B2B e-Ticaret Süreçleri

B2B e-Ticaret Süreçleri

B2B e-Ticaret Süreçleri ve B2B Geleceği

Gün geçtikçe ilerleyen dijitalleşme ile e-ticaret alanında da büyük bir gelişme yaşandı. Dolaylı olarak da olsa B2B e-ticaretinin önem kazanmasını sağlayarak B2B pazarlamanın önünü açtı. Şimdiden çevrimiçi satın alımlarının yüzde 75 oranını B2B d-ticaret sitelerinden oluşmaktadır. 2020 yılında Meticulous Research tarafından yapılan araştırmada, 2024 yılına kadar küresel e-ticaret pazarının 25 milyar dolar ve üzerine ulaşması bekleniyor. Bu nedenle talebin oldukça fazla olduğu B2B ticareti, gün geçtikçe popüler olmaya devam ediyor.

B2B Ticaretine Talebin Artması 

  • Mobil cihaz kullanımı
  • Büyük veri ve bulut tabanlı olan e-ticaret platformlarında görülen teknolojik gelişmeler
  • Gelişen nakliye ve ödeme yöntemleri
  • E-ticaretin popüler haşr gelmesi
  • Rekabete bağlı fırsatların artması
  • Dijital dünyaya yönelimde yaşanan gelişmeler

B2B e-Ticaret Siteniz İçin Yapmanız Gerekenler

B2B e-ticaret firmaları, web sitelerinden müşterilerine sadece ürünlerini değil aynı zamanda kendi marka prestijlerini de sunmalıdır. Doğru ve düzenli bir şekilde uygulandığında etkili sonuçlar veren bazı adımlar bulunmaktadır.

URL Optimizasyonu 

Hem arama motorlarına hem de ziyaretçilere sayfada beklediği şeylerin ne olması gerektiğiyle ilgili bilgi veren URL Optimizasyonu, sayfa içeriğini uygun olacak şekilde güncellenir.

Markanıza Özel Bir Blog 

B2B e-ticaret siteniz, diğer firmalar tarafından ziyaret edilebilir. Bu durumda ziyaretçilere akılcı ve doğru karar verebilecekleri rehber oluşturmanız önemlidir. Markanıza özel bir blog oluşturmanız hem SEO açısından hem de bilinirlik açısından önemli bir etkendir.

Kaliteli Backlinkler 

Sayfanıza yönlendiren bağlantılar ve backlinkler, e-ticaret sitenizin rakipler arasında belirli bir imaj kazanmasını sağlar. B2B pazarlama stratejisi, e-ticaret siteleri için em önemli uygulama olarak kabul edilmektedir.

B2B e-Ticaretinizi Güçlendirecek Adımlar 

Müşterilere kaliteli ve güvenilir bir alışveriş deneyimi yaşatmak ve daha fazla talep oluşturmak, satışları artırmak için B2C faaliyetlerinde bulunmanız gerekir.

B2B e-ticaret sitenizi güçlendirecek bazı adımlar:

Müşterilerle Sürekli İletişim

Müşterilerinizin beklentilerini karşılamak ve sorularını cevaplamak için aktif olarak iletişim panelinizi kullanmanız gerekir. Bu doğrultuda sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanabilir, bütün platformlar üzerinden içerik üreterek reklam yapabilirsiniz.

Mobil Optimizasyon 

Hızlı bir mobil gelişimi gösteren B2B e-ticaret pazarı için mobil optimizasyonu oldukça önemlidir. B2B siteleri için de geçerli olan bu sistem, işlevsellik bakımından oldukça fazla tercih edilir.

Referans Kullanımı

Sitenizi ziyaret edem şirket ve firmaları etkilemek, kaliteli bir hizmet vermek için eski müşterilerinizin düşüncelerini internet sitenizde yayınlayın. Böylelikle yeni müşterilerinize güven verebilir ve müşteri kitlenizi arttırabilirsiniz.

Doğru e-Ticaret Platformu

Web siteniz için doğru bir altyapı oluşturmanız çok önemlidir. Bu durumda iyi bir site yatırımı için B2B e-ticaret sistemi büyük ölçüde fayda sağlar.

  • Mobil Uyumluluk: Satın alım departmanları için oldukça yararlı olan mobil cihaz kullanımı tüm hızıyla devam ediyor. Mobil uyumluluğu olmayan bir altyapının, sitenize olumsuz yönde bazı etkileri olabilir.
  •  Uyumluluk: Sürekli olarak güncel bit altyapı tercih etmeniz gerekir. Seçimini yapacağınız platform, kullanıcı gizliliği ve erişilebilirlik gibi bütün yönergeleri kapsıyor olmalıdır.
  •  B2B e-ticaret İşlevselliği: B2B alıcılarına fiyatlandırma, hesap yönetimi, çoklu ödeme gibi özellikleri kapsayan bir platform seçmeniz gerekir.
  • Kullanıcı Deneyimi: Kullanıcılara sorunsuz bir hizmet veren, özelleştirilebilir bir pazar yeri şablonu kullanabilirsiniz.
  •  Erişilebilirlik: Müşterilerin, 7/24 cevap alabilecekleri ve iletişim kurabilecekleri biz sistem oluşturmanız gerekir. Bu sistemi chat botlarla oluşturmanız mümkün. Bir B2B e-ticaret platformunun 24 saat iletişime açık olması önemlidir.
  •  SEO: Mobil ve web cihazlar ile yapılan aramalarda, SEO kuralları çerçevesinde optimize edilen e-ticaret platformları, daha fazla işlevsel olarak fark yaratır.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir