Canonical URL Nedir

Canonical URL Nedir?

Canonical URL Nedir?

Canonical URL’ler, SEO endüstrisinde uzun süredir vardır. Ancak başlangıçta fazla dikkat çekmemiştir. Neden Canonical diye merak edenler için isminin rel=”canonical” etiketinden geldiğini söyleyebiliriz. Bu etiket, yinelenen içerik sorununu çözmek isteyen birçok SEO uzmanı tarafından kullanılır.

Standart URL’ler söz konusu olduğunda, birçok farklı fikirle karşılaşacağınızı tahmin ediyoruz. SEO açısından, Canonical bir URL’yi aşağıdaki gibi tanımlayabiliriz. Standart URL, ana sayfayı tanımlamak için kullanılabilir.

Örnek vermek gerekirse;

1- www.example.com

2- example.com

3- https://www.example.com

4- http://www.example.com

5- example.com/home.asp

6- www.example.com/index.html

Görüntülerken, yukarıda yazdığımız tüm URL’ler farklıdır. Bu durum arama motorlarının özelliklerini düşündüğümüzde birçok sorunu ortaya çıkarmaktadır.

Normalleşme süreci burada devreye giriyor.Canonical ile kastettiğimiz, birçok URL arasından en iyi URL’yi seçmektir. Bunu yaşamamak için arama motorlarına ve kullanıcılara hangi sayfanın tercih edildiğinin Canonical URL’ler yardımıyla anlatılmasıdır. Farklı bir öneri arıyorsanız, sayfanın tüm varyasyonlarını standart URL’ye yönlendirebilirsiniz. Tüm arama motorları standart etiketleri destekler.

Canonical etiketler ve yinelenen içerik her zaman tartışmalı bir konu olmuştur. www ile ve www olmadan URL’lerin standart hale getirilmesi sorusu her zaman sorulmuştur. Ayrıca yapılması gereken bu işleme ihtiyaç duyan sayfaların olup olmadığını da analiz etmektir.

Aslında bu sorunun cevabını söyleyemeyiz çünkü arama motorları her URL’nin sonundaki “/” işareti dahil olmak üzere birçok yerde Canonicalleşme yapıyor. Elbette bu süreç küçük harfli varyans gibi durumları da içermektedir.

Birçok web sitesinde benzer ancak farklı URL’lere sahip 10-15 sayfa olabilir. Bu durumda, bir URL belirtebilirsiniz. Bunun için tüm sayfaları en yetkili sayfaya yönlendirmek için bu etiketi kullanabilirsiniz. Yinelenen içerikli URL’lerin koduna en doğru URL’yi içeren Canonical etiketi koymaktır.

Canonica terimi, anlamında bir sadeleştirme olarak da bilinir. Canonical URL’nin, görüntülemek istediğiniz şeyin en önemli ve en basit versiyonu olduğunun kesinlikle farkında olmanız gerekir. Google, bağlantılar, içerik ve URL’ler için sıralama sinyallerini iyileştirmek için bu yaklaşımı kullanabilir.

Kurallı etiketleri kullanmak bazen URL yönlendirmeleri için iyi bir seçimdir, ancak bazı durumlarda 301 kalıcı yönlendirme kullanmak daha faydalıdır.

Canonical Etiketi Doğru Bir Biçimde Nasıl Uygulanır?

Canonical etiketlerini sayfanın HTML kodunun üst kısmında bulabilirsiniz. Canonical etiketler, meta açıklamalar, başlık etiketleri ve bot etiketleri aynı yerdedir. Yukarıdaki example.com örneğine bakarsak, etiketleriniz şöyle görünmelidir;

Yukarıdaki example.com örneğine bakarsak etiketleriniz şöyle görünmelidir;

Standart URL belirtmenin birçok yolu vardır;

– HTTP üzerinden Canonical bağlantılar için HTTPS tercih edilir

– Google Search Console’da tercih ettiğiniz alan adını belirleyin

– HTTP başlığında kurallı bağlantıyı belirtin

– Tercih edilen URL’yi belirlemek için rel=”canonical” link öğesini kullanın 5- Dinamik parametreleri kullanma yöntemini belirleyin

– Aynı içeriği site haritasında görüntülemek için tercih edilen URL Canonical olmayan URL’ler için 301 yönlendirmeleri kullanın

 

Kurallı bir URL belirtmeniz gerekir, belirtmezseniz Google en iyi URL’yi bulmaya çalışmaya başlar. Google’ın önerileri şu şekildedir;

1- Aynı sayfa için yanlışlıkla farklı sayfaları Canonical URL olarak belirtmemelisiniz.

2- Bu işlemde asla robots.txt dosyası kullanmamalısınız.

3- URL kaldırma araçları, normalleştirme sırasında URL’nin tüm sürümlerini aramadan çıkardığı için kullanılmamalıdır.

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir