JavaScript must be enabled in order for you to see "WP Copy Data Protect" effect. However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser. To see full result of "WP Copy Data Protector", enable JavaScript by changing your browser options, then try again.
e-ticaret-nasıl-yapılır

E-Ticaret Nasıl Yapılır? 2022 E-Ticaret Rehberi

E-Ticaret Nasıl Yapılır? 2022 E-Ticaret Rehberi

E-ticaret, adından da anlaşılacağı gibi internet üzerinden ticaret yapma sürecidir. E-ticaret siteleri, bu işlemlerin internet üzerinden gerçekleşmesine izin veren mekanlardır. Site sahipleri e-ticaret sitelerinde kendi ürünlerini satabilecekleri gibi, dilerlerse bu platformlarda başkalarının da ürün satmasına izin verebilirler.

COVID-19 salgınının bir sonucu olarak artan internet trafiği, bunu bir e-ticaret işi başlatmak için harika bir zaman haline getirdi. Online olarak bir şeyler elde etmenin daha büyük ticaret olanaklarını gösteren çok sayıda online alışveriş istatistikleri, e-ticarete başlamak için ihtiyaç duyduğunuz ivmeyi sağlar. Bununla birlikte, ister online olmak isteyen yerleşik bir fiziksel firma olun, ister sıfırdan başlıyor olun, bir online mağaza kurmak için birkaç temel araca ve bilgiye ihtiyacınız olacak.

E-ticaret son yılların en popüler girişimlerinden biri haline geldi. Online satışın daha popüler hale geldiği günümüz dünyasında, bir e-ticaret macerasına atılmaya karar vermeden önce doğru adımı atmak ve gerekli tüm prosedürleri takip etmek çok önemlidir. E-ticaret yapmak isteyenler için geliştirdiğimiz benzersiz rehberde, e-ticarete sıfırdan başlamak için gerekli her adımı en ince ayrıntısına kadar ele aldık. Bu makale size E-ticaret hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğretecek, böylece bu büyüyen pazara katılıp dünyanın her yerinden insanlara ürün veya hizmet satabilir hale geleceksiniz.

E-Ticaret Adımları

Bir E-ticaret platformu seçin

Markalar, E-ticaret’e başladıklarında satış yapacakları E-ticaret platformunu seçmelidir. Tipik olarak, firmalar kendi e-ticaret sitelerini oluşturarak veya bir E-ticaret pazarında bir mağaza kurarak satış yapmaya başlarlar.

E-ticaret sektöründe kendi markasını kurmak ve komisyon ödemeden satış yapmak isteyen işletmeler, E-ticaret sitesi üzerinden satış yapmayı tercih ediyor. E-ticaret sitelerinde satış söz konusu olduğunda, çoğu şirket önceden hazırlanmış E-ticaret paketleri kullanır. İşletmeler, hazır E-ticaret paketlerinden tasarım özellikleri ve kaliteli temalar seçiyor.

E-ticaret platformu, online satış yapmak için ihtiyaç duyacağınız tüm dijital araçları ve becerileri tek bir yerde bir araya getiren bir sistemdir. Bir E-ticaret platformunun, ürünleri listelemek ve online ödeme almak için bir araçtan başka bir şey olmadığı yaygın bir yanılgı olsa da, gerçek bir E-ticaret platformu çok daha fazlasıdır.

E-ticaret platformunuz, firmanız için kapsamlı bir komuta merkezi olarak hizmet etmeli ve envanterden pazarlamaya kadar her şeyi yönetmenize izin vermelidir. Ayrıca ödemeleri işleyebilmeli veya seçtiğiniz ödeme sağlayıcısıyla arayüz de oluşturabilmelidir. Online satış yapmak veya şirketinizi büyütmek için ihtiyaç duyduğunuz tüm araçlara sürekli erişim sağlamalıdır.

Online mağazanızı herkese açık hale getirmek için bir barındırma seçeneğine ihtiyacınız olacak. Web siteniz, internet ziyaretçilerinin tüm içeriklere erişmesine ve görüntülemesine izin veren bir sunucuda barındırılmaktadır. Her web sitesi tek bir yerde barındırılır, bu da kendi özel sunucu alanına sahip olduğu anlamına gelir. Bazı E-ticaret sistemleri barındırma içerirken, diğerleri sizin sağlamanızı gerektirir.

Spesifik iş modelinize ve büyüme stratejinize bağlı olarak sizin için en iyi e-ticaret platformu farklılık gösterebilir. Şirketiniz için hangisinin en iyi olduğuna karar vermenize yardımcı olması için 2022 yılının en iyi e-ticaret platformlarından bazılarını listeledik.

Magento

En büyük e-ticaret siteleri denilince akla gelen bir diğer isim de Magento olmaktadır. Magento, önceki önerilerimizin aksine, öncelikle büyük kuruluşlara yöneliktir. Magento, özelleştirme konusunda E-ticaret rakiplerinden daha esnektir. Küçük ve büyük online mağazalar oluşturmak için güçlü bir platform olarak dikkat çekmektedir. Ancak bunu kullanmak için bazı web programlama becerilerine sahip olmanız gerekir.

Platformu kullanmak zordur. Fakat avantajları da vardır. Örneğin, inanılmaz derecede güvenlidir ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) düşünülerek oluşturulduğu için temaları ve eklentileri kullanmanıza olanak tanır. Magento, bize göre işletmeler için en iyi E-ticaret platformlarından biridir. İhtiyaç duyacağınız tüm E-ticaret araçlarına ve birçok özelleştirmeye sahip olduğundan, geliştiricileri olan işletmeler için harika bir seçenektir. Ancak yeni başlayanlar için iyi bir seçenek değildir.

Kobifix 360e-ticaret-paketleri

Kobifix e-ticaret paketleri ile Kobifix 360 yazılım çözümlerini kullanarak aslında pazaryeri entegrasyonlu bir e-ticaret yazılımına sahip olmuş olursunuz, B2C, B2B E-ticaret çözümleri ile ister perakende isterseniz toptan müşterileriniz için muhasebe entegrasyonlu e-ticaret yazılımına sahip olabilir ve e-ticaret süreçlerinizi kolay ve hızlı bir şekilde başlatabilirsiniz. Türkiyede yüzlerce firma tarafından tercih edilen, en çok tercih edilen e-ticaret yazılımı arasında yer alan Kobifix e-ticaret paketleri ile bütünleşik ve tüm sektörlerde projeler gerçekleştirebilrsiniz.

WooCommerce

WooCommerce, listemizdeki diğerlerinin aksine geleneksel anlamda bir E-ticaret platformu değildir. Dünyanın en popüler içerik yönetim sistemi (CMS) için bir WordPress eklentisidir. WooCommerce, E-ticaret özelliklerini platforma entegre etme konusunda mükemmel bir iş çıkarıyor. WordPress yönetici paneli yeni başlayanlar için anlaşılması kolay olduğundan, favori E-ticaret seçeneklerinden biridir. Bunu kapsamlı ve kullanıcı dostu E-ticaret işlevselliğiyle birleştirdiğinizde sonuçlar gayet istediğiniz gibi olacak.

WooCommerce, bir şeyler satma ve ödeme alma dahil olmak üzere tüm temel becerilere sahiptir. Ayrıca, ihtiyacınız olan işlevselliği elde etmek için yüzlerce benzersiz uzantı arasından seçim yapabilirsiniz. Örneğin, dilediğiniz ödeme yöntemini ekleyebilir ve çeşitli platformları kullanabilirsiniz. Hatta küçük bir E-ticaret sitesi kuracaksanız WooCommerce eklentisinden daha iyi bir seçenek bulmak gerçekten zor denebilir.

Wix

Wix, özelleştirilebilir şablonlar, web barındırma ve alan kaydı da içeren bir sürükle ve bırak web sitesi oluşturucusudur. Ücretsiz olarak basit bir web sitesi oluşturmanıza olanak tanır, ancak E-ticaret özelliklerini kullanmak için Wix’in aylık 23 dolardan başlayan abonelik planına geçmeniz gerekir.

Shopify

Shopify, dünyanın en önde gelen E-ticaret sistemlerinden biridir. Sorunsuz hizmetiyle tanınan platform, çok kanallı satışlar için tamamlayıcı araçlar da içeriyor. Ayrıca bu araçları kullanarak doğrudan web sitenizde, sosyal medyada ve üçüncü taraf pazarlarda satış yapabilirsiniz. 14 günlük deneme süresiyle gelen platform, 30 dolardan dan başlayan aylık ücretlerle süresiz olarak kullanılabilir.

BigCommerce

BigCommerce, kurumsal düzeyde yazılım firmaları için çok uygun bir E-ticaret platformudur. BigCommerce, aynı Shopify ve Wix gibi web barındırma ve çok sayıda özelleştirme seçeneği sunar. Ancak BigCommerce, alan adınızı kaydetmenize izin vermez, bu nedenle alan adınızı başka bir yerden satın almanız, kaydettirmeniz ve taşımanız gerekir. Uluslararası satış, SEO araçları ve sosyal ve üçüncü taraf pazarlarda çok kanallı satış BigCommerce için avantaj sayılabilecek özelliklerdir. 15 günlük deneme süresinden sonra, aylık 30 dolardan başlayan seçeneklerden birini seçebiliyorsunuz.

Satacağınız ürün veya hizmete karar verin

Markalar, E-ticaret işine girmeden önce hangi ürün ve hizmetleri satacaklarına karar vermelidir. Çünkü işletmelerin yapması gereken hazırlıklar ve tanıtım faaliyetleri, sunulacak ürünlere göre değişiklik göstermektedir. Markalar, hangi ürün ve hizmetleri satacaklarını seçmeden önce, E-ticaret istatistikleri ürün değerlendirmeleri ve E-ticaret satışları için ürün önerileri gibi çeşitli alanlarda araştırma yapar.

Güçlü bir marka stratejisi oluşturun

E-ticaret pazarında faaliyet gösteren çok sayıda işletme göz önüne alındığında, marka stratejisi dikkate alınması gereken en önemli unsurlardan biridir. Çünkü E-ticaret işletmeleri markalarını tanıtırken çok sayıda rakiple rekabet etmek zorundadır. Sonuç olarak, her e-ticaret işletmesi güçlü bir marka stratejisi geliştirmelidir.

E-ticaret işletmeleri genel olarak kendi marka stratejilerini oluştururlar. Bunlar:

-Marka kimliklerinin oluşturulmasına yönelik araştırmalar

-Markanın konumlandırılması

-Pazar araştırması

-Marka bilinirliğini artırmak

-Bir markaya değer katmak

-Marka tanıma çalışmaları

Firmalar, marka geliştirme stratejisinin tüm alanlarına odaklanmalıdır. E-ticaret işletmeleri bu araştırmaları yaparken sadece ürün ve hizmetleri için değil aynı zamanda marka bilinirliğini artırmak için de dijital pazarlama ve geleneksel pazarlama kampanyaları yürütmelidir.

Kime ulaşmak istediğinizi belirleyin

Hedef kitle, E-ticaret yoluyla ürün ve hizmet satan işletmelerin mal ve hizmetlerini pazarlamak için aradığı insan grubuna verilen isimdir. E-ticaret söz konusu olduğunda, bir markanın doğru hedef kitleyi değerlendirmesi, E-ticaret hedeflerine daha kolay ulaşmalarını sağlar.

E-ticaret işletmeleri satacakları ürünler için hedef kitleyi belirlemek için araştırmalar yapmaktadır. Genel olarak işletmelerin yaş aralıkları, cinsiyet vb. gibi demografik verileri vardır. Hedef kitleleri belirlemek için metrikler kullanılır. Sonuç olarak reklam ve tanıtım faaliyetlerinde uygun hedef kitleyi belirleyerek ürün ve hizmet tanıtımlarının etkinliğini artırır.

Kullanacağınız ödeme seçeneklerini seçin

E-ticarette çeşitli ödeme mekanizmaları kullanılarak tahsilat yapılabilmektedir. Bunlar:

-EFT ve banka havalesi

-Kapıda ödeme

-Mobil cüzdanlar ve dijital cüzdanlar

-Sanal pos

Kullanılacak ödeme yöntemlerine göre oluşturulması gereken sözleşmeler farklılık gösterdiğinden, firmalar öncelikle ödeme yöntemine karar vermeli ve ardından uygun sözleşmeyi yapmalıdır.

Alan adınızı alın ve mağazanıza bir isim verin

Bir online mağaza açma işine başlandığında, E-ticaret siteniz için ürün ve hizmetlerinizi gösterecek bir alan adına ihtiyacınız olacak. Mağaza isimleri söz konusu olduğunda, çoğu E-ticaret işletmesi marka isimleri ile seçim yapmaktadır. Kurumlar alan adlarına sahip olarak kurumsal kimliklerini daha kolay geliştirebilir ve kurumsal itibarlarını koruyabilirler. Ayrıca markalar mağazalarına isim verirken akılda kalıcılık, okunabilirlik, sosyal medya profillerinin kullanılıp kullanılmadığı gibi temel unsurları da dikkate alır.

Bir satıcıyla anlaşmak

E-ticaret işletmenizin hangi ürünleri satacağına karar verdikten sonra, bir tedarikçi sözleşmesi yapmanız gerekecek. Firmaların stoklu ve stoksuz sunacağı tedarikçiler genellikle farklıdır. Stok ile satış yapan firmalar ürünlerini distribütörlerden temin etmeyi tercih ederken, stoksuz satış yapan firmalar ise bayilik ücreti düşük ancak ürün yelpazesi daha geniş olan firmalarla çalışmayı tercih etmektedir.

İş modeliniz hakkında bir karar verin

E-ticaret sektöründeki işletmeler çeşitli şekillerde işlev görebilir. Bazı markalar stoklu satış yaparken, bazıları stoksuz satış esasına göre çalışmaktadır. Fiyat çalışmalarından dijital pazarlama çalışmalarına kadar E-ticaret firmalarının iş modellerine göre benimseyecekleri taktikler farklılık gösterebilir. Sonuç olarak, E-ticarete başlamadan önce her işletme stoklu mu yoksa stoksuz mu çalışacağını ve e-ticaret sektöründe kendini kurmak için hangi E-ticaret modelini kullanacağını seçmelidir. Bu çalışma sayesinde işletmeler daha profesyonel işler üstlenerek markalarına değer katabilirler.

Dijital pazarlama kampanyalarınız olmalı

E-ticaret denilince akla ilk gelen şey reklamlardır. Çünkü E-ticaret işletmeleri hedef pazarlarındaki insanlarla iletişim kurmak için dijital pazarlamayı kullanmakta ve satışlarını artırma olanağına sahiptir.

-Arama motoru optimizasyonu (SEO).

-E-posta pazarlaması ve SMS pazarlaması

-Google Reklamları (ADS)

-Sosyal medya pazarlaması

Bunlar, e-ticaret şirketlerinin hedef kitlelerine ulaşmaya çalışırken kullanmayı tercih ettikleri dijital pazarlama taktikleridir. E-ticarete başladığınızda, hedef kitlenizdeki insanlara daha kolay ulaşarak satışları artırmak için dijital pazarlama girişimlerine başlayabilirsiniz.

E-Ticaret yazılımı gereksinimleri nelerdir?

İyi bir e-ticaret yazılımının özellikleri şunlardır:

Altyapı güvenilir olmalıdır

Müşterilerin E-ticaretle ilgili temel endişesi güvenilirliğidir. Web sitenizin saldırılara dayanabilecek güvenli ve sağlam bir mimariye sahip olması çok önemlidir. Yazılımın sağlam ve güvenli bir temel üzerine kurulduğuna dair hiçbir şüpheniz olmamalıdır.

Güncellemelere öncelik vermelisiniz

Seçtiğiniz yazılım, değişen ihtiyaçlara göre gelişebilmeli ve düzenli olarak güncellenmelidir. Hem arama motorları hem de güvenlik dahil olmak üzere müşterilerine tasarım alanındaki yeni gelişmeleri anında gösterebilecek yazılımları seçmeniz fazlasıyla önemlidir.

Kontrol panelinin kullanımı basit olmalıdır

Yönetim paneli, E-ticaret sitenizin en çok kullandığınız bölümüdür. Yönetim panellerinin kullanımının ne kadar basit olduğuna ve kargo takibi, sipariş kontrolü, ürün ekleme, müşteri teması gibi çeşitli aşamalarda ihtiyaçlarınızı ne kadar iyi karşıladığına dikkat etmelisiniz.

SEO uyumluluğunu bulmak fazlasıyla önemlidir

Arama motorlarında öne çıkabilmeniz için yazılımınızın SEO uyumlu olması gerekir. Arama motoru sonuçlarında önemli bir avantaj elde etmek için hızlı çalışan, kullanıcı dostu bir arayüze, SEO eklentilerine ve mobil uyumluluğa hitap eden UI/UX tasarım özelliklerine sahip SEO uyumlu hazır e-ticaret yazılımını tercih etmelisiniz.

 

Bu Yazıma Kaç Puan Verirsiniz ;
0 / 5

Your page rank:

Son Eklenen İçerikler ;

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.