Amazonda Satış Yapmak

Amazonda Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken Her Şey

Amazonda Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gereken Her Şey

Dünya çapında milyonlarca insan çevrimiçi bir pazar yeri olan Amazon’da alışveriş yapıyor. Amazon’da bebek ürünleri, temizlik malzemeleri ve giyimden teknolojiye kadar hemen hemen her şeyi alıp satabilirsiniz. Amazon’da satış yapmak basittir. Başlamak için yalnızca minimum bir yatırıma ihtiyacınız var. Siz de Amazon’da satış yapmak isterseniz, bu yazıda yeni başlayanlar için bunu nasıl yapacağınızı ele alacağız.

Amazon’da Satış Nasıl Yapılır?

Amazon’da bir iş kurmak altı adımdan oluşur.

  • Bir satış hesabı oluşturmak için Seller Central’a erişin.
  • Amazon’da satış yapmak için gereken verileri ve evrakları paylaşın.
  • Envanterde, satmayı planladığınız ürünleri listeleyin.
  • Satışlarınıza başlayın.
  • Müşterinin siparişini gönderin.
  • Ödemenizi alın.

Bu süreçlerin her biri elbette çok sayıda alt aşamaya sahiptir. Ama özünde, Amazon’da satış yapmaya başlamak gerçekten çok kolay. Bir öğrenme eğrisi olsa bile, alışırsanız en büyük çevrimiçi pazarlardan birinde satış yapmak basit ve eğlenceli olabilir.

Amazon Satışları İçin Ürün Seçenekleri

Bir Amazon satıcısının başarılı olması için karlı bir ürün gereklidir. Büyük olasılıkla, küçük bir perakende satış işlemi yürütüyorsanız, zaten bir veya daha fazla ürününüz vardır. Ancak, sıfırdan başlıyorsanız, ne satacağınıza karar vermelisiniz.  Neyin iyi sattığını öğrenmek için Amazon reklamlarına göz atabilirsiniz. Diğer satıcıların hangi ürünlerin reklamını yaptığını görmek için ilginizi çeken bir kategori girin. Bu satıcıların başarılı ürünleri öne çıkarması mümkündür. Bu ürün kategorilerinde üstün kalite veya daha düşük fiyatlar sağlayabiliyor musunuz? Alternatif olarak, nişiniz şu anda piyasada olmayan bir şey mi? Bu soruları sorarak yepyeni bir ürün kategorisinde ilk Amazon satıcısı olmak da mümkündür.

MerchantWord’un anahtar kelime araştırmacısı gibi bir programdan yararlanmak, popüler ürünleri keşfetmenin başka bir yoludur. Bunu, sıklıkla aranan çevrimiçi şeyleri belirlemek için kullanabilirsiniz. Datahawk, Sellics, ASINspector ve CamelCamelCamel gibi diğer araçlar, anahtar kelime araştırması yapmayı, yatırım getirisini belirlemeyi, kazançlı nişleri belirlemeyi ve SEO‘yu geliştirmeyi kolaylaştırır. Yeni başlıyorsanız, pazarın aynı sektöründen ürün satmak ideal bir uygulamadır. Örneğin, yastık satıyorsanız, Amazon mağazanız ayrıca yastık kılıfı, çarşaf ve diğer yatak odası aksesuarları da satabilir. Müşteriler, yastıklarınızdan hoşlanırlarsa, onlara kaliteli yastık kılıfları satacağınız konusunda size güveneceklerdir. Listelemeleri tamamen anlamsızsa, bir satıcının sadık müşterilerini takip etmesi daha az olasıdır. Lamba, tava ve yastık satmak muhtemelen kazanan bir ürün kombinasyonu değildir.

Amazon Satışları için Tedarikçi Seçimi

Bu aşama yeni işletmeler için gereklidir, ancak şu anda bir ürün yelpazesine sahip olan küçük işletmeler için gerekli değildir. Güvenilir bir tedarikçi seçmek, gelişen herhangi bir Amazon işinin temelidir. Örneğin, Alibaba uluslararası toptancılar aramak için mükemmel bir yerdir. Alımlarınızı yurt dışından bir toptancı aracılığıyla yaparak tüketicilerinize fiyat avantajı sağlayabilirsiniz. Bunu yaparak satışları artırabilirsiniz. Alibaba’da birçok toptancı olmasına rağmen bakılacak tek yer orası değil. Satmak istediğiniz ürünlerin toptancılarını ararken Google’ı kullanarak hem yerli hem de yabancı satıcıların listelerini alabilirsiniz.

Amazon Ürün Satış Gelirinizi Nasıl Hesaplarsınız?

Envantere yatırım yapmadan önce her zaman Amazon Gelir Hesaplayıcı’da satmak istediğiniz ürünün satın alma fiyatını değerlendirin. Bu, Amazon’un ücretlerini hesaba kattıktan sonra potansiyel kârınızı gösterecektir. Fiyatları düşürmek için bir tedarikçiyle pazarlık yapmanız gerekebilir. Alibaba tedarikçileriyle yapılan sözleşmeler ve müzakereler için Ecomcrew mükemmel bir kaynaktır.

Amazon’da Satıcı Hesabı Açmak

  • sell.amazon.com’a gittiğinizde “Amazon’da Satış” bağlantısını veya “Amazon’da Satış” kutusunu tıklayın.
  • Sellercentral.amazon.com web sitesinin sol alt köşesindeki “Amazon’da Satış” seçeneğine tıklayın.
  • Amazon.com ana sayfasının üst kısmında “Sat”ı seçin.

Kayıt işlemi bir saatin altında tamamlanabilir. Başlamadan önce, aşağıdaki bilgilere sahip olmalısınız:

  • Yasal işletme için ad, adres ve iletişim bilgileri
  • Amazon’daki iş e-postanız (işleme başlamadan önce ayarlanmalıdır)
  • Yurt dışında kullanılabilen ve meşru bir fatura adresine sahip bir kredi kartı
  • Kayıt işlemi sırasında kullanmanız için erişilebilir bir telefon numarası
  • Sosyal Güvenlik numaranız veya işletmenizin “Vergi Kimlik Numarası” gibi vergiyle ilgili ayrıntılar

Amazon Ürün Satışı

Ürün listeleriniz Amazon’da yayınlanır yayınlanmaz ürün listelemelerinizi değiştirmeye ve özellikleri denemeye başlayabilirsiniz. Müşteriler, satın alma kutusu olarak bilinen Amazon ürün detay sayfasının sağındaki beyaz kutuda alışveriş sepetlerine ürün ekleyebilirler.

Aynı ürünü sunabilecek tüccar sayısında herhangi bir kısıtlama olmadığı için müşterilerin önüne bir şeyler koymak için kıyasıya bir rekabet vardır. Burada, yalnızca olağanüstü satıcı ölçütlerine sahip şirketlerin satış yapma şansı vardır. Amazon’un algoritmalarından haberdarsanız, satın alma kutusunu alma şansınız artacaktır. Bu ödüllü sayfa yerleşimine hak kazanabilmek için profesyonel bir satıcı hesabına sahip olunması gerekmektedir. Plandaki bireysel satıcılar bu alan için uygun değildir. Amazon, hangi satıcının mallarının en önemli olduğunu belirlediğinde düşük fiyatlar ve satıcı ölçütleri dikkate alınır. Müşterilere en iyi teklifi sunmak için pazar yeri algoritması dener. Performans ölçümleriniz mükemmelse, ürününüz için daha fazla ücret talep edebilirsiniz. İstatistikleriniz ortadaysa, daha cazip bir fiyat sunmalısınız. Doğal olarak marka sahipleri, markalı Amazon ürünleriyle karşı karşıya kaldıklarında hiçbir zaman rekabet avantajı elde edemezler.

Amazon’da Reklam Vermek

Görünürlüğü artırmak ve işinizi genişletmek istiyorsanız, listelerinizi pazarlamak için ödeme yapabilirsiniz. Amazon, işletmelerin belirli anahtar kelimeler için ödeme yapmasına izin verdiğinden, bir alıcı belirli anahtar kelimeleri aradığında ürün listelemelerinde görünürsünüz. Arama sonuçlarında en üstte Amazon reklamları olabilir. Ek olarak, sayfanın altında veya ürün sayfasının kendisinde, satın alma kutusunun hemen altında görünebilirler.

Bir Amazon reklamının tipik maliyeti, tıklama başına yaklaşık 0,81 ABD dolarıdır. Google AdWords ile karşılaştırıldığında, bu daha ekonomiktir. Firmanız Amazon reklamlarına yatırım yapmaktan yararlanabilir. Hem self servis hem de ücretli reklamlar mevcuttur. Her ikisinin de yararları ve sakıncaları vardır. Satış ortaklarının mütevazı bir komisyon karşılığında sizin adınıza ürünlerle bağlantı kurmasına izin vererek ürünlerinizi Amazon Associates ile tanıtabilirsiniz. Katılmak ücretsizdir ve kullanımı basittir. Böylece başka türlü ulaşamayacağınız kitlelere de ulaşabilirsiniz.

Son Eklenen İçerikler ;

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir