Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?
Günümüzde internetin kullanımının yaygınlaşması ve artışıyla birlikte kullanıcılar daha nitelikli içeriklere yönelmeye başladı. Bu nitelikli içeriklere yönelme sebebi ile internet siteleri daha nitelikli ve daha doğru, yazarlar ve yazıları bünyelerinde bulundurmaya yöneldi.
Böylelikle insanların herhangi bir konu hakkındaki talebelerine daha iyi bir şekilde cevap vermiş oluyor. Ancak ne kadar nitelikli ve doğru içerikler paylaşsanız da bu içeriklerin daha çok kişiye ulaşması için bazı kriterleri sağlamanız gerekmektedir.
Bu kriterlerin başında ise SEO içerikli yazılar geliyor. Elbette ki her alanda olduğu gibi bu alanda da uğraş veren kişilerin olması siteler arasında rekabet ortamının artmasına sebep oldu. Bu sebeple SEO ile uğraş veren kişileri düşük rekabetli anahtar kelimler nasıl bulunur gibi birtakım belli başlı bir takım sorulara yönlendirdi.
Bu yazımızda internet sitesi sahipleri veya yazarların nasıl düşük rekabetli anahtar kelimeleri bulacağınızı anlatacağız. Bu yazımızı harfi harfine dikkatli bir şekilde okursanız aklınızda bulunan SEO ile alakalı birçok sorunun cevabını bulabilirsiniz.
Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?
Arama oranı olarak yüksek fakat düşük rekabetli bir anahtar kelime arıyorsanız sizlere aşağıda adımlar hâlinde ve hangi adımları uygulamanız gerektiği hakkında başlıklar hâlinde bilgilendirme yaptık.
Beyin Fırtınası Yapın
Öncelikle bu adımda oldukça gerçekçi bir düşünce tarzı izlemeniz gerekiyor. Kendinize siz olsaydınız o konuyu hangi kelimler ile aradığınızı düşünün. Elbette ki tam olarak SEO anahtar kelimeleri bulmaya bilirsiniz ancak bulduğunuz sonuçlar ile aradığınız kriterlere en azından bir yakınlığı bulabilirsiniz. Bu şekilde yaptığınız anahtar kelime arayışı sonucunda sizlerde kendinize bir bilgi havuzu oluşturabilirsiniz. Zaman ilerledikçe sizlerde bu konuda kendinizi aynı oranda geliştireceğiniz için daha doğru ve kesin anahtar kelimeler bulma olasılığınız artacaktır. Ancak bilmenizi isteriz ki bu konuda kendinizi geliştirmeniz her zaman SEO ile ilgili yeni arayışlar içinde olmanız gerekmektedir. Bunun için öncelikle gününüzün belirli bir zamanını bu işe ayırmanız sizi kısa bir süre içerisinde oldukça geliştirecek ve sizlerde yaptığınız işin karşılığında beklentilerinizi karşılamış bulunacaksınız.
Anahtar Kelime Planlama Araçları Kullanarak Fikirlerinizi Geliştirin
Bunun için bazı belirli başlı siteler vardır. Örneğin Ahrefs gibi bazı siteler sizin SEO uyumlu anahtar kelime bulma işleminizi kolaylaştıracaktır. Girdiğiniz kelimelerin rekabetini ve zorluk derecesini seçerek dilediğiniz SEO uyumlu anahtar kelime alabilirsiniz.
Düşük Zorluk Seviyesine Sahip Kelimeler İçin Filtre Uygulayınız
Bu konuda gelen en iyi sitelerden birisi olan Ahrefs aracılığı ile kelimelerinizi filtreleyebilirsiniz. Seçtiğiniz SEO uyumlu anahtar kelimenin hangi zorluk derecelerinde olacağını seçerek sizler için daha uygun bir anahtar kelime sağlamış olursunuz. Zorluk derecesi olarak 0 ile 10 arasında puanlar ile sınırlandırılmıştır. Eğer sizlerde düşük rekabetli kelimeleri görmek istiyorsanız bu zorluk derecesini dilediğiniz bir şekilde filtreleyebilirsiniz.
Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeleri Bulmak Kolay mı?
Sizlerde aklınızda yukarıdaki başlıktaki gibi veya benzeri sorular var ise bu başlığımız da bu konu hakkındaki soruları titizlikle sizler için uygun bir şekilde cevapladık. Öncelikle düşük rekabetli anahtar kelimeler bulmak sanılanın aksine pekte zor bir işlem değildir. Bu konuda Google hangi kelimeleri hangi zaman aralığında ön plana çıkardığını bulmak oldukça zor görünüyor. Google’ın arama sonuçlarında bu tür sinyalleri bulmak için kullanılan bir araç ne yazık ki bulunmuyor. Üstelik Google’ın yaptığı sürekli güncellemeler anahtar kelimelerin zorluğunu ölçmeyi oldukça zor bir hâle getirmiş bulunuyor.
Sıralamalar ile alakalı internet üzerinden oldukça fazla şekilde bir bilgi bulunuyor. Sıralamalar konusunda en yaygın kullanılan ve en olumlu sonuçlar doğurmaya yardımcı olan bilgiler ise Google Kalite Yönergelerinde bulunuyor. Bu önergeleri dikkate alarak daha iyi işler çıkarabilirsiniz.
Bu kriterler ışığında analizler ile dikkate almanız gereken en önemli konulardan bir diğeri ise SEO aracının hangi kriterleri göz önünde bulundurduğu bilmeniz gerekmektedir. Ahrefs uygulaması genellikle bağlantıları göz önünde bulundurarak değerlendirmeleri yapar.
Bu konuda kriterleri tek bir hususta toplamak yanlıştır. Bu konuda sizlere yardımcı olacak 3 tane konu vardır.
Arama Niyeti
SEO uyumlu anahtar kelimeleriniz ne kadar çok daha bulunması zor olsa da internet kullanıcılarının aramalarına dönük bir SEO uyumlu anahtar kelime seçmeseniz hiçbir anlamı kalmayacaktır. Aynı zamanda Google’ın yaptığı sıralamalarda bulunamazsınız. SEO uyumlu anahtar kelime arayışı yaparken mutlaka anlamlı kelimeler bulmaya özen gösterin. Böylelikle sıralamada bulunma olasılığınız büyük bir şekilde artar.
Anahtar kelimeler genellikle dört ayrı kategoride bulunur.
- l Bilgilendirme: Kullanıcıları genellikle herhangi bir konuda bilgi aradığında ön plana çıkar.
- l Gezinme: Kullanıcılar herhangi bir konuda merak ettiği konudaki bilgileri bulmak için arama ve gezinme yapıyordur.
- l Ticari Araştırma: İnternet kullanıcısı bir ürün ihtiyaçları doğrultusunda satın almaya karar verme aşamasında karşımıza çıkmaktadır.
- l İşlemsel: Kullanıcı bir ürün hakkında ihtiyaçları doğrultusunda karar vermesiyle direk olarak bu ürünü satın alma aşamasıdır.
Sizlerde kendi anahtar kelimeleriniz hangi grupta yer aldığını araştırıp bulabilirsiniz.
Ahrefs üzerinden anahtar kelimelerinize belli başlı kelimeler ekleyerek ilgili bulunduğunuz kategorileri rahatlıkla bulabilirsiniz.
Rekabet seviyesi düşük anahtar kelimeleri ararken sırasıyla:
- Anahtar Kelimeleri Girin
- Düşük Rekabeti Seçin
- Seçtiğiniz Kelimeleri Ekleyin
- Sitede Bulunan “Herhangi Bir Kelime” sekmesini seçin.
Sizler eğer bloglar için yazılar yazıyorsanız kelimelerinizi soru tiplerine uyarlayarak dilediğiniz değişikliği yapabilirsiniz. Bu adımı hızlı ve kolay bir şekilde yapmak istiyorsanız sitedeki araçlar bölümünden sorular kısmında direk bir şekilde seçebilirsiniz.
Web Sitesinin Otoritesi
Web sitesinin otoritesi backlink yoğunluğuna bağlı olaraktan sıfır illa yüz arasında değerlendirmeye alır. Birçok kullanıcı web sitesi otoritesinin inanmaktadır. Ancak Google’ın üst düzeydeki yetkilileri web sitesinin anahtar kelime otoritesi icin önemli bir nokta olduğunu bildiriyor.
Dikkat ederseniz eğer düşük rekabetli anahtar kelimelere sahip olan, Google sıralamalarda bulunun sitelerin genellikle yüksek otoritede bulunan sitelerden olduğunu sizlerde kolay bir şekilde farkına varıp ne kadar önemli olduğuna daha kesin bir düşüncelerde bulunmuş olacaksınız.
Eğer bu konu ile alakalı bir örnek verecek olursak herhangi bir kelimenin zorluk derecesinin “1” olarak çıktığını varsayalım. Ama Google bu varsaydığımız kelimeyi aratırsak ilk başta çıkan web sitelerin genellikle ortalaması 86 olduğunu sizlerde göreceksiniz. En düşük olanını ise 76 puan değerine sahip oluyor.
Peki, bu durum web sitesi otoritesi sıralamasında herhangi bir şekilde etkili oluyor mu?
Elbette ki hiçbir şekilde web sitesi sıralamasında herhangi bir etkisi bulunmuyor.
Bu sonuçlar genel itibariyle marka değeri veya herhangi bir marka ile işbirliği, reklam ile ilişkilidir. Bu sonuçlar genellikle insanların alışveriş gibi bazı sebepler ile bu sitelerin Google arama motorlarına daha hakim olması sebebiyle bu tür sonuçlar çıkabiliyor.
Bu sebeple eğer sizlerin zayıf bir web siteniz veya markanız bulunuyorsa üzgünüz ki sıralamaya girmeniz oldukça zor ve aynı zamanda uzun süreler gerektiriyor.
Yüksek Kaliteli Bağlantılar
Bir anahtar kelienin zor olması sebebiyle Google sıralamalarda üste yer alması sebebiyle sahip olduğu backlink dikkate aldığı için yüksek kaliteli bağlantıları dikkate almaz. Bir backlink kaliteli mi yoksa değil mi olduğunu anlamak için:
- l Backlink veren site ve kalite bağlantısı
- l Backlink veren sitenin sayfa otoritesi
- l Sayfada bulunan linklerin bulunduğu konum
- l Linklerin bulunduğu bağlantı yerleri
- l Dofollow veya Nofollow olması
Anahtar kelimelerin zorluk derecelerini yaparken yukarıdaki kriterlerin tamamını uygulamanız oldukça zordur. Bu sebeplerden ötürü en kolay ve en basit yol olaraktan ilk 10 sayfadaki sonuçların bağlantıları incelenir.
Bu anlattığımız sebepler dolayısıyla sizlerde backlinkleriniz manuel bir şekilde kontrollerini sağlayarak rekabet anlamında sizi rakiplerinizin önünde bir sırada yer almanızı sağlayacaktır.
Bu konu hakkındaki düşünceleriniz tam anlamıyla oturtmak için size aşağıda basit bir örnek ile anlattık simdi bu iki sitelerin backlink değerlerine gelin bakalım:
Her iki kelimenin birbirlerine kıyasla zorluk dereceleri aynı. Üst sıralarda yer bulan sitenin backlink değeri 92 iken alta yer bulan bir diğer sitenin ise yalnızca 14 backlink bulunuyor.
Her ikisini de incelediğimizde üst sırada yer alan 92 backlink değerine sahip olan sitenin sadece 2 adet kaliteli linki bulunduğu hâlde diğer sitenin ise 14 tane düzgün çalışan linki bulunmasına rağmen 14 backlink sebebinden ötürü daha alt sıralarda yer buluyor.
Rekabet Gücü Yüksek Anahtar Kelimeler Kullanmaktan Kaçınmalı mıyız?
Çoğu kişi daha kolay ve daha basit olması sebebinden ötürü daha hızlı bir şekilde sonuç almak için zorluk derecesi daha düşük olan anahtar kelimelere yönelir. Tâbi ki de bu kısa süreler için daha mantıklı ve daha kârlı görünse de rekabeti yüksek kelimeler için daha güzel ve daha farklı fırsatlar sunulduğunu bilmenizi isteriz.
Sizler eğer bizler tarafından bir öneri isterseniz anahtar kelimeler konusunda Google’da ilk sıralarda yer alan sitelerin sizi fark etmesini sağlamaya çalışın. İlk öncelik bu siteleri sizlerin bulması ve araştırması gerekiyor. İşte tam bu noktada devreye “Ahrefs (Anahtar Kelime Aracı)” ile birlikte “backlink denetleyicisi” giriyor. Bu verdiğimiz iki arayıcı ile birlikte rahatlıkla anahtar kelimeleriniz bulabilirsiniz.
Sonuç olarak bu değerli backlinkler ile birlikte marka değerinizi olmasa da veya iyi bir sayfa otoritesine sahip olmasanız da sıralamalarda yer alabilirsiniz.