

Şahıs Şirketi Kuruluşu

Şahıs şirketlerinin kuruluşu düşük maliyetlidir. Sadece 2 günde şahıs şirketi kurmak mümkün olunca geleneksel ticaret ya da e-ticaret faaliyetlerinin yasal zeminde yürütülebilmesi için kurulacak şirket için şahıs şirketlerini ilk tercih edilen şirket tipine dönüştürmüştür. Aylık veya yıllık kazanç üzerinden vergilendirmeye tabi olarak yasal zeminde ticari faaliyetlerini sürdürmek isteyen girişimciler için şahıs şirketi, Limited ve anonim şirket olmak üzere tercih edilebilecek üç farklı şirket türü bulunmaktadır.

 

Limited Şirket Kuruluşu

E-ticaret işletmesi nasıl kurulur, e-ticaret işletmesi nasıl kurulur, home ofis e-ticaret işletmesi nasıl kurulur ve e-ticaret kurmanın maliyeti nedir sorularına net bir yanıt vermek istiyoruz. Kurmayı planladığınız firma türüne göre e-ticaret şirketi kuruluş süresi değişiklik gösterecektir. Bireysel işletmeler tek bir günde kurulabilirken, sermaye firmaları genellikle 5-7 iş günü sürer.

Kuruluş sürecini tamamladıktan ve gerekli izinleri aldıktan sonra işletmeler fatura kesebilir. Bu sektöre yatırım yapmak isteyen girişimcilerin öncelikle tercih ettikleri kuruluş yolunu seçmeleri gerekmektedir. Yasal olarak konuşursak, seçtikleri herhangi bir gruba katılmakta özgürdürler. Bu aşamadan sonra tercih edilen organizasyon tipi için gerekli evrakları oluşturmaları gerekmektedir.

E-Ticaret Şirketi Kuruluşu ve İzinleri

Genel olarak e-ticaret şirketi kurmak için öncelikle kuruluş aşamasında Vergi Dairesine, sermaye şirketleri için ticaret odasına, şahıs şirketleri için ticaret odasına, odasına başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Kişilerin işe alınması durumunda SGK başvuruları yapılacaktır. Belediye İşyeri Ruhsatı için izin verecektir.

E-ticaret İşletmeleri için Kuruluş Sonrası Maliyetler

Aşağıda e-ticaret işletmeleri ve e-ticaret işi yapacak işletmelerin karşılaşacakları masraflar yer almaktadır. Şirketin kar-zararına ve iş hacmine göre bu maliyetler değişmektedir.

  • Her ayın KDV’si
  • Çalışanlarınız varsa, aylık sigorta primi ödemeniz gerekir.
  • Aylık BAĞ-KUR priminiz
  • Aylık veya üç aylık stopaj
  • Her üç ayda bir, geçici vergi
  • Yıllık bir kurumlar vergisi veya gelir vergisi
  • Yılda bir kez, yasal defter tasdikleriniz
  • Mali müşavirler için aylık ücretler

E-Ticaret Şirketi Kuruluşunda Devlet Desteği

Devlet desteği olarak iade edilen şirket kuruluş maliyetlerinizi, KOSGEB tarafından sunulan girişimcilik eğitim programlarına katılıp gerekli adımları şirket kuruluşundan önce tamamladığınız takdirde geri ödemesiz alabilirsiniz. Devlet yardımı ve teşvikleri, kuruluş sonrası masraflarınızın bir kısmının ödenmesine yardımcı olacaktır. Bu teşvik ve destekler size KOSGEB, İŞKUR ve Ekonomi Bakanlığı aracılığıyla sağlanmaktadır.

E-Ticaret İçin Neler Gereklidir? 2022 ( Trendyol – Hepsiburada – N11)

Çok sayıda işletme sahibi, ekonomik krizlerde bile genişleyen gelişen e-ticaret endüstrisinde faaliyet göstermek istemektedir. E-ticaret yapmak için gereksinimler, işletme sahipleri için birçok soruyu gündeme getirebilir.

Bir İş Planı Oluşturun

Herhangi bir firmaya başlamadan önce olması gerektiği gibi, e-ticarette yapılacak ilk şey plan yapmaktır. E-ticarete girmeden önce bir finansal plan oluşturmalı, kullanacağınız kaynakları seçmeli, hedefinizi belirlemeli ve tüketici tabanınızı anlamalısınız. İster fiziksel bir mağazanız olsun, ister şirketlere satış yapan bir üretici olun, e-ticaret düzenlemelerinin benzersiz ve gelişen olduğunun farkında olmalısınız. Bu nedenle, koşulları göz önünde bulundurarak çalışma yapmalı ve planınızı geliştirmelisiniz. Amaçlarınız ve kaynaklarınız, ürün ve tedarikçi seçiminiz, müşteriniz ve iş tarzınız üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacaktır.

E-Ticaret Sitesi Kurmak Başlıklı Yazımıda Mutlaka İnceleyin ;

e-ticaret-sitesi-kurmak

Bir İş Stratejisi Seçin

Halihazırda bir işletme işletiyor musunuz, üretici misiniz veya bir tedarikçiden mal satın almayı mı planlıyorsunuz? Bir depo kiralamayı ve toplu veya stoksuz satış yapmayı mı planlıyorsunuz? Sermayeniz bu modellerden hangisine uyuyor? Online satış yapmak istediğinizi iddia ediyorsanız, bu sorulara yanıt verebilmelisiniz.

E-ticarete başlamak isteyen çoğu kişi, bir tedarikçiden ürün satın alma ve bir web sitesinde veya online pazarda satma niyetindedir. Uygun ürün ve kaynağın seçilmesi bu süreçteki en önemli aşama olacaktır. Satıcılar üretici veya toptancı ise e-ticaret oldukça mantıklı bir seçim olacaktır. Bu noktada bir alışveriş sitesi ve online pazaryerlerinde mağaza kurulması gerekmektedir. Halihazırda insanların sosyal medyada beğendiği ve takip ettiği fiziksel bir lokasyon varsa satışa uygun bir web sitesi açılmalıdır.

Mutlaka Zaman Ayırmalısınız

Hangi yaklaşımı seçerseniz seçin, başarılı bir online iş kurmanın zaman yatırımı gerektirdiğinin farkında olmalısınız. E-ticaret, ürün ve tedarikçi seçiminden navlun koşullarını müzakere etmeye, faturalandırma ve müşteri hizmetlerine kadar her şeyi içeren geniş bir terimdir. Sistemi ek bir görev olarak kursanız bile kendi kendine çalışacağını varsaymamalısınız; bunun yerine, her zaman ona bağlı kalmalısınız.

Bir Ürün ve Bir Tedarikçi Seçin

Doğru mal ve güvenilir kaynak seçimi, e-ticarette tartışmasız en önemli aşamadır. Seçiminiz, ürünün fiyatı, karlılığı, bulunabilirliği, navlun ve depo koşulları, piyasadaki konumu ve ürüne aşina olup olmamanızdan etkilenecektir. İyi bir kar elde etmek için, eğer fiyat çok düşükse, çok fazla ürün satmanız gerekecektir. Çok yüksekse, müşterilere güven verecek bir ayar oluşturduğunuzdan emin olun.

Ürünün karlılığı belirlenmelidir. Birim satışlarla ilgili karlılığı belirlerken KDV, nakliye masrafları ve geçerli komisyon tutarlarını hariç tutmalısınız. Böylece, o ürünü seçtiğinizde, hangi boyutta satın alacağınızı ve yanına hangi öğeleri ekleyebileceğinizi görebilirsiniz. E-ticarete yeni başlayan bir işletme sahibiyseniz, daha kolay yönetebilmeniz için ürün çeşitliliğini ve hedef kitleyi özellikle geniş tutmanız önerilmez. Küçük bir ürün yelpazesiyle başlayabilir ve sektör hakkında daha fazla bilgi edindikçe hedef pazarınızı genişletebilirsiniz.

Ürünün yurt içinde mi yoksa yurt dışında mı yapıldığını, tedarikçilerin saygın olup olmadığını ve size ulaşmasının ne kadar süreceğini öğrenmelisiniz. Tedarikçiden ziyade doğrudan üreticiden satın alırsanız, malların maliyeti daha az olacaktır. Ürünlerin ağır olması, büyük boyutları olması veya soğuk zincir gerektirmesi durumunda nakliye ve depolama maliyetleri artacaktır. Küçük boyutlu ve standart sıcaklıklarda tutulabilecek öğeleri seçerek başlayabilirsiniz. Talebi ve rekabeti değerlendirmek ve stratejiyi buna göre ayarlamak için ürünün pazardaki konumu çok önemlidir.

Bir Şirket Oluşturun ve Vergileri Ödeyin

İnternet üzerinden satış yapabilmek için vergi mükellefi olmanız ve fatura ibraz etmeniz gerekmektedir. Önemli finansal kaynaklarınız ve bir iş ortağınız varsa, başlangıç ​​noktası olarak şahıs şirketi veya limited şirket kurulabilir. N11, Trendyol, Hepsiburada veya Gittigidiyor gibi pazaryerlerinde mağaza açmak, navlun anlaşmaları yapmak, müşteri güvenini sağlamak ve geri ödemeleri yönetmek için şirket olmanız gerekir. Şirket kurulduktan sonra fatura yazdırmanız veya elektronik fatura almanız gerekir.

Kargo Anlaşması

Kendi web sitenizden online iş yapmayı planlıyorsanız, şirket adını aldıktan sonra daha düşük fiyatlardan yararlanmak için bir navlun sözleşmesi oluşturmalısınız. Tek bir mağaza oluşturup online satış yapmak istiyorsanız, pazaryerlerinin kargo anlaşmalarından faydalanabilirsiniz.

Bir Web Sitesi Oluşturun

Ürünlere karar verdiniz, yasal işlem başlattınız ve şimdi işin eğlenceli kısmına geldiniz. Bu da web sitesi oluşturmak. Markanızın halka açık yüzü olarak hizmet veren satış sitesini oluştururken üç temel gereksinim vardır:

Şirketinizin adına veya sunduğunuz benzersiz hizmete karşılık gelen bir alan adı satın alabilirsiniz. Örneğin, şirketiniz gıda ürünleri satıyorsa, ilgili terimleri içeren “Xgida.com” gibi bir alan adı seçebilirsiniz. Alan adı zaten alınmışsa, .shop veya.store gibi alternatif bir uzantı seçebilirsiniz ve “com” uzantısını kullanmanız gerekmez. Sitenizin tüm verilerini barındıracak ve çalıştıracak altyapıya sunucu (hosting) denir. Açık kaynak yazılım kullanan iyi bilinen bir standart paketi hiçbir ücret ödemeden veya çok düşük bir maliyetle seçebilirsiniz. Mümkün olan en iyi ürün görsellerinin alınması ve bilgilendirme metinlerinin yazılması ve yüklenmesi de dahil olmak üzere ürün ve görsel bilgileri hazırlamak iyi olacaktır.

E-Ticaret Sitesinde Olması Gerekenler

  • Kullanıcı dostu bir arayüz
  • Mobil cihazlar için tasarım
  • Yüksek kaliteli resim
  • Kaliteli metinler
  • SSL sertifikası
  • Ödemeler ve alışveriş için basit bir yöntem
  • İade politikası hakkında net bilgi
  • Çeşitli ödeme yöntemleri
  • Müşteri geribildirimi
  • İletişim, Hakkımızda ve Blog bölümleri
  • Sosyal medyaya bağlantı

ETBIS’e Kaydolmak

Web sitenizi açtıktan sonra ETBİS’e kayıt olmanız gerekir. 1 Aralık 2017 tarihinden itibaren e-ticaret işletmeleri, tüketicileri korumak ve internet ticaretini kayıt altına almak için oluşturulan ETBIS’e kayıt yaptırmak zorundadır.

Pazaryerlerinde Mağaza Açmak

Web sitenize ek olarak N11, Hepsiburada, Trendyol, Gittigidiyor, Amazon gibi online pazarlarda mağaza açmanız kesinlikle tavsiye edilir.

Avantajlar

  • Pazarın reklam ve prestij gücünden faydalanırsınız.
  • Kısa sürede milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz.
  • Müşteri güveni çok daha hızlı kazanılır.
  • Pazarın nakliye anlaşmaları sizin için avantajlı olabilir.
  • Ürünleri zirveye çıkaran kampanyalar gibi, pazaryerinin getirisi yüksek kampanyalarından satın alabilirsiniz.
  • Fiyatları düşürerek, stokta olmayan veya sezon dışı ürünleri hızlı bir şekilde satabilirsiniz.

Dezavantajlar

  • Rekabet, hazır olmanızı gerektirir.
  • Ürünlerinizi rekabetçi bir şekilde fiyatlandırmalı ve diğer işletmelerin ürünlerine karşı pazarlama çabalarına girmelisiniz.
  • Yüksek müşteri davranışı ve satış sıklığı nedeniyle iade ve iptaller sitenizdekileri aşacaktır.
  • Doğru şekilde halletmek için çaba gösterseniz bile, nakliye hataları olumsuz müşteri geri bildirimlerine ve puanlarına neden olabilir.
  • Site politikalarına uymalısınız.

Pazaryeri Entegrasyonu

Sağlam bir yönetimle online pazarlardan önemli gelir elde etmek mümkündür. Ancak, izlenmesi gereken birkaç işlem vardır, bu nedenle Pazaryeri Entegrasyonu geliştirilmiştir. İnternet pazaryerleri, Otomatik stok kontrolü, müşteri soru ve yorumlarının takibi, faturalama, kargo fişlerinin yapılması, satışların takibi, müşteri raporları, satış analizleri, grafikler gibi çeşitli özellikler sunar. Birden fazla pazaryerinde mağazanız varsa, tüm operasyonu sağlıklı bir şekilde yürütmek zor olacaktır. İyi bir pazar yeri entegrasyonu ile işinizin ne kadar basit olduğunu anlayacaksınız.

Reklam ve Pazarlama İçin Bütçe Dengesi

Bir satış seviyesini sürdürmek ve artırmak için yapılması gereken temel eylem, reklamcılık ve pazarlamadır. Tedarik, satış ve ürün sistemlerinizi ne kadar iyi kurarsanız kurun, onları desteklemek, tanıtmak ve daha dikkat çekici kılmak için pazarlama yöntemlerini kullanmalısınız. Bunun için sosyal medya platformlarının gücünden yararlanmak için sürekli olarak profesyonel gönderiler paylaşmalı ve hedef demografiye yönelik reklam vermelisiniz. Ayrıca, SEO standartlarına uygun içerik oluşturmanız, Google reklamlarını kullanmanız, pazaryeri kampanyalarından yararlanmanız ve kendi fırsat ve promosyonlarınızı da oluşturmanız gerekir.

Mali Müşavir Belirlemek

E-ticaret işinizin başlaması ve şirketin muhasebe işlemleri için alanında yetkin, deneyimli bir mali müşavir ile anlaşmalısınız. Yasalarımız, Yeminli Mali Müşavirlerin işletmeler için vergi beyannamesi hazırlamasına ve göndermesine izin verir. SMMM olmadan aylık ve yıllık vergi beyannamesi verilemez. Bu açıdan bakıldığında, SMMM ile çalışmak esastır. Herhangi bir faaliyeti olup olmadığına bakılmaksızın, tüm işletmelerin yasal olarak aylık vergi beyannamelerini vermeleri gerekmektedir. SMMM ile anlaşmaya varmayan ve aylık vergi beyannamelerini vermeyen işletmelere aylık 3.500 ile 4.000 TL arasında para cezası kesiliyor. Öte yandan, nitelikli ve deneyimli bir SMMM, e-ticaret şirketinizin yapısının ve yasal süreçlerinin sağlam olmasını garanti edecektir.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir