Diyetisyenler İçin SEO ve Dijital Pazarlama

DİYETİSYENLER İÇİN DİJİTAL PAZARLAMA VE SEO STRATEJİSİ

Kilo vermek isteyen ve diyabet gibi metabolizma hastalıkları bulunan kişilerin günümüzde bir diyetisyene ve düzenli olarak diyet programına uyması şarttır. Diyetisyenlere olan ihtiyaç ile birlikte hepimizin buluştuğu ortak nokta; Diyetisyen aramak Google üzerinde günlük olarak binlerce kez online diyet, diyetisyen, diyet nedir, yaz diyeti vs. gibi aramalar yapılmaktadır.

Pandemi süreci ile birlikte ise online diyet gibi online alanda hizmet veren Diyetisyenlerin aramaları ve danışan sayıları oldukça artmıştır. Google aramalarında üst sıralarda olabilmek ve danışanlara tarafında görüntülene  bilmekte içinde tüm diyetisyenlerin çeşitli pazarlama stratejileri ile dijital pazarlama ve seo çalışmasına ihtiyaçları vardır.

BAŞARILI BİR DİYETİSYEN DİJİTAL PAZARLAMASI

Başarılı bir Diyetisyen dijital pazarlaması için ise tüm alanlarda olduğu gibi iyi optimize edilmiş, tasarım olarak pratik, kullanım olarak rahat, kafa karıştırmayan bir web sitesine ihtiyaç vardır. Web sitesi dediysem öyle hazır yapılmış bir site değil iyi optimize edilmiş, ihtiyaca yönelik tasarlanmış teknik SEO açısından kuvvetli, hızlı ve işlevsel bir diyetisyen web sitesine ihtiyacınız var çünkü yapılan tüm çalışmaların buluştuğu trafiğin toplandığı nokta bu web sitesi olacak, reklamlardan ve sosyal medyadan size ulaşan danışanlarınızı ilk karşılayacak yüzünüz iyi bir web sitesi tasarımı olacaktır.

Web sitelerinizi kurumsal çizginizi yansıtmalı ve danışanlarınıza diyet, sağlıklı beslenme gibi konularda bilgiler aktarıyor olmalı, zengin bir içeriğe sahip olmalıdır. SEO açısından da bu durum oldukça önemlidir kaliteli içerik üreten bir diyetisyen web sitesi hedef anahtar kelimelerinde kısa sürede ilk sayfada ve üst sıralarda çıkmayı başaracaktır.

Bir Diyetisyenin web sitesinde mutlaka danışanlarının soru sorabileceği form, randevu formu gibi kullanıcıyı harekeye geçirici formlar bulunmalı ve potansiyel danışanlar size rahatça ulaşabiliyor olmalıdır. Mümkünse site üzerinden online destek kısmı da bulunmalı ve ziyaretçileriniz ile anlık sohbet ediliyor olmalıdır.

Web siteniz üzerinde çeşitli beslenme programları, diyet türleri, gıda takviyeleri ve beslenme tavsiyeleri gibi makaleleriniz olmalı bu makaleler içinde kullanıcılarınıza zengin bilgi sunuyor olmanız Google açısından oldukça önemli bir konudur. Google kaliteli içeriği daima ödüllendirir bu asla unutulmamalıdır, hazırladığınız içerikler mutlaka +1000 kelime olmalıdır kısa kısa yazmak yerine derinlemesine detaylı bilgi vererek sitenizi ziyaret eden potansiyel danışanınızı aradığı bilgiye doyurmalı ve zengin içerik sunmalısınız, bu içeriklerinizi görseller ile de desteklemeniz gerekir.

Yine web siteniz üzerinde mutlaka danışan yorumlarının olduğu alanlar bulunmalı ve bu alanlarda danışanlarınızın sizinle olan iletişimi, verdiğiniz hizmetle ile alakalı yorumları bulunmalıdır danışanlarınızdan onay alarak videolarını da web sitenizde yayınlamanız oldukça etkili bir fısıltı pazarlaması olacaktır. Danışanlarınız ayrıca kendileri de bir form aracılığı ile yorumlarını size iletebiliyor olmalıdır.

Diyetisyen Web Siteniz üzerinde kendi eğitim, ödül vs. bilgilerinizi de mutlaka paylaşıyor olmalısınız sitenizi ziyaret edenler en çok sizin hakkınızda bilgileri merak edecek, neler yaptığınızı bilmek isteyeceklerdir. Siteniz üzerinde basın bültenlerinizi, dergilerde çıkan yazılarınızı vs. tamamını barındırmanız kullanıcının gözünü doyurmak açsından oldukça önemlidir.

DİYETİSYENLER İÇİN SEO

Diyetisyenler için SEO çalışmaları yaparken diyet sitenin online tarafta arama kelimelerini belirlemek oldukça önemlidir, örneğin “online diyet” çok geniş bir anahtar kelimelidir ve üst sıralara çıkmak daha zordur. Ancak daha uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile hızlıca yükselme sağlanabilir örneğin “domates diyeti” gibi kelimeler bulunarak bu anahtar kelimeleri içeren yazı ve içerikler üretilmelidir.

Diyet alanı için online artık çok önemli bir trafik kaynağı olduğundan burada anahtar kelime çalışmasının iyi yapılması ve web sitesi SEO optimizasyonun doğru şekilde SEO uzmanı tarafından yapılması oldukça önemli bir süreçtir. Özellikle diyetisyenin hizmet alanı ile ilgili lokal, bölgesel SEO çalışması yapılmalı, Google Konum hizmetleri gibi yardımcı argümanlardan faydalanılmalı ve yerel web sitelerinden destek alınmalıdır. Tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi Diyetisyen siteleri içinde kaliteli içerik oldukça önemli olduğundan içerikler özenle hazırlanmalıdır içerik hazırlanırken ;

  • Alakalı Sayfa Başlığı
  • Anahtar Kelimelerin bulunduğu meta açıklama
  • H1-H2 gibi metin başlıkları
  • İç Link çalışması
  • Dış link çalışması
  • Anahtar Kelime Stratejisi
  • Görsel ile Metin destekleme
  • İmla Kurallarına uyum
  • Başlık ile uyumlu URL yapısı

Gibi kritik başlıklara dikkat edilmeli ve özenle hazırlanmalıdır. Günden takip edilmeli ve alanımız ile ilgili en çok yapılan aramalar mutlaka belirlenmeli bu anahtar kelimeler, başlıklar üzerine metin, video, görsel ile içerikler üretilmelidir.

SEO çalışmaları yaparken blog sayfaları unutulmamalı blog sayfaları için gerekli içerikler üretilerek zengin metinler oluşturmalıdır. Diyetisyenler günlük öğünleri, günlük hayatlarından parçalarıda burada paylaşabilir içerik olarak zenginleştirebilirler. Zaman zaman site dışında da dış SEO çalışmaları ve backlink kazanmak amacı ile farklı sitelerde metinler, yazılar paylaşılarak kendi sitemize link yönlendirmeleri yapılmalıdır bu siteler özellikle sağlık ile alakalı siteler olmalıdır.

DİYETİSYENLENLER İÇİN SOSYAL MEDYA KULLANIMI

Diyetisyenler için aktif sosyal medya kullanımı kaçınılmazdır, diyetisyenlerin sosyal medya kullanırken özellikle günlük hayatlarında ara öğün, menülerini vs. paylaşmaları oldukça önemlidir. Danışanları tarafından sorulabilecek soruları kısa video olarak veya görsel tasarımlarla hesaplarınızda paylaşmanız gerekmekte, öğün hazırlanması süreçleri de yine sosyal medya platformlarında paylaşılmalıdır öğün tarifleri malzemeleri vs. tamamı yine sosyal medya hesaplarınızda paylaşabilirsiniz. Örneğin Youtube kanalınızdan besin takviyeleri, diyet önerileri, gıdalar hakkında çeşitli bilgileri de takipçilerinize aktarabilirsiniz.

DİYETİSYENLER İÇİN İNTERNET REKLAMLARI

Diyetisyenler için Google arama motoru üzerinde ve sosyal medya platformlarında reklam vermek kaçınılmazdır. Online diyet danışmanlığı hizmeti veren diyetisyenler için genel olarak anahtar kelimeleri belirleyip ülke genelinde reklam vermek doğru bir seçimdir. Ancak lokal, bölgesel bazlı hizmet veren diyetisyenler için daha bölgesel reklamlar vermek önemlidir.

Mesela Beşiktaş bölgesine hizmet veren bir diyetisyenin Silivri için reklam çıkmasına gerek yoktur, bu diyetisyen daha bölgesine yakın ulaşımı kolay olan ilçeleri hedeflemelidir. Yine “Diyet nasıl yapılır ?” “Kilo nasıl verilir ?” gibi özel soruların cevapları içinde Google üzerinde reklam çalışması yapılabilir. Ayrıca Sosyal Medya Etkileyicileri de reklam çalışmalarında kullanılarak daha geniş kitlelere hitap edilebilir. Yine sosyal medya üzerinde de video ve görsel çalışmaları ile reklamlar verilmelidir.

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir