E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir

E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir ? Yurtdışı E-Ticaret Platformları

E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İnternet üzerinden uluslararası satış kavramına dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde çeşitli faktörler nedeniyle özellikle çekici bir ticari faaliyet olarak ortaya çıkmıştır. Küçük işletmeler bile, mikro ihracat gibi gümrük prosedürlerini kolaylaştıran ve hızlandıran seçenekler sayesinde artık ürünlerini tüm dünyadaki müşterilere dijital kanallar aracılığıyla satabiliyor.

E-ihracatta kullanılabilecek kanallar, sürecin teknik kolaylığı sonucunda pek çok yeni işletme için tartışmasız en merak edilen konulardan biri haline geldi. Bu yazımızda en sık tercih edilen e-ihracat platformları ve karar verirken dikkat edilmesi gereken unsurlar üzerinde duracağız.

 

 

E-Ticaret Platformu Nedir?

E-ticaret platformu nedir?” sorusunun cevabı. E-ihracatın gerçekleştirilebileceği kanal türleri hakkında önemli bilgiler sunmaktadır. E-ticaret kanalları, genel olarak, mal veya hizmetlerin internet üzerinden satılmasına izin vermek için gerekli altyapıya sahip herhangi bir dijital kanal olarak tanımlanabilir. Konuya global bir bakış açısıyla yaklaştığımızda karşımıza e-ihracat platformları çıkıyor. Bu sistemlerin özellikleri, çeşitli ülkelerde satılmalarını sağlar. Bu tür bir platformun göze çarpan özelliklerinden biri, çeşitli para birimlerinde ödeme kabul etme veya uluslararası olarak kullanılan ödeme yöntemlerini dahil etme yeteneğidir.

Mevcut E-İhracat Platformları Nelerdir?

E-ihracat platformları denilince akla ilk gelen kanallar, dünya çapında tanınan ve oldukça büyük kullanıcı kitlesine sahip sanal pazaryerleridir. Bu kanalların uluslararası satış yapmaya yeni başlayan kişi veya işletmeler için uygun olduğu iddia edilebilir.

Amazon

1994 yılında en tanınmış e-ticaret sitelerinden biri olan Amazon, sadece kitap satan bir web sitesi olarak yola çıktı. Faaliyet alanı zaman içinde büyümüş ve hemen hemen tüm ürün kategorilerini içeren devasa bir yapıya kavuşmuştur. Bu dönüşün için sanal bir pazaryeri kisvesi altında çalışmaya başlamanın da başarılı olduğu söylenebilir.

2000 yılından itibaren uygulanan düzenleme sayesinde farklı işletmeler artık Amazon içinde çevrimiçi vitrinler kurabiliyor ve küresel satışlar gerçekleştirebiliyor. Bigcommerce.com verilerine göre her ay yaklaşık 200 milyon kişi Amazon’u ziyaret ediyor. Bu sayı tek başına söz konusu kanalın e-ticaret platformları arasındaki yerini gösteriyor.

eBay

E-ticaret platformu eBay, 1995 yılında faaliyete geçmiştir. Site, ilk kurulduğunda, kullanıcıların mallarını açık artırma şeklinde diğer kullanıcılarla paylaşabilecekleri varsayımıyla faaliyet göstermektedir. Platform, artık dijital mağazalar açarken bu tür bir operasyonu sürdürmeyi mümkün kılan bir çerçeveye sahip.

eBay, değişimi nedeniyle öncelikle kullanılmış şeylerin satıldığı bir platform olmaktan, artık yeni ürünlerin yaygın olarak satıldığı bir platforma dönüştü. Platformun 185 milyon üyesinin çoğunluğu, platformun kullanıcı tabanını oluşturan Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere dışındadır. Bu nedenle, eBay’in bu pazarlara satış yapmak için en iyi seçenek olacağını söyleyebilir.

Etsy

Amerikan e-ticaret platformlarından biri olan Etsy, el yapımı, eski ve yaratıcı ürünlerin satışında uzmanlaşmıştır. Bu açıdan bakıldığında, bahsi geçen mecranın ülkemizde üretilen yerel ürünleri dünyanın her yerindeki tüketicilere sergilemede oldukça etkili olduğu açıktır. Etsy’nin belirli ürün kategorilerine vurgu yapması, hedef pazarınızla bağlantı kurmayı kolaylaştırdığı ve büyük kataloglarda kaybolma gibi tehlikeleri azalttığı için bir dizi fayda sağlar.

Alibaba

Son tüketicilere satış yapmak için kullanabileceğiniz e-ihracat platformları şu ana kadar saydıklarımızı kapsamaktadır. Ancak bu iş modelini başka işletmelere mal veya üreticilere parça satarak da çalıştırabilirsiniz. Alibaba B2B satışları için tasarlandığından bunun için en iyi yer olarak karşımıza çıkıyor. Dünya çapında hizmet veren Çin merkezli bu işletme 1999 yılında kuruldu.

AliExpress

AliExpress, B2C modeliyle çalışan ve Alibaba ile aynı işletmeye ait olan son müşteriler için sanal bir pazar yeridir. Bu, ister tek bir ürün ister az sayıda ürün satmayı planlıyor olun, AliExpress en iyi seçenektir. 2019’dan bu yana Türkiye’de online mağaza açılmasına izin veren platform, 2021 yılı itibarıyla 220 farklı ülkeden 150 milyonun üzerinde tüketiciye hizmet veriyor. Geniş bir ürün yelpazesi de sunan AliExpress aracılığıyla, çevrimiçi iş operasyonlarınızın kapsamını genişletebilirsiniz.

E-İhracat Platformu Seçilirken Hangi Faktörler Dikkate Alınmalıdır?

Hangi e-ihracat platformlarının kullanılacağına karar verirken, dikkate alınması gereken birkaç önemli faktör vardır. Bunlardan en dikkat çekenlerini şöyle sıralayabiliriz:

Maliyetler

Neredeyse her platform, satış başına bir komisyon alır. Bir mağaza açmak için belirli bir ücret de gerekebilir. İşletmenizin karlı olması için bu maliyetleri dikkate almak çok önemlidir.

Hedef Pazar

Pazardaki tüketicilerin online alışveriş için hangi e-ihracat platformlarını tercih ettiğini öğrenerek o ülkedeki satış rakamlarınızı daha kolay yükseltebilirsiniz.

Ödeme prosedürleri

Farklı kullanıcı grupları, belirli ödeme yöntemlerini diğerlerine tercih edebilir. Uygun sorgulamalar yapıldığı sürece, o ülkede yaygın olarak kullanılan ödeme yöntemlerini destekleyen kanallar aracılığıyla çalışmak akıllıca bir karar olacaktır. E-ihracat platformları, çevrimiçi pazarların yanı sıra işletmelerin satmaya karar verdiği web sitelerini içerir. Bu noktada sorulması gereken soru, seçilen e-ihracat paketlerinin taleplerinizi en iyi şekilde karşılayıp karşılamadığıdır.

mikro ihracat

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir